2022-07-16, 11:34
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
GM:s lillebror är alltså 11. Är det verkligen rimligt att rycka upp honom och flytta till annan skyddad ort för hans skräpbrors skull? Eller är det 11-åringen som också har något funktionshinder?

Jag tycker visserligen att familjen inte borde vara i Sverige över huvud taget. Men sån här blattementalitet att straffa syskon, som med all sannolikhet själva fått lida för GM:s psykopati, är inte i sin ordning.
Citera
2022-07-16, 11:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Vi får väl se hur fort folk glömmer!

Sedan så är det här inte bara ett val som Skellefteå måste ta ställning till, utan hela Sverige!

Alla ni där ute...Skicka en tanke till Luna, och kom ihåg negern Abushi innan ni lägger i röstsedeln i höst.

Får skolan, pga socialtjänstens sekretess, verkligen inte någon som helst information från socialtjänsten, när polisen klarlagt att någon skolelev begått ett kvinnoöverfall?

En annan fråga... Skellefteå är inte någon stor stad. Förmedlar inte djungeltelegrafen, vem som begått ett kvinnoöverfall i en liten stad?
Citera
2022-07-16, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Ja vadå?
Tycker du att vända andra kinden till och stoppa huvudet i sanden politiken har funkat bra för Sverige de senaste 30 åren?
Kan Storbritannien mfl ha hårda straff för barn och Ungern mfl ha NOLL MENA invandring så kan även vi.

Vi ska bara adoptera deras seder som du samtidigt förkastar? Jävla skämtresonemang.
Citera
2022-07-16, 11:38
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pol0119
Detta brott är oförlåtligt, och jag blir väldigt arg och ledsen över vad som skett. Tankarna går främst till flickan och hennes familj, men också kring hur någon kan vara kapabel till detta illdåd.

När jag läser denna tråd blir jag också väldigt sorgsen över all rasism. Det skrämmer mig att läsa om allt hat mot invandrare. Bara det ser jag som en säkerhetsrisk. Rädsla, hat och distansering mellan grupper är knappast grogrund för något gott.

Angående utvisning eller inte så förordar jag rätt straff i Sverige. Brottet är begått här och vi bör, idealiskt sett, kunna undvika att skicka problemet (GM) vidare till ett annat land. Om inte rätt straff kan delas ut i Sverige så är det ett problem med vår lag som bör rättas till. Även här är jag otrolig att vår lag inte är tillräcklig, men det är i långa loppet inte något som politikerna bör kunna ändra.
Varför ska vi fortsätta bekosta denna vedervärdiga gärningsman med mat, sovplats mm?
Citera
2022-07-16, 11:38
Medlem
Såg på fb att det finns en vid namn Alsh* K*dir på fb där gm finns som profilbild för visst är de han? Ser mycket äldre ut än 13år som de spekuleras om att han är.

*=a
Citera
2022-07-16, 11:39
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Vi får väl se hur fort folk glömmer!

Sedan så är det här inte bara ett val som Skellefteå måste ta ställning till, utan hela Sverige!

Alla ni där ute...Skicka en tanke till Luna, och kom ihåg negern Abushi innan ni lägger i röstsedeln i höst.

Hoppet är det sista som överger än även fast det känns ganska hopplöst. Sen menar jag inte heller att allt kommer bli bra och perfekt med en höger-regering men något måste göras och vi måste få en förändring på utvecklingen, annars går det inte längre.

Den här händelsen och allt extremt som hänt de senaste åren beror främst på den här regeringen som hade alla chanser att ändra riktning redan 2014 från Reinfeldts politik men man valde istället att välja än ännu extremare väg.
Citera
2022-07-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Sedan är det inte rätt att ta lagen i egna händer

Det beror på hur snedvriden en eventuell lag är.
Citera
2022-07-16, 11:41
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrar7208
Såg på fb att det finns en vid namn Alsh* K*dir på fb där gm finns som profilbild för visst är de han? Ser mycket äldre ut än 13år som de spekuleras om att han är.

*=a

tydligen
Senast redigerad av Driftstopp 2022-07-16 kl. 11:51.
Citera
2022-07-16, 11:43
Medlem
Tuors avatar
Citat:
"Det innebär att han som 11-åring attackerade kvinna i gångtunnel i närheten av där lillebror våldtog småflickor. Fallet blir bara sjukare"

Lillebror??

Länk?

Finns det någon neger i den negerfamiljen som inte våldtar?
Citera
2022-07-16, 11:44
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Men hur ska skolan kunna anmäla en hädelse till soc som polisen berättade för soc men soc berättade inte för skolan?!

Får skolan, pga socialtjänstens sekretess, verkligen inte någon som helst information från socialtjänsten, när polisen klarlagt att någon skolelev begått ett kvinnoöverfall?
Citera
2022-07-16, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det som bevisar att individer med din retorik skiter i flickan och brottet som sådant till förmån för sin egen förvrängda agenda är att ni skiter i om ungen straffas eller inte, bara han utvisas! Han kan utvisas och leva ett najs liv så vitt ni bryr er, för ni är inte intresserade a att straffa honom. Eller är er fördomsfulla obildning så bottenlös att ni tror lämna Sverige är det värsta straffet av alla?

Jag vet inte om du har svårt med läsförståelsen eller avsiktligt feltolkar det du citerade?

Jag beklagade att negern inte kan få det straff han förtjänar.

Jag påpekade att han behöver utvisas för att undvika framtida offer. Detta oavsett om han mot all förmodan får någon form av straff för gärningen eller ej. Utvisning handlar alltså inte om att straffa honom, utan om att skydda samhället från honom. Vi har tillräckligt många svenskar som är farliga, finns ingen rimlig anledning att behålla en uppenbart farlig afrikan i landet.

För övrigt så har du inte en susning om vad min agenda (om jag nu har en sådan) är eller huruvida mina åsikter och känslor är baserade på fördomar och brist på bildning eller på något helt annat. Håll dig gärna till ämnet och sakfrågorna istället för att angripa andra skribenter med ogrundade påståenden, så blir tråden nog mer intressant för de flesta.
Citera
2022-07-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Nej det är stängt den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in