Citat:
Ursprungligen postat av
hahahohoyrsovane
Pappan är inte här. Man utvisar inte en mamma med ett handikappat barn.
Kanske om de har kopplingar till våldsbejakande islamism? Om de skulle råka ha det.
Såvitt jag förstår fanns det gore-videos på Facebookprofilen men för att synliggöra händelser i Etiopien och med protester att beteendet är felaktigt. Men läsaren behöver kunna Ormo för att uppfatta nyanser i språket och hur det är skrivet. Har de samlat in pengar till kreti och pleti och en av organisationerna är terrorstämplad så blir det misstänkliggjort. Men jag har bara hört ”insamlingar” (alltså via Facebook nämnas) men inte ett knyst om vilka. Sedan kan jag tänka mig att en del av bidragen som de fått av staten skickats till Etiopien, vilka är mottagarna (ifall de skickat pengar)?
Om någon har lust att bara kolla, tror dock inte de överhuvudtaget har något att göra med terrorstämplade afrikanska rörelser. Nappar det däremot är det ju jackpot. Sedan får man ta Samnytt eller vad det är med en nypa salt, de läste Flashback och grävde i Facebook-profiler, på sin höjd drog de några citat genom Google-translate.
Om jag delar klipp från kriget i Ukraina där folk sprängs i bitar. Då kan jag vilja synliggöra det, då har det viss betydelse om jag jublar åt det eller om jag protesterar mot det. Det gäller alltså att vara saklig och inte bara ”jag hittade märkliga kläder, en koran och gore-klipp ergo islamist” för i sådana fall skakar muslimerna på huvudet medan SÄPO gör facepalm. Titta på hur texterna är skrivna, vad är det som sägs och vad stöttar de alternativt protesterar mot? Är det rättframt eller ironiskt skrivet?
Vi skulle alla bli glada ifall det visade sig att MGMs familj har skelett i garderoben men samtidigt ska man inte köra av vägen på grund av stereotyper eller missuppfattningar.
Tycker dock fortfarande det är olämpligt och osmakligt att dela gore-klipp på Facebook. Speciellt om ens ungar och släkt skulle ha tillgång till ens konto. Oaktat om det gäller Etiopien eller Ukraina.