2022-07-23, 13:28
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Just den här var skötsam. Hade hon varit en våldtäcksligist så hade hon fått medborgarskap DIREKT. Problemet var att hon hade jobb, lägenhet och fläckfritt brottsregister. Då åker man ut.

Nej är du skötsam, laglydig och en i övrigt vettig person så är risken mycket större att du får avslag och blir utvisad än om du är en vandrande dysfunktionell katastrof med i princip noll chanser att bli integrerad, få egen försörjning och leva ett laglydigt och kvalitativt gott liv. Det är som en sexuell fetisch hos våra myndigheter och politiker. Ju mer kaos en människa är, desto större chans att den ska få stanna.
Citera
2022-07-23, 13:40
Medlem
bulletproofsouls avatar
Något nytt om juniorpeddopsykopaten och hur han framlever sina dagar?
Citera
2022-07-23, 13:48
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Sverige har redan nationalitet som kriterium för vilka som får vistas eller bosätta sig i sverige, i grundlagen.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...6_sfs-2005-716

Extremt många invandrare har fått medborgarskap på falska grunder, och många som fått det utan att svenska folket informerats i förväg om massimvandringen eller tillfrågats, om du nu tar upp demokrati.

Att byta ut folket är inte förenligt med demokrati.

Att systematiskt undanhålla etnicitet, nationslitet, religion, kulturell kvinnosyn och dess konsekvenser för unga kvinnor på det sätt aktuell händelse illusrerar, gör den demokratiska delen helt förkastlig.

Den våldtagna tjejen kommer inte få upprättelse, om hon återställs kommer hon att behöva möta massor med negrer på gatan som påminner henne, hon och hennes föräldrar kan mycket väl möta samma neger igen om ett tag, hemma i samma stad. Allt detta lidande för många andra och mycket mer av samma sorts överfallsvåldtäkter på andra kvinnor och barn framöver utan att folk får reda på varför eller tillfrågas, och du tror detta är "demokratiskt" och som "vi" försvarar.

Det är en uppdelning mellan utlänning kontra medborgare. Inte uppdelning efter nationalitet. Självklart finns det regler som berör ALLA utlänningar.
Citera
2022-07-23, 13:50
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Hur skulle detta ske då? Obligatorisk info på respektive språk, så ingen kan skylla på att de inte förstod lagn för de inte kan språket och därmed inte tycker de ska dömas??

Varför inte? Tolkarna har vi redan, istället för att vara tolkar åt folk som bott i Sverige i decennier så borde de vara extralärare i SFI och jobba med språkinlärning för nyanlända. Någon som inte kan tala eller skriva svenska ska inte bli medborgare ifall dennes föräldrar inte blivit medborgare.
Citera
2022-07-23, 13:58
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det där löser fortfarande inte problemet med att svenskar till sist råkar illa ut. Om vi inte drar alla över en kam så är det helt omöjligt att sålla bort avfallen som skadar svenskar.

Grundlagarna finns till för att skydda svenskar i första hand, inte individer från Afrika och Mellanöstern.

Grundlagarna finns för att skydda mänskliga rättigheter och det demokratiska statsskicket för alla.

Det är inte etniciteten/nationaliteten som är orsaken utan det är andra riskfaktorer. Vill du sålla så får du ordna lagstiftning som är förenlig med grundlagarna och medger att mäta och sålla utifrån de kriterierna.

Dessutom om jag fick bestämma skulle alla asylansökningar/liknande ansökningar (utom arbetskraftsinvandring) vara riktade till en EU gemensam institution. Där skulle varje individs förutsättningar kartläggas och slutligen skulle varje land ha en viss kvot av individer med dåliga förutsättningar, måttliga förutsättningar och goda förutsättningar (så inget land får en sammansättning av individer med huvudsakligen dåliga förutsättningar). Därefter skulle EU bidragen till medlemsländerna kopplas till huruvida det enskilda landet fullföljer sin skyldighet att ta emot sin andel av invandrarna. Andelen borde beräknas utifrån befolkningsstorlek och BNP. Stordriftsfördelar, likvärdigt bemötande i hela EU och Dublinförordningen (som aldrig fungerade i praktiken) blir irrelevant.

Staten ska då ha ett helhetsansvar för att verkligen integrera personerna och inte åta sig mer än de kan integrera. Sedan utvisar man löpande de kriminella så kvar blir de laglydiga samt att endast de självförsörjande som kan svenska blir medborgare.

Naturligtvis skulle kreti och pleti kalla det för en omänsklig teknokratisk mardröm och gapa om rasism.

En annan sak är att bibehålla biståndet till andra länder för att ge förutsättningar för att de utvecklas och kan skapa samhällen som deras medborgare vill vara kvar i istället för att fly från.
Senast redigerad av NightmareFuel1 2022-07-23 kl. 14:17.
Citera
2022-07-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det är konstigt. Sök på Interpellation 2021/22:395 så borde du hitta den. Men här är en liten del av Morgans svar.

” Allt detta har vi gjort, och vi kommer att fortsätta att motverka hedersbrott på det sätt som vi har gjort under dessa år.

Vad Sverigedemokraterna pratar om här är egentligen någonting annat. Tobias Andersson uttryckte att det inte är vuxna personer som är vid sina sinnens fulla bruk utan påverkan av andra som de pratar om. Jo, det är faktiskt precis det som ni pratar om - vuxna personer vid sina sinnens fulla bruk utan påverkan av andra. Det är detta som ni nu vill kriminalisera, om dessa människor skulle vilja gifta sig med en kusin.

Äktenskap mellan kusiner som ingås av vuxna av egen fri vilja är tillåtet i Sverige. Det har varit tillåtet i Sverige sedan 1845. Vi är inte ensamma om det.”
Sedan ska man fundera över vad som händer när man bedriver kusingifte i flera generationer. Det blir inavel.
Citera
2022-07-23, 14:10
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Problemet är att slödder som inte kan försörja sig inte behövs någonstans i världen. Det är nästan 8 miljarder människor i världen snart. Desto mer kriminellt slödder och mentala haverister kommer det att finnas och de kommer att söka sig till de länder där de har lättast och störst chanser att komma in och få försörjning. Då står Sverige högt (högst?) upp på listan såklart.
Sverige ska inte vara ett land som man åker till för att kvittera ut bidrag och begår brott i. Skicka ut skräpet och alla jävla batikhäxor också
Citera
2022-07-23, 14:23
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Vart är vänstern? Som ska tycka synd om gärningsmannen att han får motstå så mycket hat för han är utländskt?

Här är mitt hat men MGM är inte hatad av mig på grund av hans hudfärg eller ursprung. Hatet från min sida är enbart en konsekvens av hans handlingar (dvs. det bestialiska brottet).

Suck, lång tid kvar till september, bäst att återgå till siestan.
Citera
2022-07-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Det är en uppdelning mellan utlänning kontra medborgare. Inte uppdelning efter nationalitet. Självklart finns det regler som berör ALLA utlänningar.
I det jag skrev avsåg jag med nationalitet svensk medborgare eller icke svensk medborgare. Det kanske inte framgick.
Citera
2022-07-23, 16:32
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
I det jag skrev avsåg jag med nationalitet svensk medborgare eller icke svensk medborgare. Det kanske inte framgick.

Ingen som kommer till Sverige som asylsökande/dylik ansökan är svensk medborgare. Är man svensk medborgare så behöver man inte uppehållstillstånd.

Det jag avsåg var att: det går inte att välja vilka som ges uppehållstillstånd baserat på deras etnicitet/nationalitet. Antingen medför läget på den geografiska plats de kommer ifrån skyddsskäl eller inte.

Att vägra att ge uppehållstillstånd trots skyddskäl med hänvisning till att en etnicitet eller nationalitet är överrepresenterad i brottsstatistiken är oförenligt med grundlagarna. Det blir då diskriminering av folkslag. Ska man sålla bland individerna som ges uppehållstillstånd så måste beslutet vara baserat på information om den enskilda individen, t.ex. att mäta olika variabler eller samla in annan information.

Om en individ däremot blir dömd för brott (dom/bevistalan/”polisiärt uppklarat”) så kan den individen utvisas med hänvisning till att individen är kriminell. Vilket gäller ALLA som inte är svenska medborgare. Helt annan sak. Bara den sistnämnda förändringen här skulle inneburit att etiopiern utvisats i fjol för överfallet i tunneln. BO skulle då aldrig ha behövt få sitt liv förstört och nästan sätta livet till för gärningsmannen hade inte varit kvar i landet. Enkla fakta.

Var det otydligt?

Jag tror att vi i sådana fall missförstod varandra och att jag får formulera mig tydligare framöver.
Senast redigerad av NightmareFuel1 2022-07-23 kl. 16:48.
Citera
2022-07-23, 16:55
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag har även en fråga till alla härinne.. OM ni ser denna killen på er gata vad gör ni?
Svenskar är såå fega.. Hade ni gjort något?
Hade jag sett honom.. så hade jag sett framför mig min dotter på sjukhus.. och jag hade inte stått tyst..min dotter är mer värd.. men varför är alla svenskar sååå duktiga på att visa sin ”starka” sida på internet bara? Man behöver inte döda, man behöver bara få bort människan från ens plats.. till slut måste han bort.. till något annat land. mitt barn är värt mer än han.. Varför sätter inte svenskar mer press på de som styr?!! Varför vågar vi inte säga emot som andra länders medborgare? Är vi så fega att vi inte vågar stå upp för våra barn?
Förstår inte alls vad du menar med ditt inlägg? Du tycker att svenskar är fega? Och du skulle fått bort honom från gatan om det var ditt barn? Du hänvisar till andra länder? Förklara vad du skulle göra? Löjligt inlägg!
Alla barn och vuxna bör skyddas från detta monster oavsett vilket land vi bor i
Citera
2022-07-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Ingen som kommer till Sverige som asylsökande/dylik ansökan är svensk medborgare. Är man svensk medborgare så behöver man inte uppehållstillstånd.

Det jag avsåg var att: det går inte att välja vilka som ges uppehållstillstånd baserat på deras etnicitet/nationalitet. Antingen medför läget på den geografiska plats de kommer ifrån skyddsskäl eller inte.

Att vägra att ge uppehållstillstånd trots skyddskäl med hänvisning till att en etnicitet eller nationalitet är överrepresenterad i brottsstatistiken är oförenligt med grundlagarna. Det blir då diskriminering av folkslag. Ska man sålla bland individerna som ges uppehållstillstånd så måste beslutet vara baserat på information om den enskilda individen, t.ex. att mäta olika variabler eller samla in annan information.

Om en individ däremot blir dömd för brott (dom/bevistalan/”polisiärt uppklarat”) så kan den individen utvisas med hänvisning till att individen är kriminell. Vilket gäller ALLA som inte är svenska medborgare. Helt annan sak. Bara den sistnämnda förändringen här skulle inneburit att etiopiern utvisats i fjol för överfallet i tunneln. BO skulle då aldrig ha behövt få sitt liv förstört och nästan sätta livet till för gärningsmannen hade inte varit kvar i landet. Enkla fakta.

Var det otydligt?

Jag tror att vi i sådana fall missförstod varandra och att jag får formulera mig tydligare framöver.
Jag utgår från att du menar att Israel diskriminerar på det sätt du beskriver.

Ja, de svenska grundlagarna är utformade som du beskriver.

I en demokrati utgår lagen från folket, därför kan grundlagen ändras. Exempelvis avseende att dra in medborgarskap som i Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in