2022-07-16, 18:58
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det har hon all rätt att göra då hennes åsikt också garanteras av yttrandefriheten. Frågan är om man kommer åtala flera som hotat och hatat i hennes kommentarsfält. Hon har polisanmält skiten.

Det är inte kriminellt att hata eller att uttrycka hat.
Citera
2022-07-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mkgin
Vad heter GM:s insta??

Va, har Abushi instagram?!? Den måste postas här isåfall!
Citera
2022-07-16, 18:59
Medlem
Snart blir det åka av magkänslan man känner är att youtubekanalen Riks bjuder in in till debatt med läraren.
Citera
2022-07-16, 19:00
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Jag tänker att det är flera saker som spelar in här. Den här pojken har bott i Sverige i några år, har bedömts ha ett intellektuellt funktionshinder, har trakasserat tjejer sexuellt i sin skola och eventuellt anfallit en kvinna bakifrån tidigare. Han har förmodligen inte fått med sig en god kvinnosyn hemifrån, men det är svårt att veta. Han har svårt att göra sig förstådd (enligt tråden). Dessa faktorer tillsammans skulle kunna påverka hans vardag och psyke, samt förståelse kring socialt samspel och sexualitet. Det försvarar inte på något sätt hans gärning, men kan ge ledtrådar.

Jag skulle kalla honom en ung våldtäksman med aggressioner och sadistiska tendenser. Han delar tyvärr den egenskapen med alltför många andra unga män som gillar att utnyttja, plåga, slå sönder, våldta, sexuellt utnyttja och misshandla eller döda kvinnor. De männen kommer från Farsta, Umeå, Malmö, Göteborg, Vasastan, Eritrea, Irak, USA, Colombia osv.
Nu har du fel igen och det vet du!

Negerfäder lämnar barn och kvinna oftare än du kan ana. Det är vanlig apmentalitet.

Har du hört talas om problemet med att svarta barn växer upp utan fadergestaltet i sitt liv?

Det handlar för aphannen att dra iväg, sätta på ny negress och dra vidare utan något som helst ansvar.
Citera
2022-07-16, 19:00
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Spännande prioritering att SVT-inslaget med lärarinnan är hela 3 minuter långt, medan de andra två inslagen om fallet är 35 sek och 1 min ...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...lv-ut-pa-natet
Dom där glasögonen &
frillan skvallrar eventuellt om politisk hemvist

Det verkar finnas två lärarinnor, då dom båda Elin inte är ett dugg lika varandra
https://samnytt.se/larare-rasar-over...ok-sluta-hata/
Har hon vänsterradikaliserats efter händelsen & rakat skallen & rusat i viktökning?
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-16 kl. 19:02.
Citera
2022-07-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja det är fullkomligt absurt. Max 300-400 kronor för detta borde vara rimligt.

Det nya med migrationsdomstolar är ett kostsamt förfarande. Bättre som tidigare med en utlänningsnämnd med experter som fattar beslut.

Vill asylsökande ha juridiskt biträde borde den själv stå för kostnaden.

Finns ju inget tak heller. Alla kan välja vilken advokat de vill och sen kan advokaten fakturera staten precis hur mkt som helst i princip helt utan granskning. Vi borde ha en gräns för hur mkt en offentlig försvarare får kosta. Vill man ha en dyrare advokat får man betala själv.
Citera
2022-07-16, 19:02
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Fast det är pga folk som bara vill ignorera såna sjuka häxor som de kan fortsätta sprida sina sjuka hyllningar av våldtäkter.

Hon har dock inte "hyllat" våldtäkten. Sättet hon skrev på och själva tajmingen är vad folk har reagerat på.

Hon är bara korkad.
Citera
2022-07-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Va, har Abushi instagram?!? Den måste postas här isåfall!

Instämmer. Någon medlem postade om det här men är väldigt tyst med info.
Skulle återkomma kanske, läste inte så noga.

Abushi skulle tydligen haft någon bild med lila bil/bilar.

Hoppas personen återkommer med hans insta. Vore intressant att se
Citera
2022-07-16, 19:03
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad är det för lucialakan? och vem är det vi ser på bilden?
https://samnytt.se/wp-content/webp-e...nd-12.jpg.webp
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-16 kl. 19:05.
Citera
2022-07-16, 19:04
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Det som utageras här sker ju inte i ett vakuum. Det påverkar ju samhället och samhällsklimatet i hög grad och inverkar på människors möjligheter att leva tillsammans och få integrationen att fungera. Ju fler rasistiskt tankar och åsikter som florerar här, desto fler florerar ute i samhället och ger den som försöker etablera sig en rejäl barriär. Det är synd att inte folk förstår att integration kräver en hel del av både majoritetssamhället och minoriteter.

Jag håller inte med dig. Tvärtemot finns det rätt mycket som talar för strukturell rasism både inom utbildning och arbetsliv. Hatstormen som drabbade läraren som uttalade sig om detta fall är ju ett bevis på att rasismen är stor, när man inte får uttrycka att hat och rasism inte är konstruktivt.

Jag tycker väldigt illa om när barn blir skadade och brutalt misshandlade och våldtagna. Men jag anser inte att rasistiskt hat gentemot förövaren leder till något positivt. Det hjälper inte flickan som ligger nedsövd på något sätt och det bidrar inte till att vi undviker fler liknande fall att spy ur sig rasistiskt hatpropaganda i nätforum, eller lägga ut adresser till personer i gm närhet.

Om pojken är 15-17 år idag och kom hit för sju år sen, alltså som 10 åring betvivlar jag att någon kontroll eller bakgrundscheck lyste röd redan då. Och hur avgör man någons ”goda avsikter”? Vem ska göra den bedömningen?
Alla vill inte ha migranter i sina områden. Det är förjävligt att våra svenska barn ska offra sig i skolorna genom att agera ankarbarn. Låt dom sitta på någon flyktingförläggning så man har kontroll på vad det är för människor som släpps ut i samhället och skolorna. Varför ska svenskar hela tiden anpassa sig. Det är vårat land dom kommer till. Hela den här tråden skriker att det är för mycket dalt med flyktingar och inga som helst kontroller från myndigheter. Kommuner blir tvingade att ta emot dom och vi svenskar har ingenstans att fly, där vi får leva i trygghet.
Våldtäkter, skjutningar, rån och bedrägerier mot äldre är vardagsmat i dag. Vi vill inte ha mer. Det finns inga jävla öppna hjärtan. Nu vill vi se återvandring och skärpa lagar. Det är nog!
Citera
2022-07-16, 19:05
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Shit, han penetrerade alltså henne med sin äckliga lilla utländska pubertetkuk, både vaginalt och analt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Detta sker i stort sett alla sådana här våldtäktsfall, något som man talar tyst om. Om ringmuskeln förstörs kan man inte laga det heller. Och med "sådana här fall" menar jag äldre drägg och liten flicka.

Bra att vi diskuterar det. Pga alla vänsterblivna feminisktpatrask, förstår man snart inte vad en våldtäkt egentligen är, för de har fått till det så att "gripa tag om någon med våld", t.ex. ta en kvinna på brösten samt stoppa upp ett finger eller objekt i en persons kroppshål, utan tillåtelse, också klassas som våldtäkt. Så det är väldigt många åtgärder som kan inrymmas i ordet våldtäkt, vars innebörd knäppskallarna har förstört.

Så om jag stoppar ett finger i munnen på en person utan dennes tillåtelse, så har jag, per definition, våldtagit vederbörande.
Citera
2022-07-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Anders Eklund är svensk och därmed Sveriges problem. GM i detta fall är inte svensk och borde aldrig ha blivit insläppt i landet.

Varför ska det vara så himla svårt att förstå det?
Om jag förstått rätt så har pojken fått PUT
trots att han överföll och misshandlade en
kvinna för ett år sedan, någon måste väl
ha gjort ett tjänstefel , antingen att de inte fått veta , eller värre bara struntat i det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in