2022-07-17, 23:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Men det kommer inte hända, vad du än skriver. Gör nåt vettigt åt hur det är istället.

"Det kommer inte att hända, buhu."

Det är ingen naturlag att aggressiva, lågbegåvade negrer ska gå runt i Sverige. Saker och ting kan ändras snabbt. Och retroaktivt.
Citera
2022-07-17, 23:52
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarakulturhus
Jag bodde i Skellefteå vid den tiden och är jämngammal med honom. I en annan tråd skriver en kille detta om han.

"han blev dömd till 10 månaders fängelse för första tjejen han spöade upp. Andra gången slapp han undan med lite böter för att han redan hade kontakt med frivården och var under behandling för sin autism, trots att han både stryp henne och hotat henne med kniv. (svenskt rättssystem när det är som bäst... )

Antagligen inte sista gången han dyker upp, har nog aldrig träffat en person som ger sådana enorma asperger-vibbar förr."

Vem talar du om?
Citera
2022-07-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
"Det kommer inte att hända, buhu."

Det är ingen naturlag att aggressiva, lågbegåvade negrer ska gå runt i Sverige. Saker och ting kan ändras snabbt. Och retroaktivt.

Jag säger inte att jag tycker det är rätt din åsna, men så är det.
Citera
2022-07-17, 23:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Samhällsnyttan ligger i att väcka allmänhetens intresse så att preventiva åtgärder vidtas som förhindrar replik av likadana händelser.
Går fallet till domstol då är det allmän handling ändå.
Det är föräldrarna som vet bäst vad som är bra eller dåligt för deras barn.
De har vårdnaden och avgör själva.

Allmänhetens intresse väcks väl med att det uppmärksammas, att det skrivs om det.

Det fetade:
Om så vore.
Citera
2022-07-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vem talar du om?

En kille från Skellefteå vars namn dök upp tråden. Dock helt off-topic
Citera
2022-07-18, 00:04
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansiansi
Är det vad ni tror? Att alla lärare är vänstervridna feminister som försvarar massinvandringen (om monstret som gjort det här mot flickan) med näbbar och klor? Så är det inte kan jag upplysa dig om (och er andra som verkar vara av den åsikten) Det finns en uppsjö av lärare som är så innerligt trötta på denna invandring och allt vad det fört med sig. Som går till jobbet varje dag och sliter med detta och allt vad det för med sig, dvs extrajobb, anpassningar, tolkar, hedersproblematik, islamism osv osv osv. Varför tror ni ingen vill jobba i utsatta områden och varför gapar platserna på lärarutbildningarna tomma?

De som väljer att gå utbildningen och kommer igenom den utan att få skit för att ha fel värdegrund är ju mest just vänstervridna feminister.

Ett bra exempel på vem som blir lärare idag:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...Xjs7H6twwhdNOE
Citera
2022-07-18, 00:23
Medlem
Har flickan vaknat?
Citera
2022-07-18, 00:54
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Pappan är inte här. Man utvisar inte en mamma med ett handikappat barn.

Familjen kan återförenas i hemlandet.

Man utvisar inte heller terrormisstänkte till Egypten, ändå så gjordes det. Det går således bara den politiska viljan finns där. Med Kent Ekeroth som justitieminister efter höstens val skulle det garanterat att ske. Har vi istället en regim bestående av S+MP+V+C så kommer de istället att öka importen av dylika individer.

Den unge mannen är inte heller handikappat i egentlig mening. Visst här i Sverige om vi jämför honom med jämnåriga svenska barn ligger han säkert lägre i IQ, men i förhållande till genomsnittet i sitt hemland är han förmodligen normalbegåvad.
Citera
2022-07-18, 00:56
Medlem
Citat:
Jag fattar vad du menar, du har bara väldigt lite koll på hur det fungerar juridiskt och att forsätta sitta och gapa "utvisa!" som det är värsta straffet är bara tröttsamt.

Jag tänker inte att det är ett straff först och främst, det handlar bara om att skydda samhället från en farlig person. Jag ser det från offers och potentiella framtida offers perspektiv, inte från gärningsmannens.
Citera
2022-07-18, 00:57
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Pappan är inte här. Man utvisar inte en mamma med ett handikappat barn.

Kanske om de har kopplingar till våldsbejakande islamism? Om de skulle råka ha det.

Såvitt jag förstår fanns det gore-videos på Facebookprofilen men för att synliggöra händelser i Etiopien och med protester att beteendet är felaktigt. Men läsaren behöver kunna Ormo för att uppfatta nyanser i språket och hur det är skrivet. Har de samlat in pengar till kreti och pleti och en av organisationerna är terrorstämplad så blir det misstänkliggjort. Men jag har bara hört ”insamlingar” (alltså via Facebook nämnas) men inte ett knyst om vilka. Sedan kan jag tänka mig att en del av bidragen som de fått av staten skickats till Etiopien, vilka är mottagarna (ifall de skickat pengar)?

Om någon har lust att bara kolla, tror dock inte de överhuvudtaget har något att göra med terrorstämplade afrikanska rörelser. Nappar det däremot är det ju jackpot. Sedan får man ta Samnytt eller vad det är med en nypa salt, de läste Flashback och grävde i Facebook-profiler, på sin höjd drog de några citat genom Google-translate.

Om jag delar klipp från kriget i Ukraina där folk sprängs i bitar. Då kan jag vilja synliggöra det, då har det viss betydelse om jag jublar åt det eller om jag protesterar mot det. Det gäller alltså att vara saklig och inte bara ”jag hittade märkliga kläder, en koran och gore-klipp ergo islamist” för i sådana fall skakar muslimerna på huvudet medan SÄPO gör facepalm. Titta på hur texterna är skrivna, vad är det som sägs och vad stöttar de alternativt protesterar mot? Är det rättframt eller ironiskt skrivet?

Vi skulle alla bli glada ifall det visade sig att MGMs familj har skelett i garderoben men samtidigt ska man inte köra av vägen på grund av stereotyper eller missuppfattningar.

Tycker dock fortfarande det är olämpligt och osmakligt att dela gore-klipp på Facebook. Speciellt om ens ungar och släkt skulle ha tillgång till ens konto. Oaktat om det gäller Etiopien eller Ukraina.
Senast redigerad av NightmareFuel1 2022-07-18 kl. 01:16.
Citera
2022-07-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Då får lärarna visa det och sluta kasta bort sin röst på samma partier som skapat problemet.

Det gör många lärare, tro mig! Många har fått nog för längesedan och röstar därefter, dvs åt höger. Fler lär följa efter i höstens val!
Citera
2022-07-18, 01:00
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Fråga vilken våldtagen kvinna som helst hur svårt det är (1-10) att gå ut efter övergreppet. Feåga sedan samma kvinna hur svårt det är (1-10) att gå ut och möta folk som troligen vet vad som hänt. Oavsett var på skalan de lägger sig så sätter jag mitt liv på att den senare statistiken ligger högre. Därför(!) har mamman försvårat dotterns liv lite extra. Och det här är fan ett barn, det är inte hennes hunds trauma hon delar, även om hunden skulle ha insta, inte heller nån jävla ägodel.

Och jag skiter i samhällsnytta, varför skada offret. GM kan vi dock hänga publikt.

Och ja, vi behöver en förändring på samhällsnivå, offret ska inte känna skuld! Men det ska väl inte en 10-åring leda? Folk är bättre på att skydda äldre offer i andra trådar.. Men här kan man dela bild?!

Vilket snömos! "Sätter ditt liv" för en hopsnickrad teori du använder för att förtala föräldrarna.

Det handlar om ett 9-årigt barn. Sympati är det flickan kommer att få, om hon ens vaknar upp till ett normalt liv. Vad har du för sjuk agenda som misstänkliggör brottsoffrets vårdnadshavare i det läge som råder? Fattar du inte vilket mardrömsliknande tillstånd av vanmakt, förtvivlan och desperation BO:s föräldrar lever under, här och nu, i denna stund av ovisshet?

Och du har mage att påstå att de skadar sin dotter när det är förövaren som torterat henne nära till döds. Fattar du hur sjuk du är i ditt resonemang? Se dig i spegeln och fundera några varv vem som glor på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in