Du är en rättighetsvänster som tror att allt går att lösa med mer rättigheter och mer skattepengar.
” Huruvida problemet ligger på lagstiftningsnivå eller tjänstemannanivå är jag inte tillräckligt insatt i (kan inte SoL).”
Ja du, förstår du konceptet ”resursbrist”? Oavsett hur mycket skattepengar du klämmer fram kan du inte trolla fram tillräckligt med socialsekreterare och ansvarstagande och samarbetsvilliga föräldrar.
Vi har, mycket tack vare dig och dina likar, fyllt på samhället med enormt stora grupper som kräver enormt mycket resurser. Det har lett till att resurserna tagit slut.
Försök få en utarbetade socialarbetare hängd för att de inte hunnit med, skyll på ett underdimensionerat rättsväsende eller för få rättigheter. All brist är bara en effekt av en för hög invandring från dysfunktionella länder. Det kan du inte lagstifta bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alderia
Ledsen att trasa sönder dina konspirationsteorier, men som varande vänster med ett stort kontaktnät där de mest "högerliggande" är socialliberaler av westerbergsk modell kan jag lugna dig med att ingen vill något annat än att detta ska klaras upp och att MGM ska hindras att någonsin attackera en till flicka eller kvinna.
Bara för att jag inte tycker att killen är en efterbliven apa som ska skjutas på plats så betyder det inte att jag inte fattar att han är farlig och att det är en skandal att han inte begränsats sedan förra överfallet. Huruvida problemet ligger på lagstiftningsnivå eller tjänstemannanivå är jag inte tillräckligt insatt i (kan inte SoL). Men jag vill ha svar på hur detta kunde få hända (igen av samma kille!) och att förändringar skyndsamt genomförs. För utåtagerande unga med intellektuella funktionsnedsättningar finns det fler av, och av alla färger.
Så. Nu kan du kalla mig äcklig om du vill.