Citat:
Ursprungligen postat av
Egnatankar
Varför stoppades inte pojken trots många varningssignaler?
Den frågan ställer sig nog många utan att förvänta sig något svar. Jag har ett svar. Det är i grund och botten ett politiskt problem där hela ”den svenska modellen” genomsyras av en föråldrad naivitet i de ideologier som de styrande partierna har. De svenska folkrörelserna m.m utvecklades i en helt annan tid där ingen annan än svenskens problem började diskuteras om, protesteras för osv. Samhällsproblem som följd av invandring från fjärran nationer var inget våra förfäder ens kunde föreställa sig, en total utopi. Tiderna förändrades successivt medan utkristalliserade politiska strukturer och system vilar på ideologier som saknar någon som helst försvar mot främmande raselement vilket fick till följd att invandrare per automatik får samma samhällsstatus som den ursprunglige svensken. Jag är dock totalt övertygad om att invandringspolitiken sett annorlunda ut idag om problemet varit aktuellt då de politiska ideologierna utvecklades. Invandringsproblemet är förhållandevis nytt och påverkar idag så gott som varje svensk något som kräver en ny folkrörelse och reaktion. Svensken trängs ut ur de sociala skyddsnäten och samhällsfunktioner som ursprungligen utformades för Svensken till förmån för importerade nationaliteter vilka givetvis gladeligen accepterar villkoren. Samtliga statliga verk såsom Migrationsverket, Socialstyrelse, ordningsmakt m.fl som ju skapades ur ett samspel ur dessa tidiga politiska ideologier innebär att dessa saknar specifika förhållningssätt då den typ av samhällsproblem vi nu ser exempel på sker ”- alla är ju svensk och har därför samma rättigheter” heter det i gemene mun. Här behövs krafttag av svensken, förmodligen skulle så här krävas en ny folkrörelse med tydlig protest om att något är helt fel i det svenska samhället. Om så inte sker kommer vi sannolikt se fler exempel på denna typ av våldsbrott. Det är val i september, antingen röstar du för något främlingsfientligt parti eller så röstar du på något av de sittande partierna. Själv kommer jag för första gången rösta för antingen SD eller AfS som en följd av mitt totala missnöje med den invandringspolitik som bedrivs. För att Sverige ska kunna fungera krävs även en fungerande utvandringspolitik. Det krävs förnyelse, insikt om invandringens problem samt försvar av det Svenska inom samtliga svenska myndigheter och det är avsaknaden av detta som är svaret på din fråga. Tar man hit främmande kulturer, ideologier och synsätt och samtidigt låter dem få fullt spelrum blir det såhär. Det enda jag kan lova dig är att problemet kommer fortsätta så länge de sittande partierna i sin naivitet tar avstånd från det svenska arvet och hellre anammar allt vad arab- och negerkultur heter före det svenska.