2022-07-23, 17:06
Medlem
Kellywomans avatar
Titt som tätt läser jag här och på facebook att det borde startas insamlingar till flickan och familjen? Kan någon förklara detta för mig vad anledningen skulle vara?
Hennes moster startade en insamling i början för att ”köpa något fint”? Ingen aning vad de fick ihop eller vad som köptes men tror hon fick ihop en ansenlig summa. Svårt att tro att en nedsövd flicka behöver något mer än omsorg? Vi har ju ingen aning om familjen behöver pengar och till vad? Har inget emot insamlingar men då får det vara på uppmaning av att familjen verkligen behöver det. Men förklara gärna?
Citera
2022-07-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Titt som tätt läser jag här och på facebook att det borde startas insamlingar till flickan och familjen? Kan någon förklara detta för mig vad anledningen skulle vara?
Hennes moster startade en insamling i början för att ”köpa något fint”? Ingen aning vad de fick ihop eller vad som köptes men tror hon fick ihop en ansenlig summa. Svårt att tro att en nedsövd flicka behöver något mer än omsorg? Vi har ju ingen aning om familjen behöver pengar och till vad? Har inget emot insamlingar men då får det vara på uppmaning av att familjen verkligen behöver det. Men förklara gärna?

Om man inte vill ge pengar så är det ju inget tvång.
Om man inte tror att mostern är en lömsk jävel som bara vill tjäna pengar på sin systerdotters olycka, så kanske man skänker pengar.
Det är inte svårare än så.
Senast redigerad av JanneGitarr 2022-07-23 kl. 17:21.
Citera
2022-07-23, 17:21
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Grundlagarna finns för att skydda mänskliga rättigheter och det demokratiska statsskicket för alla.

Det är inte etniciteten/nationaliteten som är orsaken utan det är andra riskfaktorer. Vill du sålla så får du ordna lagstiftning som är förenlig med grundlagarna och medger att mäta och sålla utifrån de kriterierna.

Dessutom om jag fick bestämma skulle alla asylansökningar/liknande ansökningar (utom arbetskraftsinvandring) vara riktade till en EU gemensam institution. Där skulle varje individs förutsättningar kartläggas och slutligen skulle varje land ha en viss kvot av individer med dåliga förutsättningar, måttliga förutsättningar och goda förutsättningar (så inget land får en sammansättning av individer med huvudsakligen dåliga förutsättningar). Därefter skulle EU bidragen till medlemsländerna kopplas till huruvida det enskilda landet fullföljer sin skyldighet att ta emot sin andel av invandrarna. Andelen borde beräknas utifrån befolkningsstorlek och BNP. Stordriftsfördelar, likvärdigt bemötande i hela EU och Dublinförordningen (som aldrig fungerade i praktiken) blir irrelevant.

Staten ska då ha ett helhetsansvar för att verkligen integrera personerna och inte åta sig mer än de kan integrera. Sedan utvisar man löpande de kriminella så kvar blir de laglydiga samt att endast de självförsörjande som kan svenska blir medborgare.

Naturligtvis skulle kreti och pleti kalla det för en omänsklig teknokratisk mardröm och gapa om rasism.

En annan sak är att bibehålla biståndet till andra länder för att ge förutsättningar för att de utvecklas och kan skapa samhällen som deras medborgare vill vara kvar i istället för att fly från.

Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre huruvida exempelvis en afrikan är högutbildad och självförsörjande eller inte. Detta betyder absolut inte att de inte kommer ställa till med otyg i Europa. För mig så är etniska svenskars/européers välmående i Europa det enda som betyder någonting. Jag bryr mig om andra raser och deras välmående också men bara så länge de befinner sig där de ska vara.

Alexandramannen var både högutbildad och självförsörjande. Han är väl det tydligaste beviset som finns för att vi måste dra alla över en kam. Hellre NOLL invandrare från tredje världen än att svenskar råkar illa ut.
Citera
2022-07-23, 17:22
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Om man inte vill ge pengar så är det ju inget tvång.
Om man inte tror att mostern är en lömsk jävel som bara vill tjäna pengar på sin systerdotters olycka, så kanske man skänker man pengar.
Det är inte svårare än så.
Förstår och absolut inte att man behöver skänka. Tror mostern har goda intentioner. Skulle gärna skänka om jag vet att familjen behöver men det finns inget som säger att så är fallet. Varför blir pengar ett medel för att hjälpa trots vi inte vet det finns ett behov?
Citera
2022-07-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Den insamlingen är avslutad sedan länge. Tror jag läste ett inlägg från mostern bara några dagar efter dådet att den var stängd.

Citat:
Förstår och absolut inte att man behöver skänka. Tror mostern har goda intentioner. Skulle gärna skänka om jag vet att familjen behöver men det finns inget som säger att så är fallet. Varför blir pengar ett medel för att hjälpa trots vi inte vet det finns ett behov?
När en familj råkar ut för något riktigt allvarligt så blir det ökade kostnader och minskade inkomster. Föräldrarna har förmodligen blivit sjukskrivna. Det kan ta flera månader innan FK ev betalar ut ersättningen. De behöver antingen åka emellan Skellefteå och Umeå eller bo på patienthotellet/stuga/hotell i Umeå. Matkostnaden stiger då man inte kan laga mat själv. Det kostar massor så om familjen behöver ekonomiskt bidrag för att klara sig så är det inget konstigt med det.
Citera
2022-07-23, 17:35
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
När en familj råkar ut för något riktigt allvarligt så blir det ökade kostnader och minskade inkomster. Föräldrarna har förmodligen blivit sjukskrivna. Det kan ta flera månader innan FK ev betalar ut ersättningen. De behöver antingen åka emellan Skellefteå och Umeå eller bo på patienthotellet/stuga/hotell i Umeå. Matkostnaden stiger då man inte kan laga mat själv. Det kostar massor så om familjen behöver ekonomiskt bidrag för att klara sig så är det inget konstigt med det.
Förstår till fullo. Och inget fel om familjen ber om hjälp. Men har inte hört att det finns behov? Men är kanske så att de inte orkar med det också
Citera
2022-07-23, 17:40
Medlem
Citat:

Ska jag vara ärlig så skiter jag i vad pengarna används till. Jag väljer att lita på monstern i detta fallet och i min värld finns alltid ett behov.
Man kanske kan ta den lilla tjejen till Disneyland i Paris när hon frisknar till, eller betalar en snubbe från Tjetjenien för att tala om för pedofilen vad man anser om honom, eller köper Benzo på svarta marknade för att orka med dagen efter detta. Allt detta är OK med mig.
Citera
2022-07-23, 17:45
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Ska jag vara ärlig så skiter jag i vad pengarna används till. Jag väljer att lita på monstern i detta fallet och i min värld finns alltid ett behov.
Man kanske kan ta den lilla tjejen till Disneyland i Paris när hon frisknar till, eller betalar en snubbe från Tjetjenien för att tala om för pedofilen vad man anser om honom, eller köper Benzo på svarta marknade för att orka med dagen efter detta. Allt detta är OK med mig.
Oj, ja då är du mycket mer accepterande än jag är. Men hade gärna skänkt pengar för att flickan kunnat åka till Disneyland
Citera
2022-07-23, 17:46
Medlem
Citat:
Förstår till fullo. Och inget fel om familjen ber om hjälp. Men har inte hört att det finns behov? Men är kanske så att de inte orkar med det också
Varför så misstänksam? Jag är alldeles säker på att det går till något fint till flickan och familjen och som en annan skrev tidigare, alla kostnader ökar ju och blir mindre inkomster. Om du inte skänker bidrag behöver du väl inte vara så nyfiken vad pengarna går till? Upp till var och en om man vill bidra!

Någon som hört nåt nytt om L? 🥺❤️
Citera
2022-07-23, 18:03
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyddavarabarn
Varför så misstänksam? Jag är alldeles säker på att det går till något fint till flickan och familjen och som en annan skrev tidigare, alla kostnader ökar ju och blir mindre inkomster. Om du inte skänker bidrag behöver du väl inte vara så nyfiken vad pengarna går till? Upp till var och en om man vill bidra!

Någon som hört nåt nytt om L? 🥺❤️

Du har säkert rätt att jag är misstänksam. Har dessvärre sett så många insamlingar till fel ändamål vilket såklart borde polisanmälas men finns inga resurser hos polisen att utreda.
Hade mer än gärna skänkt om familjen bett om hjälp men har inte sett det
Citera
2022-07-23, 18:16
Medlem
Concac123s avatar
Någon som vet hur det går för negern? Han och familjen är ju flyttade till hemlig ort, men hur funkar det när man är minderårig? Får han röra sig helt fritt i samhället eller finns ändå någon form av övervakning?
Citera
2022-07-23, 18:20
Medlem
Citat:
Du har säkert rätt att jag är misstänksam. Har dessvärre sett så många insamlingar till fel ändamål vilket såklart borde polisanmälas men finns inga resurser hos polisen att utreda.
Hade mer än gärna skänkt om familjen bett om hjälp men har inte sett det
Ja det är ju riktigt sjukt att göra så, bara hoppas såna lömska åker fast förr eller senare!
Tror mostern har sin insamling öppnad fortfarande som de står på hennes Facebook iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in