2022-08-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Övriga familjen kanske, förhoppningsvis har du rätt i det för då slipper vi åtminstone ha dem här. Att GM skulle haft möjlighet att lämna landet ser jag dock som mycket osannolikt. Troligtvis hålls han på någon form av sluten ungdomsvård tills utredningen är klar. Svenskt rättsväsende är handikappat av vek lagstiftning och en alltför human syn på den anklagade i brottsfall, men så inkompetenta att någon som begått ett så här grovt brott får vistas i frihet i väntan på eventuell rättegång är de inte.

På grund av låg ålder sitter han inte häktad, men han hålls säkerligen under uppsikt och inlåst ett tag framöver. Just nu är GM nog inget hot mot samhället omkring honom, dock är det bara en tidsfråga innan han ges nya chanser att våldta och mörda barn. Jag har sökt, men tyvärr inte hittat ett enda fall i Sverige i modern tid där en GM under 18 år fått livstid och dödsstraffet är ju olyckligtvis avskaffat. Förr eller senare kommer aset släppas ut, då är det bara en tidsfråga innan han slår till igen.

Att du inte hittat en enda livstidsdom på person under 18 år kan ju bero på att man i över 80 år i svensk rätt haft "någonting liknande ungdomsreduktionen". Därefter så kan man gå ända tillbaks till 1734 års missgärningsbalk, där lagen redan då sa att någon slags hänsyn skall tas till ålder/ungdom...
Citera
2022-08-02, 15:23
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Visst men det fanns inte nåt kvar runt halsen när hon hittades. Det var de jag sa.
Han hade väl gömt eller plockat bort det.

Du, som tycks veta så mycket om fallet, flickans skador och nuvarande mående, varför inte skriva allt du vet så det inte spekuleras och hittas på en massa skit som inte stämmer. ”Nej” och ”Så var det inte” utan att berätta hur det verkligen är/var underhåller bara fantasier och lösa antaganden.
Citera
2022-08-02, 15:43
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Du, som tycks veta så mycket om fallet, flickans skador och nuvarande mående, varför inte skriva allt du vet så det inte spekuleras och hittas på en massa skit som inte stämmer. ”Nej” och ”Så var det inte” utan att berätta hur det verkligen är/var underhåller bara fantasier och lösa antaganden.

Jag har inte sagt mer än att jag vet hyr hon återfanns i skogen. Och av den anledningen att jag känner de som hittade lilltjejen.

Önskar jag visste hur hon mår men det gör jag inte då jag inte känner nån som är en nära anhörig.
Så jag kan inte säga mer.
Citera
2022-08-02, 20:17
Medlem
Ingenting om hur L mår ingenting om insamling ingenting..... Hoppas hon mår jätte bra men snart är detta glömt. .pg av ingen bryr sig om att berätta lite om L...
Citera
2022-08-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luderlappen
Hans förnamn och 20 eller 22 strax efter. Kommer inte riktigt ihåg, det var ett av mina barn som visade mig.
Abushe och någonting efter
Citera
2022-08-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Kvotflyktingar är ju inte detsamma som arbetskraftsinvandring direkt, vi tar emot dem av humanitära skäl och inte för att det ska vara lönsamt egentligen. Det har rika länder råd med om det bara handlar om ett litet antal varje år. Frågan är väl om det fungerar som det är tänkt, vilka som blir kvotflyktingar t ex. Är det de mest behövande, skadade eller är det korruption, mutor mm inblandat.
Vi har inte råd med tex detta överfall som nu har skett här i Skellefteå
Citera
2022-08-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mkgin
Verkar inte stämma. GM dyker inte upp med de nicknamnen..

Hade han öppen profil?
Abushe120
Citera
2022-08-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det där är bara så dumt och onödigt. Den där läraren är rejält korkad, inte ond som avfallet till GM.

Ignorera henne bara.
Håller fullständigt med. Vi ska ägna våra krafter till mer konstruktiva saker och inte tömma ut dem så att vi förlorar all kraft och sedan så rinner det ut i sanden.
Citera
2022-08-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Kan du inte berätta mer om pojkens kultur och ideologiska tillhörelse, eftersom du verkar veta så mycket om den? Är den ”islamistisk” som Samnytt skriver baserad på att han verkar vara muslim.
på AIsha Facebook finns det ocensurerade filmer på avrättningar av människor. De är nu borttagna men jag har skärmdumpar.
Citera
2022-08-03, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Det är mamman som börjat dela bilden på sitt öppna instakonto.
Det blir svårt att stoppa när den väl är spridd.
Bra att sanningen kommer fram
Citera
2022-08-03, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
PEG
En patient får PEG*-kateter om han eller hon inte av olika anledningar inte kan äta tillräckligt mycket föda. Vi sätter in katetern direkt i magsäcken i samband med en gastroskopi.

https://www.ds.se/patient-och-narsta...picentrum/peg/

Jag kan tänka mig att det är kanske trångt i halsen efter ett strypningsförsök...

Det kan också vara psykiskt att flickan inte får i sig föda
Citera
2022-08-03, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
Bra att sanningen kommer fram
Vad har mamman för namn på Instagram?
Tacksam om någon vill berätta.
Stackars lilla flicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera