2022-07-15, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Du är verkligen autist på riktigt, tog ungefär 10sek att få fram via sökfunktionen, att du inte vet hur man använder den är inte mitt problem

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)

(FB) Pedofil häktad i Skellefteå

Okej. Tack.

Tycker du ska tipsa polisen om P*r N*rm*rk (e, o, a). Är de verkligen säkra på att det inte är han som har överfallit och våldtagit lillflickan?

Gör nu gärna din medborgerliga plikt och hör av dig till polisen med ditt tips!
Citera
2022-07-15, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Igår sa de på nyheterna att han var misstänkt för misshandel och våldtäkt men är han inte misstänkt för mordförsök längre? Kanske var en felsägning men blev förvånad

Var det SVT?

Då får du nog ta allt med en nypa salt. Är nog fortfarande mordförsök.
Citera
2022-07-15, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Varför stoppades inte pojken trots många varningssignaler?

Den frågan ställer sig nog många utan att förvänta sig något svar. Jag har ett svar. Det är i grund och botten ett politiskt problem där hela ”den svenska modellen” genomsyras av en föråldrad naivitet i de ideologier som de styrande partierna har. De svenska folkrörelserna m.m utvecklades i en helt annan tid där ingen annan än svenskens problem började diskuteras om, protesteras för osv. Samhällsproblem som följd av invandring från fjärran nationer var inget våra förfäder ens kunde föreställa sig, en total utopi. Tiderna förändrades successivt medan utkristalliserade politiska strukturer och system vilar på ideologier som saknar någon som helst försvar mot främmande raselement vilket fick till följd att invandrare per automatik får samma samhällsstatus som den ursprunglige svensken. Jag är dock totalt övertygad om att invandringspolitiken sett annorlunda ut idag om problemet varit aktuellt då de politiska ideologierna utvecklades. Invandringsproblemet är förhållandevis nytt och påverkar idag så gott som varje svensk något som kräver en ny folkrörelse och reaktion. Svensken trängs ut ur de sociala skyddsnäten och samhällsfunktioner som ursprungligen utformades för Svensken till förmån för importerade nationaliteter vilka givetvis gladeligen accepterar villkoren. Samtliga statliga verk såsom Migrationsverket, Socialstyrelse, ordningsmakt m.fl som ju skapades ur ett samspel ur dessa tidiga politiska ideologier innebär att dessa saknar specifika förhållningssätt då den typ av samhällsproblem vi nu ser exempel på sker ”- alla är ju svensk och har därför samma rättigheter” heter det i gemene mun. Här behövs krafttag av svensken, förmodligen skulle så här krävas en ny folkrörelse med tydlig protest om att något är helt fel i det svenska samhället. Om så inte sker kommer vi sannolikt se fler exempel på denna typ av våldsbrott. Det är val i september, antingen röstar du för något främlingsfientligt parti eller så röstar du på något av de sittande partierna. Själv kommer jag för första gången rösta för antingen SD eller AfS som en följd av mitt totala missnöje med den invandringspolitik som bedrivs. För att Sverige ska kunna fungera krävs även en fungerande utvandringspolitik. Det krävs förnyelse, insikt om invandringens problem samt försvar av det Svenska inom samtliga svenska myndigheter och det är avsaknaden av detta som är svaret på din fråga. Tar man hit främmande kulturer, ideologier och synsätt och samtidigt låter dem få fullt spelrum blir det såhär. Det enda jag kan lova dig är att problemet kommer fortsätta så länge de sittande partierna i sin naivitet tar avstånd från det svenska arvet och hellre anammar allt vad arab- och negerkultur heter före det svenska.
Citera
2022-07-15, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Igår sa de på nyheterna att han var misstänkt för misshandel och våldtäkt men är han inte misstänkt för mordförsök längre? Kanske var en felsägning men blev förvånad

Var hörde du det?

Jag sökte på "Pojken i Skellefteå inte längre misstänkt för mordförsök" och hittade ingenting.
Citera
2022-07-15, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Var hörde du det?

Jag sökte på "Pojken i Skellefteå inte längre misstänkt för mordförsök" och hittade ingenting.

Tror det var tv4 nyheterna men det kanske var fel på mina öron eller att de uttryckte sig konstigt. Kan ha varit texten vid inslaget.
Men då vet jag att det fortfarande är mordförsök
Citera
2022-07-15, 08:28
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Bor ju tydligen en välkänd pedofil i området, hoppas dom kriminella snutfascisterna har kollat upp honom, men det var förmodligen jobbigt så man tog första bästa person man hittade. Har ju hänt förut så att säga.

Jag bodde i Gent i Belgien på 90-talet. Polisen var helt hopplös, pga inkompetens och lågt IQ. Folk drog sig i det längsta för att anmäla brott eftersom snuten ALLTID utgick från att den som ANMÄLDE ett brott också var SKYLDIG till brottet. Detta gjorde de pga idioti och lättja.
Citera
2022-07-15, 08:46
Medlem
Alwaysrights avatar
Mer om mamman:
- hur levde hon?
- soc bidrag?
- jobb?
- grannar på x-gränd 29?
- hur kan soc acceptera hon får barn efter barn om försörjningsstöd?
- syskon på förskola?
- muslim med slöja?

Vad vet vi?
Citera
2022-07-15, 08:49
Medlem
LillaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Hon har förlorat mer än så. Sin barndom, sin hälsa, sin känsla av värdighet och ja sin heder. Det är ett psykologiskt och sociologiskt begrepp som kan ges olika innehåll beroende på kultur och sammanhang.

Hennes självbild, om hon överlever, kommer vara märkt av av våldtäkten. Hennes sociala status och värdighet måste respekteras. Det gör man inte med tomma ord som dina och en gratis lunch åt niggern. Han måste få ett straff värdigt brottet så att familjen och flickan får upprättelse. Hämnd kan ha en central del i det här.

Men oroa dig inte. Det finns ett segment i befolkningen som värdesätter det här. Flickans integritet och respekt ska återbördas genom att den här negern förhoppningsvis får det han förtjänar.

Vill bara lyfta ditt inlägg, något av det bästa som skrivits i denna tråd!
Citera
2022-07-15, 08:54
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
"Ser fortfarande ut som ett barn".

For fuck sake hon ÄR ETT LITET BARN, blott nio år gammal.

Herregud!

Vi pratade om puberteten. Ingen har sagt att hon inte är ett barn.
Citera
2022-07-15, 09:03
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Denna negerjävel borde bli halshuggen på öppen scen.
Gud jag blir så arg.😠😡
Tack så mycket vänster slödder och neger apor för allt bra ni gör NOT👎👎
Citera
2022-07-15, 09:03
Medlem
Alwaysrights avatar
Handlingsplan
- ta reda på var han håller hus kort och långsiktigt för att skydda andra
- få fram mer info om familjen, bild på mamma och syskon, bostad, asylskäl etc
- få åldersbestämningsresultat
- klarlägga hur hotskyddet mot honom ser ut för att fördriva familjen från Sverige om han inte blir utvisad utan förblir fri att begå nya överfall
Citera
2022-07-15, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Nog måste pappan ha fått permission för att få vara med sin lilla flicka på sjukhuset? Otroligt grymt och inhumant annars. Kan inte tänka mig något annat än att han också får vaka hos henne.

Måtte det gå väl för henne. Barn har större förmåga att återhämta sig från (hjärn)skador men jag vet ju inte i vilket skick hon är i. Men för några år sedan läste jag en amerikansk bok om överlevnad där ett läkarteam hävdade att de latinamerikanska barnen återhämtade sig oftare från allvarliga hjärnskador. Deras enda förklaring var att de spansktalande familjerna aldrig lämnade deras sida: det var, dygnet runt, någon, och ofta några, ur familjen där som inte bara satt vid sängkanten utan även pratade med barnet, sjöng för det, smekte det, fastän barnet låg i koma.

Och ni som hatar förövarens mamma: jag tror hon är helt förtvivlad. Ännu djupare efter detta horribla dåd men även före. Även gladlynta barn med utvecklingsstörning kan vara otroligt krävande (jag har haft föräldrar till elever vars syskon har utvecklingsstörning som bönfallit mig att anmäla dem till socialen för att de upplever att de inte får någon hjälp när de själva ber och inte orkar längre), föreställ er då hur det är att ha ett storvuxet, våldsamt och sexuellt aggressivt barn, som mkt möjligt även kan ha gett sig på både småsyskonen och mamman själv, medan hon har fullt och ensamt ansvar då hennes man enligt uppgift bor i Italien, och dessutom helt ensam måste ta hand om (och eventuellt skydda) ett gäng småsyskon.

Jag hoppas att detta monstruösa dåd leder till att orosanmälningar tas på större allvar och att både barnen med kognitiva nedsättningar och/eller utåtagerande beteende och deras familjer får den hjälp och barnen/ungdomen den tillsyn de behöver.
Familjer med barn med behov har i många kommuner under flera år gått på knäna. Inhumant både mot barnet och deras närmaste omgivning och har i det här fallet lett till en fullständig tragedi. Stackars, stackars, lilla flicka och alla anhöriga.

Mitt fetade… visst kan det vara jobbigt med ett barn som har en utvecklingsstörning… men då skaffar man INTE nya barn! Det är ingen rättighet att skaffa barn.. först tar man hand om dom man har! Man skaffar INTE barn med en som bor i ett annat land medan man själv lever på bidrag i landet man bor i… OM mamman hade brytt sig hade hon inte skaffat unge efter unge och skitit i dom… OM mamman hade brytt sig hade hon lagt ner tid och stimulerat sin son och uppfostrat han! Istället lät hon han bara vara och sköta sig själv…
Det finns många som är som GM men som inte våldtar och misshandlar 9åringar.. skillnaden är att dessa barn får kärlek och stimulans av en förälder som bryr sig och får hjälp i livet!
Mamman borde frånta vårdnaden om alla sina ungar och steriliseras omgående!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in