2022-07-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Ovidkommande här, det finns andra forum här på flashback där du kan diskutera sånt. Försök föra den här tråden framåt istället.

Så flickans integritet och framtida psykiska mående är ovidkommande tycker du? Vad är mer viktigt än henne framtida välmående.
Citera
2022-07-17, 10:46
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Den nya lagen är till för att skydda barn från omdömeslösa föräldrar.

Nej. Den nya lagen är tillkom, då invandringsansvariga politiker vill dölja konsekvenserna av sin egen politik för väljarna. Allmänheten ska undanhållas bilder på förnedrade, skadade och lemlästade brottsoffer (vuxna såväl som barn), vilka har tvingats betala priset för de invandringsansvariga politikernas egen politik.

En bild säger mer än ord, som i det här fallet.
Citera
2022-07-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Om 10 år sitter hon i nyhetsmorgon och berättar om det hemska som hände henne som 9 årig. O h all hjälp hon fick... Hon är då en glad o h vacker kvinna
Och undrar varför GM varken fick fängelse eller "vård" efter vad han gjort mot henne.
Om 10 år har han sannolikt fler offer på sitt samvete.
Citera
2022-07-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Så det är det som det handlar om "rasisternas bål"..
Du är sur för att sanningen kommer ut och att folk blir förbannade på negerungen och regeringens mörka de om invandrares brott emot svenskar..

Självklart tycker jag att sanningen ska komma ut. Vilket den också har gjort med eller utan spridning av bilden på flickan. Jag är inte dummare än att jag förstår att bilden framkallar starka känslor och utnyttjas för att skapa opinion.

Hade mamman valt att gå ut offentligt hade jag inte haft synpunkter. När hon upptäckte att bilden spreds låste hon kontot och la locket på, inga bilder, inga intervjuer, inga nyheter om flickans status.

Givetvis för att skydda sin dotter. Detta tycker jag borde respekteras!
Citera
2022-07-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kommer nog inte att pågå för evigt.
Snart är detta fall mer eller mindre bortglömt precis som andra vidriga fall. Ha tålamod.

Detta vidriga, avskyvärda, monstruösa överfall av en oskyldig späd 9-årig tös som utsatts för grov våldtäkt samt mordförsök under ett långt förlopp, skall verkligen INTE glömmas bort, förstår inte hur du kan uttrycka dig så?!

Hur än utgången blir, om flickebarnet överlever eller om hennes kropp inte mäktar med det grova och omfattande våld hon utsatts för - så skall ALDRIG L*una glömmas bort.
Citera
2022-07-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Varför tror du mamman låste sin instagramprofil? Vad tror du att du fått för svar om du frågade mamman om det är okej att du delar bilder på hennes skändade nedsövda dotter?
Jag anser och tror att i detta fallet så är bilden på flickan nödvändig att sprida.
Genom att flickans mamma var först att dela den så är min moralkompass i rätt riktning.
Om vi kunde lita på att Sverige hade ett rättssystem som tog hand om ALLA livsfarliga gärningsmän som de till och med får serverade och såg till att någon slags rättvisa skipas. Att fokus hamnar på brottsoffrets skador och ålder och att straffet bedöms utifrån den aspekten!
I nuläget så läggs ALL INITIAL Fokus på gärningsmannen och dennes ålder!
Med andra ord så läggs ALL HÄNSYN till gärningsmannens favör.
HUR SJUKT ÄR DET!

Så att sprida bilden på den skadade flickan är i detta fallet ett nödvändigt ont för att hålla diskussionen, sorgen, ilskan, pressen på myndigheter, ALLAS TOTALA MISSNÖJE MED VÅRT RÄTTSSYSTEM, den uppiskade stämningen...m.m..på högsta nivå!

Och som sagt! Flickans mor la upp den först!
Och jag har funderat och pratat med min nu 25 åriga dotter om detta med bilden på flickan.
I detta fallet så hade min dotter önskat att jag hade spridit bild om det hade varit min dotter som hade blivit så ofattbart vansinnigt illa skadad näst intill död.

Alla MÅSTE SE vad detta monster har gjort och INGEN får blunda.

Vi borde ta mig faaan storma Rosenbad (NEJ, men vi måste agera OCH skaka Sverige I DESS GRUNDVALAR)
Citera
2022-07-17, 10:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket känsligt ärende.

Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Nej inte dem, det skull möjligtvis vara den/de som delade den vidare bla här men svårt att tro det då FB var öppen till att börja med om jag fattat det rätt. Sen med tanke på fallet tror jag inte de vågar driva det rättsligt, helt enket för känsligt för med tanke på politiken. Fast jag kan ha fel.

Exakt.

Detta vill inte någon ta i med en tång ens p. g. a. att det är alldeles för känsligt. Fallet är väldigt mycket uppmärksammat på sociala medier.
Citera
2022-07-17, 10:56
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Så flickans integritet och framtida psykiska mående är ovidkommande tycker du? Vad är mer viktigt än henne framtida välmående.
Läste du inte ens vad du svarar på?
Så här svarade jag:
Ovidkommande här, det finns andra forum här på flashback där du kan diskutera sånt. Försök föra den här tråden framåt istället.

Nu har jag anmält dig för att du stör diskussionen
Citera
2022-07-17, 11:00
Medlem
monstergaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken

För dig så är det viktigaste att godhetssignalera.
Citera
2022-07-17, 11:01
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Självklart tycker jag att sanningen ska komma ut. Vilket den också har gjort med eller utan spridning av bilden på flickan. Jag är inte dummare än att jag förstår att bilden framkallar starka känslor och utnyttjas för att skapa opinion.

Hade mamman valt att gå ut offentligt hade jag inte haft synpunkter. När hon upptäckte att bilden spreds låste hon kontot och la locket på, inga bilder, inga intervjuer, inga nyheter om flickans status.

Mamman tog fotot, lade ut på FB och bad att det skulle delas.
Vad som framkommit hittills är att flickan fortfarande ligger på intensiven.
Citera
2022-07-17, 11:02
Medlem
Citat:

HUR VET DU att SOM DU PÅSTÅR ATT "mamman låste kontot och la locket på när hon upptäckte att bilden spreds"

Hur i helvete kan du säga så? Håll käften!

Om så vore fallet så tror jag att hon skulle gå ut med en vädjan att inte sprida bilden.
DÅ HADE JAG Lyssnat.

Min spekulation är att Hon kan ha blivit bedd av vårt FEGA rättssystem att ta bort bilden ur kriminalteknisk (eller vad det heter) synpunkt.
Och om så är fallet så är det nog för att de inte vill ha den hatiska stämning som råder.
MEN NU SKA DET FANIMEJ INTE TYSTAS NER!
Citera
2022-07-17, 11:02
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Om du vill bli riktigt äcklad så ta en titt i gruppen
”Stoppa utvisningarna till Afghanistan” på Facebook. Där hjälper kärringarna ”pojkarna” att stanna, kommer med tips och trix vad dom ska säga till Migrationsverket om dom är dömda.
Det har även skrivits där om hur synd det är om negern.

Vadå är det bara kvinnor med i den gruppen? Isåfall är det väl sjukt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in