Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Vad vill du framhålla eller invända mot (?) med påpekandet, att "de allra flesta X utöver inte den här typen av våld mot flickor"? Det är förvisso ett korrekt konstaterande för all slags brottslighet och alla populationer. Det finns (så vitt jag vet) ingen population, där alla eller en majoritet brukar våld. Men trots det, så varierar ju brottsligheten starkt mellan olika populationer.
Vad jag vill framhålla är att vi har att göra med en typ av våld som är väldigt sällsynt, och inte är accepterat i någon kultur. Där följer att andra parametrar högst troligt haft större betydelse (kan vara exempelvis NPF, bristande konsekvenstänk, kanske trasigt hem, låg intelligens…) Men det finns inget som gör att med en sådan uppväxt blir man mer benägen att utöva just
sexuellt våld. Men det finns en överrisk att utöva våld överhuvudtaget.
Malin Lindström, Malin Kristiansen, Ida Johanson…exempel på unga tjejer som utsatts för grovt sexuellt våld och därefter mördats, av killar i 20-årsåldern. Samtliga av unga svenskfödda. (Jag menar inte att det är ”typiskt svenskt”.)
Nancy Tavsan attackerades av ett psykfall från Somalia (?), och slogs ihjäl med en stor läskedrycksflaska. Båda unga.
Jag ifrågasätter att det finns belägg för att om det fallet tråden handlar om så är det sannolikt sexuellt om GM är av utländsk härkomst, och sannolikt inte sexuellt om GM är svensk.