2022-07-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Nyreggat konto hävdar att buntband använts. Då detta har sagts inte ha förekommit, då betyder det att det är hög risk att du ljuger. Och i så fall är du en ruskigt usel människa. Erbarmlig rentav. Om du mot all förmodan har rätt, då är det flera personer inblandade i det här. Kaffer-mongot skulle omöjligt tänka ut att använda buntband själv

Jag försöker inte föra någon bakom ljuset, detta är info som jag har fått. Sen är det klart att rykten sprids och som jag sa så kan jag inte bekräfta detta till hundra procent. Jag förstår att du tror att jag trollar eller liknande, och som jag skrev tidigare så får vi reda på sanningen så småningom. Får jag fråga var det sagt att det inte har förekommit att buntband använts? I så fall har jag missat det här i tråden.
Citera
2022-07-15, 22:21
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Man skulle kunna tro att du har aversioner mot polisen?

ACAB 4 life.
Citera
2022-07-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Jag undrar samma sak. Det finns en stor risk att vi håller på att se ett rättsövergrepp begås mot en pojke, bara för att han råkar vara mentalt funktionsnedsatt och svart.

Ja, sånt har hänt förr, hade det t.ex. varit för hundratalet år sedan så hade inte mycket bevis behövts för att betraktas som skyldig, att vara en främling hade räckt. Ett exempel är mordet på apotekaren 1913, där italienska spelemän felaktigt utpekades som skyldiga.
Citera
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stellz
Ja så om jag hör någe så får ni veta

Tack 🌷

Hoppas att de vet hur många som tänker på dem och som ger dem stöd 💜
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej ärthjärna, alla med ett minsta uns av empati hade fått lika starka känslor för BO, oavsett hur GM ser ut, och antipati för GM.

Skillnaden här är att våra (o)politiker skapat ett samhälle där kreti och pleti från söder/öster om medelhavet prompt måste in i Sverige; trots att vi har vår beskärda del av brottslingar. Förstår du skillnaden? Eller nä, sånt gör inte en sopprot...

Svenskarna visade ganska stor empati (dvs stort medieintresse) för Lisa Holm men ilskan mot polacken som mördade henne var inte alls på samma nivå som i detta fall, och SD gjorde inte politik av den händelsen vad jag kan minnas. Förmodligen var en faktor att polacken såg ut som oss svenskar. När du läser Flashback överhuvud taget kan du väl inte neka till att ohöljd rasism är vanligt, och särskilt i en tråd som denna?

Det som gör endel av oss upprörda över vad som skrivs i denna tråd, förutom rasismen, är att MGM gick i särskola dvs är utvecklingsstörd. Han förtjänar ingen empati, men är det rimligt att ropa på straff och hota honom som vissa gör här värre än om det hade varit en vuxen normalbegåvad gärningsman?

I USA avrättades en kvinna med IQ 69 för några år sedan för mord. Hon var svart, så det är lätt att misstänka rasism även i det fallet. https://en.wikipedia.org/wiki/Wanda_Jean_Allen . Endel av debattörer här verkar vilja införa amerikansk "rättsyn" i Sverige, trots att USA inte har lyckats få ned brottsligheten.

Stor del av brottsoffren för de ökande våldsbrotten och sexualbrotten har själva utländsk bakgrund, men här framställer många det som att det främst är svenskfödda som drabbas av ökningen.
Senast redigerad av guru1966 2022-07-15 kl. 22:26.
Citera
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Även du kommer få acceptera sanningen.

Möjligt men tillsvidare kan vi ta detta om "sperma fanns" som skitsnack.
Citera
2022-07-15, 22:27
Medlem
DenOndaLedarens avatar
En lärare på skolan tycker att det är beklagligt med all rasism mot gärningsmannen:

Citat:
För hatet jag ser och upplever just nu är paralyserande. Fullkomligt nattsvart och på en helt ny nivå. Rasismen och jakten på den misstänkte killen når nivåer som helt ärligt skrämmer skiten ur mig. Ordval och slutsatser människor på nätet använder sig av har passerat alla gränser. Har vi inte lärt oss än att hat föder mer hat?

Kunde inte all vårt fokus få ligga på att oroa oss för flickan, på att smälta det som hänt, på att räkna ut hur vi alla ska gå vidare? Kunde vi inte ha fått hjälpas åt med det? Det är en alldeles tillräckligt stor uppgift som den är. Istället för att utse oss själva till poliser, domare och rättskipare av alla andra slag.

Påstå att vi är sanningssägare och att samhället vill skydda monster mer än små flickor. Det hjälper ingen. Att möta hatet gör inget bättre. Jag förstår att folk vill veta. Jag ville också veta. Ville veta och förstå. Förstå kommer jag aldrig helt att göra. Men jag vet att hudfärgen på gärningsmannen inte har någon betydelse för brottet. Jag vet det.

Snälla sluta hata.

Man ska tydligen inte hata en mordisk pedofilvåldtäktsman.

https://samnytt.se/larare-rasar-over...ok-sluta-hata/
Senast redigerad av DenOndaLedaren 2022-07-15 kl. 22:31.
Citera
2022-07-15, 22:27
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
De behövs inte alls någon källa, det fattar du väl att det kryllade av spår från, av och på honom, på brotts platsen, under flickans naglar tex, på kläderna, en droppe, en liten droppe saliv räcker, tror du på fullt allvar att inte det finns några spår alls? Har du aldrig hört talas om dna?

Först säger du att polisen har bekräftat, sen sitter du och gissar? Det enda uttalade vi har om ev spår på MGMs kommer från vittnen som var först på plats.

Dessa hävdar att inga fanns, står i din egen trollblogg samnytt så du kan inte gråta om PK-media heller.
Citera
2022-07-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
I det första överfallet blev han identifierad av BO.

Det är tveksamt om GM är medveten om, att han har begått ett grovt brott. GM:s beteende är därför inte udda givet hans kognitiva funktionsnedsättning.

Nu har jag inte läst in mig på fallet...men om han säkert blev identifierad som GM av det första offret...och DNA visade på honom, och det inte var någon annan hon tog miste på...så verkar det konstigt att han bara fick tillfälle att gå där och göra om det!!!
Citera
2022-07-15, 22:29
Medlem
EnsamStatys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggillarpannkakor
Oerhört sorgligt detta. Jag har källor nära familjen som säger att allting talar för att hon inte kommer vakna upp igen. Buntband ska ha använts på denna stackars flicka. Kan inte bekräfta att denna info stämmer till 100%, men finns ingen anledning till varför dom jag pratat med skulle hitta på detta. Jag hoppas att dom är felinformerade, men tyvärr så tror jag att denna historia kommer få värsta tänkbara slut.

Blir att krama om mina barn extra mycket ikväll.

Ingen rolig läsning en fredagskväll, hoppas verkligen inte detta stämmer.

Det SKA bli konsekvenser för denna vidriga attacken!
Citera
2022-07-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Nu tror jag du underskattar en förståndshandikappad. Visst han är förståndshandikappad men behöver inte vara så förståndshandikappad så att han inte kan använda verktyg och saker till hans fördel. En person som går på särskolan är endast lite mindre intelligent än de som går i vanliga skolan. Det är med andra ord inget totalt mongo vi har att göra med här.

Exakt. Eftersom han först gick i vanlig klass och sedan gick som integrerad i vanlig klass kan man dra slutsatsen att han förmodligen har en lättare utvecklingsstörning. En sådan elev kan ha en ojämn profil och vara bättre inom vissa områden. Ofta klarar dessa elever som går integrerade tex av att få betyg i praktiskt estetiska ämnen inom den vanliga läroplanen.
Citera
2022-07-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knochenbrecher

Erik Enkvist (BO Lunas far) hade under förra året 2021 en skattepliktig inkomst av tjänst på 183 855 kronor.
Eriks sambo Emelie (BU Lunas mor) hade under samma år 2021 en skattepliktig inkomst av tjänst på 304 363 kronor.

Varken Erik eller hans sambo Emelie har någon betalningsanmärkning.

Som jämförelse:

Modern till MGM Abushi tjänar mer än fadern till BO Luna

Aisha, 37 år och född i Agarfa, Etiopien, är mor till MGM Abushi, som är hennes äldsta barn.
MGM Abushi, 13 år, med registrerad men ännu ej styrkt födelsetid 7 juli 2009, är liksom sin mor född i Agarfa, Etiopien.

Fyrabarnsmamman Aisha hade under 2021 en skattepliktig inkomst av tjänst på 245 428 kronor.
Aisha har ingen betalningsanmärkning.

Etiopiska Aisha tjänar alltså mer och har en större skattepliktig inkomst här i Sverige än svenskfödde tornedalningen Erik Enkvist, Lunas pappa.

Aishas son slår Luna i skogen. Aisha själv slår Lunas pappa i inkomstligan.
Aisha tjänade 245 tusen och Lunas pappa bara runt 184 tusen före skatt under förra året.
Senast redigerad av Knochenbrecher 2022-07-15 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in