Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Varför tror du mamman låste sin instagramprofil? Vad tror du att du fått för svar om du frågade mamman om det är okej att du delar bilder på hennes skändade nedsövda dotter?
Jag anser och tror att i detta fallet så är bilden på flickan nödvändig att sprida.
Genom att flickans mamma var först att dela den så är min moralkompass i rätt riktning.
Om vi kunde lita på att Sverige hade ett rättssystem som tog hand om ALLA livsfarliga gärningsmän som de till och med får serverade och såg till att någon slags rättvisa skipas. Att fokus hamnar på brottsoffrets skador och ålder och att straffet bedöms utifrån den aspekten!
I nuläget så läggs ALL INITIAL Fokus på gärningsmannen och dennes ålder!
Med andra ord så läggs ALL HÄNSYN till gärningsmannens favör.
HUR SJUKT ÄR DET!
Så att sprida bilden på den skadade flickan är i detta fallet ett nödvändigt ont för att hålla diskussionen, sorgen, ilskan, pressen på myndigheter, ALLAS TOTALA MISSNÖJE MED VÅRT RÄTTSSYSTEM, den uppiskade stämningen...m.m..på högsta nivå!
Och som sagt! Flickans mor la upp den först!
Och jag har funderat och pratat med min nu 25 åriga dotter om detta med bilden på flickan.
I detta fallet så hade min dotter önskat att jag hade spridit bild om det hade varit min dotter som hade blivit så ofattbart vansinnigt illa skadad näst intill död.
Alla MÅSTE SE vad detta monster har gjort och INGEN får blunda.
Vi borde ta mig faaan storma Rosenbad (NEJ, men vi måste agera OCH skaka Sverige I DESS GRUNDVALAR)