Citat:
Ursprungligen postat av
Eklektiskwiccan
Jag är inte särskilt insatt i detta fall, mer än vad som sagts i media och denna tråd...men dock djupt berörd över Lunas öde.
Om det ger lite tröst, så är hjärnans plasticitet fantastisk. Jag vill inte ge falska förhoppningar då jag inte har insyn i Lunas specifika tillstånd, men, vi ska inte förutsätta att Lunas tillstånd kommer att vara kroniskt. Kanske kommer hon inte att kunna bli helt återställd men det finns fortfarande hopp. Patienter har framgångsrikt rehabiliterats från hjärnskador tidigare. Det varierar mellan individer också.
Nu måste vi fatta att PK-Sverige inte är hållbart i längden. Att vi därigenom offrar vår egen befolkning för att ta hit allehanda problem-mongon från resten av världen. Jag skäms över att vara svensk.
Missuppfatta mig inte, jag är INTE emot att hjälpa andra människor.
Självklart ska vi hjälpa dom som behöver hjälp, MEN vi MÅSTE lära oss att prioritera.
Hur elaka vi sen än framstår som i media, så är det värt det! Vi kan inte hjälpa alla. Och vi kommer kunna hjälpa FÄRRE i framtiden om vi inte hjälper oss själva först.
Vi måste kunna få lov att prioritera bort att ta hit personer som:
* har kriminellt förflutet.
* inte är arbetsförmögna
* som har fler än 3 avkommor i bagaget (såvida dom inte har god ekonomi vid ankomsten och kan försörja dessa).
* som är en risk för samhället (genom personlighetsstörningar/tidigare våldsamhet eller psykiska defekter).
* som på annat vis utgör risker eller hot mot vår egen befolkning.
Vi borde även få lov att dumpa bort invandrar-brottsligar från Sverige. Vill inte landet ha individen tillbaka kan vi väl (skämtåsido) flyga ut & dumpa ut dom i fallskärmar i nån avlägsen del av norra Sibiriens tundra.
Prio-1 ska vara Sveriges egen befolknings säkerhet. Folk som vill kämpa för sitt uppehälle, anstränger sig för att lära sig svenska, som faktiskt jobbar/integreras har jag inget som helst emot.
Däremot, parasiter, som lever på bidrag, klämmer ur sig en unge om året för att få flerbarnstillägg, lallar hemma i mjukisbyxor/heltäckande slöjor 24/7 och knappt kan säga en vanlig svensk fras som "hej, jag heter..." ...där kvinnor ska vara könsstympade, matlagande, födslomaskiner, endast värderade för antalet avkommor dessa producerar, medan männen sköter ekonomin som kvinnorna drar in genom att unyttja lagens alla kryphål för bidrag...Såna har jag lite faktiskt svårt för.
(Men förlåt, så får man inte säga i vårt fantastiska PK-Sverige, för då blir man kallad rasist, SD-kramare, eller kanske till och med anklagad för diskriminering för att någon icke-svenskfödd känner sig kränkt)
Att detta efterblivna mongos föräldrar inte heller verkar vara av det "rätta virket" och inte velat samarbeta med myndigheter FÖRSTA gången sonens beteende uppmärksammades och då han anmäldes...säger en hel del även om föräldrarna och deras syn på ansvar i samhället.
Fan jag blir upprörd över att detta inte förhindrades medan det kunde förhindras.
Jag är för en lex Luna.
Har det förresten framkommit i tråden om monstret verkligen "bara" var 15 år, eller om han var ett skäggbarn?
Vad heter fanskapet? (maska gärna).
Är han ens folkbokförd i Sverige och i så fall med vilken ålder?
Ursäkta om detta redan finns i tråden, men jag har försökt läsa det mesta här i efterskott.
Bra skrivet,men hur har du tänkt att detta ska kollas upp?
Det ska vara betydligt svårare att få svenskt medborgarskap, put,än vad det är nu.
Det bör vara möjligt att en person som begår grovt brott kan förlora sitt medborgarskap.
Utvisade personer ska sättas i förvar,inte kunna gå under jorden.
Det bör finnas vissa krav för att få stanna i landet. Lära sig svenska språket,komma ut i arbetslivet.
Egentligen borde det vara gräns på hur många barn dom tillåts avla fram.
Barnbidrag,övriga bidrag stoppas om dom inte jobbar inom viss tid.
Begår deras barn grovt brott så ska föräldrarna straffas,på något sätt.