2022-07-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag lyssnade nu på Ekot från igår (P1 kl 12.30), Du har rätt. De nämnde faktiskt hennes ålder (9 år).

På TV, Nyhetsmorgon/Morgonstudion, Text-TV är det inte utskrivet vilken ålder den stackars flickan har.

Frågan kvarstår... hur kan mamman inte veta vilket år hennes "pojke" är född?
Hur mycket ljugs det för myndigheterna i Sverige som verkar vara lika naiva som partiet S erkänt sig vara till och från?
Hoppas det kollas upp om det verkligen är "mamman" som är den riktiga mamman. Om det visar sig fel kanske MGM.s uppehållstillstånd kan dras tillbaka efter avtjänat "straff".
Är ju inte alls säkert att denne 13 åring är hennes , de hade ju med sig ett annat barn vars föräldrar skulle sitta i fängelse, kanske så ävern med denne pojk, de vet att Sverige är humanitära när det gäller barn, men man undrar ju kontrolleras det inte bättre när dessa kommer in i landet, verkar inte vara några kontroller alls , eller som en tillfrågad på en myndighet sa för några år sedan i en intervju ," säger de att det är så " så måste vi ju tro på dem, men Herre Gud , har dessa myndighetspersoner ingen hjärna att tänka med, tro på, vi ser ju alla dessa fuskningar som pågår, man har olika identiteter, man har flera pass, man tappar sina pass, man kan få ut nya pass, verkar inte finnas någon hejd på hur många pass man kan kvittera ut, det kvitteras ut olika sorters bidrag, finns det inga som helst krav att om man befinner sig i vårt land att man skall bli självförsörjande någon gång,
Senast redigerad av Trulse53 2022-07-14 kl. 13:06.
Citera
2022-07-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det är du som behöver läsa på, istället!

Nope, helt uppdaterad.

Helt korrekt!

Tanken är dock god, för att inte säga brilliant (för den med behovet), men gör dem obligatoriska för soc och utse en ansvarig "spindel i nätet"!

Problemet är inte bara det utan ansvaret tenderar att glida mer, roller inte tydligt formuleras, att ingen upplever sig mest ansvarig och saker faller mellan.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Media sköter det bra med saklig och korrekt rapportering. Finns inget att anmärka på där.

tack för klargörandet. jag var lite osäker där ett tag när media teg om fallet i tre dagar, tills GM:s namn kom ut här och samnytt skrev en artikel. ytterligare osäkerhet uppstod när den nioåriga flickan och den överåriga negern båda genomgående benämndes som "under 15 år", insinuerandes att de skulle vara jämngamla. fick också lite dubier kring aktuellts hantering igår när dom pratade i fem sekunder om flickans mående men bjöd in en vänsterpolare/psykolog som orerade i tio minuter om GM:s eventuella socioekonomiska situation och eventuellt svåra uppväxt, alltmedan den halvt ihjälslagna och våldtagna flickan kämpar för sitt liv på intensiven.

tack för att du klargjorde, humbug. det är som vanligt när det gäller dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleBulk
Är man asylant i Sverige så är man gäst här, och skall uppföra sig därefter. Sverige har inget ansvar att utsätta den egna befolkningen (varken inrikes födda och invandrade) för fara. Ingen har tvingat hit MGM eller dennes föräldrar.
Givetvis ska man det. Dock eftersom de fått både komma in i landet och stanna så har de ju asyl skäl och kan sannolikt inte skickas tillbaka till hemlandet. Det orsakar ju vissa problem ibland när man ska avvisa flyktingar som saknar skäl att stanna i landet, de kan inte skickas tillbaka till hemlandet av olika skäl, som tex förföljelse krig o.s.v. Nu har jag inte ju ingen koll på såna detaljer i detta fall.

Pojkens syskon är ju dessutom Iaf två av dem födda här i Sverige, vilket komplicerar saken. GM borde ju gå att utvisa men man utvisar knappast ett barn ensamt. Jo han är ett barn trots hans barbariska och vidriga handlingar .
Citera
2022-07-14, 12:50
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Funderar vidare över hur gossen kunde få PUT, medan mamman tydligen fortfarande enbart har UT.

Har det skickats in diverse intyg till Migrationsverket, att Abusie måste få en accelererad handläggning i sitt migrationsärende? Att hans beteende medför risk för utvisningshotande kriminalitet och att han därför brådskande måste få PUT före 1/8, när lagen ändras så att personer med PUT kan utvisas?

Var Migrationsverket rentav konkret informerade om tunnel-överfallet och att han dragit in smäflickor på toaletten, och just därför påskyndade handläggningen?

Har soc och BUP verkligen varit så passiva? De kanske tvärtom har jobbat hårt för att bearbeta Migrationsverket.

Jag håller med, konstigt. Kanske har att göra med att barnkonventionen ska vara implementerad i svensk lagstiftning, då kan den asylsökande hänvisa till barnets bästa även den inte uppfyller kraven på att få asyl som flyktning.

Det skulle inte förvåna mig om det förhåller sig som du skriver att Migrationsverket har ombetts att hantera just hans ansökan till följd av den grova kriminaliteten. Det är väldigt många aktivister anställda på myndigheterna som inte har Sveriges bästa för sina ögon.
Citera
2022-07-14, 12:52
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Pappan får nog rätt mycket stöttning i fängelset.

Men man undrar hur många år nyheten om vad dottern råkat ut för motsvarar. Om han tagit något eller några år till bakom galler för att hon skulle sluppit detta.

Eller om detta till slut fick honom att ångra sitt brott, att han inte fanns där och försvarade henne.

Vad sitter hen inne för?
Citera
2022-07-14, 12:54
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Nej. Det mest upprörande är att vi importerar människor från länder som betraktar oss svenska kvinnor som smuts.
Det mest upprörande är att vi importerar människor från länder där man har helt andra värderingar och där kvinnor som "uppför sig" som svenska kvinnor betraktas som värdelöst smuts, fria att göra vad man vill med.

Det mest upprörande är att vi svenskar uppfostras till att vara snälla mot allt och alla.
Redan i förskolan drillas vi till att bli det. Barn får lära sig att SD är onda och att sanningen om patriarkala kulturer är att vara fördomsfull.
Så vi uppfostrar våra svenska barn till att lita på ALLA.
Alla människor är goda.
Och sedan släpper vi in människor med sinnesstörda patriarkala värderingar i de här barnens värld och hoppas på det bästa.

Jag vet inte hur många svenska tonårstjejer som får höra att dom är horor och att deras föräldrar aaaaaldrig skulle tillåta dom att gifta sig med en svensk tjej. Men att dejta hemligt går bra.
Jag vet inte hur många svenska sköra kalviga snälla svenska tonårstjejer som får höra detta.

Att utsätta svenska ungdomar för detta är upprörande.

Att anställa lärare som undervisar i hijab samtidigt som man lär ut svensk värdegrund är FÖRNEDRANDE, de som styr Sverige är såna helvetes jävla idioter.
Att höra läraren förklara varför hon bör hijab är detsamma som när invandrarkillar kallar svenska tonårstjejer för horor.
Det är exakt detsamma

Om vi behöver arbetskraft till välförden kan vi hitta den i många länder som INTE betraktar svenskars sätt att vara som haram.

Det ör inte hudfärgen på de vi tar hit som är upprörande, det är värderingarna dom kommer med som är upprörande.
Deras värderingar gör dom livsfarliga för snälla lugna svenskar med snälla svenska värderingar

Att vi importerar människor som ser ner på svenskar är upprörande.
Att vi försörjer människor som ser ner på oss är upprörande.

Det här, mina damer och herrar, kan vara ett av dom bästa inläggen i tråden.

🎯
Citera
2022-07-14, 12:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
[quote=retiarius1|80884039]
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont

Angående detta med en eventuell strypsnara, exempelvis ett buntband som det har pratats om, så är det inte helt omöjligt. Förstora upp bilden i artikeln och se det röda märket. Om jag inte missminner mig så såg jag den bilden innan resten av halsen maskerades, och då har jag för mig att det fanns ett till rött streckmärke lite längre ner. Men jag kan givetvis ha helt fel.

https://nordfront.se/ny-rubricering-i-skelleftea-fallet

Yep, det finns säkert bilder som visar det men jag är tveksam till att göra en bedömning där jag ser att olika inställningar av vitbalans, färgmättnad märks i olika versioner av samma foto s. a. s. som har delats i olika media.
Citera
2022-07-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
En sak som psykologen i tv sa som är ett steg i rätt riktning är att ALLA Lärare sätter sig och tar del av varandras "oro" för minst fem elever. Att notera och göra noggranna insatser för att förebygga.
Belys de fem element som avviker mest. Ta kontakt med föräldrar, kurator...fånga upp individerna.
OCH Be föräldrarna att kolla med sina barn om vilka klasskamrater eller elever på skolan som barnen tycker är "udda"
Gör sen en gemensam insats och kolla upp dessa individer med psykolog t.ex.
kostnaden för detta kan omöjligt överstiga helvetet som kommer efter dessa skolattentat, övergrepp, mordförsök, mord, våldtäkter.....o.s.v....

På en skola i Skellefteå har man varje vecka EHT där elever och problem tas upp. Att fånga upp alla är svårt men det arbetas dagligen med en mängd elever på olika sätt och samarbete med många instanser dagligen. Liknande frågeställning ställs ibland men tyvärr är det ju så att mkt tid går åt till att ”släck bränder” . Det sker även regelbundet konsultation med skolpsykolog men en dröm vore en psykolog til lvarje skola såklart men det råder stor brist på skolpsykologer.

Att be föräldrar ange elever som de tycker är udda som en sorts generell screening fattar väl vem som helst att det inte funkar. Det blir ju bara att de anger varandra! Däremot så viktigt med en stark mentorsroll där elever känner att de kan komma till mentor om de känner oro om en annan elev vilket ju också förekommer frekvent
Citera
2022-07-14, 12:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Tyvärr har vi ju här sekretessen som förstört mycket. Lärare, soc och polis får ju inte ha ett utbyte, ej heller får man lägga upp register på problemindivider. Malmöpolisen försökte ju för 10 år sedan skapa ett register över släktbaserad kriminalitet och det blev ju livat.

Ett företag jag jobbat på, med samhällsviktig funktion, fick alltid av polisen veta om någon av de anställda gjort något kriminellt. Eftersom det var ett stort företag så var det nästan varje vecka. Informationen behölls på hög nivå antagligen av integritetsskäl.

Behålls sådan information högt upp i en organisation når den aldrig de som dagligen har ögonen på den strulige. Men det kan också leda till att det får omfattande spridning, några får oförtjänt dåligt rykte och blir mobbade i stället för repatrierade.

Men grovt asocialt beteende borde man inte sopa under mattan.
Citera
2022-07-14, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Är ju inte alls säkert att denne 13 åring är hennes , de hade ju med sig ett annat barn vars föräldrar skulle sitta i fängelse, kanske så ävern med denne pojk, de vet att Sverige är humanitära när det gäller barn, men man undrar ju kontrolleras det inte bättre när dessa kommer in i landet, verkar inte vara några kontroller alls , eller som en tillfrågad på en myndighet sa för några år sedan i en intervjuv ," säger de att det är så " så måste vi ju tro på dem, men Herre Gud , har dessa myndighetspersoner ingen hjärna att tänka med, tro på, vi ser ju alla dessa fuskningar som pågår, man har olika identiteter, man har flera pass, man tappar sina pass, man kan få ut nya pass, verkar inte finnas någon hejd på hur många pass man kan kvittera ut, det kvitteras ut olika sorters bidrag, finns det inga som helst krav att om man befinner sig i vårt land att man skall bli självförsörjande någon gång,
Ett problem är att det tar lång tid innan invandrare beviljas uppehållstillstånd och framför allt arbetstillstånd. Därför blir tiden med bidrag ofta lång, det är ett strukturellt problem.

Sedan är ett annat problem att i Sverige är det väldigt svårt att få arbete och inkomster som går att leva på även för många svenskar tyvärr. Väldigt många jobb utförs oavlönat av praktikanter , arbets prövning osv. Detta är ett stort problem i vårt land idag och drabbar invandrare minst lika hårt som oss infödda.

Emellertid får ju inte dessa invandrare andra bidrag än oss infödda svenskar, förutom en mindre engångs summa för att kunna köpa det allra viktigaste typ lite möbler osv. Jag känner att detta blev lite utanför ämnet , men lite respons på ditt inlägg vara. PS det heter för övrigt intervju och inget annat DS.
Citera
2022-07-14, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LustigaKurre

Tror att gm:s dagar är räknade, det här var droppen.

Visst är hans dagar räknade. Allas våra dagar är det.

Men inte kommer någon att verkligen ta honom av daga. Skulle det gälla ett BO från ett klansamhälle hade hövdingen/stamfadern etc bara utsett någon 14 åring att göra jobbet, för klanens ära.
Vem skulle döda GM i detta fall?

Sedan är nog sannolikheten relativt god att GM kommer att dö i förtid, alltså inte av ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Frågan kvarstår... hur kan mamman inte veta vilket år hennes "pojke" är född?
Hur mycket ljugs det för myndigheterna i Sverige som verkar vara lika naiva som partiet S erkänt sig vara till och från?
...

Klart mamman vet åldern på sin son. Men som säkert påtalats tidigare så finns det ju goda ekonomiska skäl till att uppge en lägre ålder (mer bidrag under en längre tid).
Och man får större chanser att få stanna.
Det ljugs nog en hel del för myndigheterna. Lögnen är ju själva anledningen till att komma hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in