2023-02-12, 22:28
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraak
Någon som vet om FUP finns/kommer? Eller är den helt sekretessbelagd då båda BO och GM är minderåriga? Skulle vilja läsa förhören med monstret.

Tack för svar

http://web.archive.org/web/202210162...sprotokoll.pdf

Finns på första sidan. . . . . . .
Citera
2023-02-12, 22:30
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
När hände det här?
Sent 90-tal , liknande saker har hänt i Umeå många gånger sedan dess .

Senaste gången som jag känner till var i slutet av 2020 då en ( för en gångs skull svensk ) gärningsman hann med att bli häktad 3 gånger och släppt 2 gånger på samma helg för olika överfall mot kvinnor .

Första två gångerna blev han påkommen och avbruten innan han hann ställa till med så stor skada .

Sista gången misshandlade han kvinnan grovt och våldtog henne framför ögonen på hennes två små barn och toppade det hela med att förgripa sig på barnen innan han avvek från platsen.
Citera
2023-02-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
http://web.archive.org/web/202210162...sprotokoll.pdf

Finns på första sidan. . . . . . .

Tack snälla, missade det totalt!
Citera
2023-02-17, 00:10
Medlem
Jag är inte särskilt insatt i detta fall, mer än vad som sagts i media och denna tråd...men dock djupt berörd över Lunas öde.

Om det ger lite tröst, så är hjärnans plasticitet fantastisk. Jag vill inte ge falska förhoppningar då jag inte har insyn i Lunas specifika tillstånd, men, vi ska inte förutsätta att Lunas tillstånd kommer att vara kroniskt. Kanske kommer hon inte att kunna bli helt återställd men det finns fortfarande hopp. Patienter har framgångsrikt rehabiliterats från hjärnskador tidigare. Det varierar mellan individer också.

Nu måste vi fatta att PK-Sverige inte är hållbart i längden. Att vi därigenom offrar vår egen befolkning för att ta hit allehanda problem-mongon från resten av världen. Jag skäms över att vara svensk.

Missuppfatta mig inte, jag är INTE emot att hjälpa andra människor.
Självklart ska vi hjälpa dom som behöver hjälp, MEN vi MÅSTE lära oss att prioritera.
Hur elaka vi sen än framstår som i media, så är det värt det! Vi kan inte hjälpa alla. Och vi kommer kunna hjälpa FÄRRE i framtiden om vi inte hjälper oss själva först.

Vi måste kunna få lov att prioritera bort att ta hit personer som:
* har kriminellt förflutet.
* inte är arbetsförmögna
* som har fler än 3 avkommor i bagaget (såvida dom inte har god ekonomi vid ankomsten och kan försörja dessa).
* som är en risk för samhället (genom personlighetsstörningar/tidigare våldsamhet eller psykiska defekter).
* som på annat vis utgör risker eller hot mot vår egen befolkning.

Vi borde även få lov att dumpa bort invandrar-brottsligar från Sverige. Vill inte landet ha individen tillbaka kan vi väl (skämtåsido) flyga ut & dumpa ut dom i fallskärmar i nån avlägsen del av norra Sibiriens tundra.

Prio-1 ska vara Sveriges egen befolknings säkerhet. Folk som vill kämpa för sitt uppehälle, anstränger sig för att lära sig svenska, som faktiskt jobbar/integreras har jag inget som helst emot.

Däremot, parasiter, som lever på bidrag, klämmer ur sig en unge om året för att få flerbarnstillägg, lallar hemma i mjukisbyxor/heltäckande slöjor 24/7 och knappt kan säga en vanlig svensk fras som "hej, jag heter..." ...där kvinnor ska vara könsstympade, matlagande, födslomaskiner, endast värderade för antalet avkommor dessa producerar, medan männen sköter ekonomin som kvinnorna drar in genom att unyttja lagens alla kryphål för bidrag...Såna har jag lite faktiskt svårt för.
(Men förlåt, så får man inte säga i vårt fantastiska PK-Sverige, för då blir man kallad rasist, SD-kramare, eller kanske till och med anklagad för diskriminering för att någon icke-svenskfödd känner sig kränkt)

Att detta efterblivna mongos föräldrar inte heller verkar vara av det "rätta virket" och inte velat samarbeta med myndigheter FÖRSTA gången sonens beteende uppmärksammades och då han anmäldes...säger en hel del även om föräldrarna och deras syn på ansvar i samhället.

Fan jag blir upprörd över att detta inte förhindrades medan det kunde förhindras.
Jag är för en lex Luna.

Har det förresten framkommit i tråden om monstret verkligen "bara" var 15 år, eller om han var ett skäggbarn?
Vad heter fanskapet? (maska gärna).
Är han ens folkbokförd i Sverige och i så fall med vilken ålder?

Ursäkta om detta redan finns i tråden, men jag har försökt läsa det mesta här i efterskott.
Citera
2023-02-17, 08:23
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eklektiskwiccan

Har det förresten framkommit i tråden om monstret verkligen "bara" var 15 år, eller om han var ett skäggbarn?

Ursäkta om detta redan finns i tråden, men jag har försökt läsa det mesta här i efterskott.

Inte ens trådstarten orkade du läsa alltså, där all info finns?
T.o.m. namnet står i första inlägget
Citera
2023-02-17, 13:29
Medlem
Citat:
Jag är inte särskilt insatt i detta fall, mer än vad som sagts i media och denna tråd...men dock djupt berörd över Lunas öde.

Om det ger lite tröst, så är hjärnans plasticitet fantastisk. Jag vill inte ge falska förhoppningar då jag inte har insyn i Lunas specifika tillstånd, men, vi ska inte förutsätta att Lunas tillstånd kommer att vara kroniskt. Kanske kommer hon inte att kunna bli helt återställd men det finns fortfarande hopp. Patienter har framgångsrikt rehabiliterats från hjärnskador tidigare. Det varierar mellan individer också.

Nu måste vi fatta att PK-Sverige inte är hållbart i längden. Att vi därigenom offrar vår egen befolkning för att ta hit allehanda problem-mongon från resten av världen. Jag skäms över att vara svensk.

Självklart ska vi hjälpa dom som behöver hjälp, MEN vi MÅSTE lära oss att prioritera.
Hur elaka vi sen än framstår som i media, så är det värt det! Vi kan inte hjälpa alla. Och vi kommer kunna hjälpa FÄRRE i framtiden om vi inte hjälper oss själva först.

* inte är arbetsförmögna
* som har fler än 3 avkommor i bagaget (såvida dom inte har god ekonomi vid ankomsten och kan försörja dessa).
* som är en risk för samhället (genom personlighetsstörningar/tidigare våldsamhet eller psykiska defekter).

Vi borde även få lov att dumpa bort invandrar-brottsligar från Sverige. Vill inte landet ha individen tillbaka kan vi väl (skämtåsido) flyga ut & dumpa ut dom i fallskärmar i nån avlägsen del av norra Sibiriens tundra.

Prio-1 ska vara Sveriges egen befolknings säkerhet. Folk som vill kämpa för sitt uppehälle, anstränger sig för att lära sig svenska, som faktiskt jobbar/integreras har jag inget som helst emot.

Däremot, parasiter, som lever på bidrag, klämmer ur sig en unge om året för att få flerbarnstillägg, lallar hemma i mjukisbyxor/heltäckande slöjor 24/7 och knappt kan säga en vanlig svensk fras som "hej, jag heter..." ...där kvinnor ska vara könsstympade, matlagande, födslomaskiner, endast värderade för antalet avkommor dessa producerar, medan männen sköter ekonomin som kvinnorna drar in genom att unyttja lagens alla kryphål för bidrag...Såna har jag lite faktiskt svårt för.
(Men förlåt, så får man inte säga i vårt fantastiska PK-Sverige, för då blir man kallad rasist, SD-kramare, eller kanske till och med anklagad för diskriminering för att någon icke-svenskfödd känner sig kränkt)

Att detta efterblivna mongos föräldrar inte heller verkar vara av det "rätta virket" och inte velat samarbeta med myndigheter FÖRSTA gången sonens beteende uppmärksammades och då han anmäldes...säger en hel del även om föräldrarna och deras syn på ansvar i samhället.

Fan jag blir upprörd över att detta inte förhindrades medan det kunde förhindras.
Jag är för en lex Luna.

Väldigt bra inlägg, håller fullständigt med i allt du skriver! Precis, detta kunde förhindrats men ingen vill ta på sig ansvaret. Sverige är ett kaosland sedan många år tillbaka och politikerna skyller bara på varandra. Som Jimmie Åkesson sa, så är det ett politiskt inbördeskrig när vi egentligen borde fokusera på viktigare saker. Nää, det är bara så sjukt allting 😪.
Alla bara skyller på varandra istället för att ta tag i de verkliga problemen.
Men jo, namnet på GM finns på första sidan.
Citera
2023-02-17, 13:59
Medlem
Citat:

* inte är arbetsförmögna

Jag är för en lex Luna.

Bra skrivet,men hur har du tänkt att detta ska kollas upp?

Det ska vara betydligt svårare att få svenskt medborgarskap, put,än vad det är nu.
Det bör vara möjligt att en person som begår grovt brott kan förlora sitt medborgarskap.
Utvisade personer ska sättas i förvar,inte kunna gå under jorden.
Det bör finnas vissa krav för att få stanna i landet. Lära sig svenska språket,komma ut i arbetslivet.
Egentligen borde det vara gräns på hur många barn dom tillåts avla fram.
Barnbidrag,övriga bidrag stoppas om dom inte jobbar inom viss tid.
Begår deras barn grovt brott så ska föräldrarna straffas,på något sätt.
Citera
2023-02-17, 14:37
Medlem
LustigaKurres avatar
Det är bara att inse, att släppa iväg barnen till skolan på en cykelväg i dagens sverige är lika farligt som att slöppa av dom på E4:an i november utan reflexer, du kan inte ens som familj gå på ett äventyrsbad idag, en pojke blev våldtagen på ett sådant för några år sedan och antalet ofredanden av gång från nationer som saknar vatten för att bada igår inte räkna.

Alla barn behöver eskort till skolan, för bad och liknande måste man bilda föreningar och sedan hyra anläggningen, det öppna samhället är över fullständigt.
Citera
2023-02-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Inte ens trådstarten orkade du läsa alltså, där all info finns?
T.o.m. namnet står i första inlägget

Jag tyckte jag läste där. Jag kom till den här tråden via en google-länk, och som jag förstog det var det första sidan som jag började läsa på - men jag kanske hade fel, det kanske var någon annan sida eller bara slarvigt läst av mig...Men tack för hänvisningen!
Citera
2023-02-19, 18:45
Bannlyst
Citat:
Jag är inte särskilt insatt i detta fall...

https://app.nyatider.nu/etiopiern-do...svensk-flicka/

Hennes farsa ser inte ut att vara typen (skenet kan ju dock bedra) men hade det här drabbat en själv så hade man ju kontaktat HA och sedan avlivat GM med familj, ansvariga på socialtjänsten OCH lokala politiker med deras familjer; kosta vad det kosta vill.
Citera
2023-02-19, 19:55
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlems
https://app.nyatider.nu/etiopiern-do...svensk-flicka/

Hennes farsa ser inte ut att vara typen (skenet kan ju dock bedra) men hade det här drabbat en själv så hade man ju kontaktat HA och sedan avlivat GM med familj, ansvariga på socialtjänsten OCH lokala politiker med deras familjer; kosta vad det kosta vill.

Länkar man en låst artikel är det bra om man citerar ur den, jag är nog inte ensam om att inte prenumerera på ”Nya Tider”.
Hur ska folk annars kunna veta vad det står?

Dessutom är den gammal, från oktober-22, länkade du fel?
Citera
2023-02-19, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Länkar man en låst artikel är det bra om man citerar ur den, jag är nog inte ensam om att inte prenumerera på ”Nya Tider”.
Hur ska folk annars kunna veta vad det står?

Dessutom är den gammal, från oktober-22, länkade du fel?

Nej. Ovanstående användare frågade: "Vad heter fanskapet? (maska gärna)."

Prenumererar inte heller på Nya Tider; det var namnet + bild jag länkade åt ovanstående bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in