2022-07-13, 13:08
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newman123
Ok, ja då låter det ju som att det inte kommer att sluta väl för flickan😢

Min uppfattning är också att det inte kommer sluta väl för flickan.
Sen kan man hållas sövd ett bra tag.
Hjärnan kan läka fint vid djup sömn.
Men långvarig syrebrist (vilket jag TROR hon fått utstå) kan ofta ställa till det med svåra, permanenta hjärnskador. Kan även leda till död.
Sen vet jag ( med erfarenhet av vuxna) att man har dom i resp även då man vet att det bli dödlig utgång för att kunna diskutera ev donation. Oklart hur det är med barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Alltid någon jävla lönnfet, felknullad thaifru-nationalist som ska komma in och börja prata om religion. Flickan har blivit brutalt våldtagen och sönderslagen av en vidrig skräpneger som inte ens ska befinna sig i det här landet från första början.

Det har ingenting med religion att göra. Ja, negern är troligtvis muslim men det har ingenting med själva brottet att göra. Allah verkar inte vara särskilt högprioriterad hos denna neger utan han verkar snarare bara vilja våldta och mörda allt och alla.

Finns inga sådana uppgifter så vitt jag vet.

Även om hon överlever sina skador så är hennes själ i tusen bitar. Hon kommer troligtvis aldrig kunna repa sig ens litegrann efter denna psykotiska mardröm.
Vad man hoppas är att hon inte kommer minnas det. Ibland tar kropp och hjärna rätt beslut åt en.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zl3
Fått höra att han med familj sitter på en camping med polisskydd bekostat av Skellefteå kommun någonstans i mitten av Sverige.
"Bekostat av Skellefteå kommun" = skattepengar = du och jag.
Citera
Medlem
Vem är personen som tog beslutet att ge detta monster permanent uppehållstillstånd? Det är dags att dessa anonyma tjänstemän får stå till svars för en gångs skull.

När beslutet om permanent uppehållstillstånd togs var det redan känt att han attackerat ett flertal flickor och kvinnor och att familjen var helt dysfunktionell. GM beskrevs som en "tickande bomb" och ändå tog någon beslutet att ge honom permanent uppehållstillstånd. En vecka senare begår etiopiern detta bestialiska mordförsök och våldtäkt mot en nioårig svensk flicka.

Ansvar måste utkrävas. Vem tog beslutet? Om det finns ett uns av empati och moral hos den här personen så hoppas jag att den ligger sömnlös om nätterna.
Citera
2022-07-13, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Läste att en åldersbestämning ska göras. Hur säker är en sådan? Antar att myndigheterna vill vara 100% på att GM är över 15 ifall det ska bli tal om något åtal? Och om han nu bedöms vara över 15, är livstids utvisning på bordet då?
Enligt undersökning gjord med MR (magnetresonans) av broskbildning av hand- och knäled så kan man med 95% säkerhet bedöma huruvida flickor/kvinnor > 14 år, pojkar/män >15 år är OM båda tillväxtzonerna är slutna.

https://www.socialstyrelsen.se/globa.../2018-5-21.pdf

Detta är en undersökning gjord för Socialstyrelsen.

Således, vid undersökning med MR innebär det att OM båda tillväxtzonerna av brosk i hand- och knäled ÄR slutna så är det en 95% säkerhet att pojken är >15 år.
Citera
2022-07-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vad man hoppas är att hon inte kommer minnas det. Ibland tar kropp och hjärna rätt beslut åt en.

Troligen är hon hjärnskadad säger man nu. Det som hänt är nog att hon fått allvarliga slag mot huvudet eller att gärningsmannen tog stryptag eller höll för hennes mun sålänge medan han våldtog henne att hon fick inte syre till hjärnan.
Citera
2022-07-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Försök inte. Skellefteå är utstickande undermåliga, läkarna i Skellefteå blir utskrattade konstant av deras kollegor i andra delar av landet.

De hade aldrig kunnat få jobb på annan ort då deras kunskap var bristfällig redan för 30 år sedan.

Skellefteås psykvård och deras läkare är ett skämt och ytterst ansvariga för vad som hänt. Hoppas de aldrig sover gott igen.

Och jag har väldigt bra erfarenhet av BUP i nära familj i Skellefteå så det är åtminstone inte hela sanning. Vuxenpsykiatrin har jg däremot ingen erfarenhet av.
Citera
2022-07-13, 13:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
De är mycket mindre säkra än de sägs vara. Åldern kan skilja sig upp till 5 år från uppskattningen. Men i det här fallet av den här anledningen har jag svårt att se att det spelar någon roll.

Ja, i de åldersspannen kan det skilja väldigt mycket i fysisk utveckling. Men är det många som säger att han är äldre så gör man väl en så har man det ur världen.
Citera
2022-07-13, 13:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag har tittat närmare på hennes ansikte och att han stampat henne i ansiktet tycks tyvärr vara sanning - man ser märken som skulle kunna komma från en skosula, över ansiktets vänstra sida och öga. Jag har lite svårt att se vad som annars skulle förklara dessa rodnader/hematom, huden är i övrigt intakt, så det lär inte handla om en sten
Citera
2022-07-13, 13:12
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Han har någon form av funktionsnedsättning men flera källor har sagt att det är inget som märks vid kortare interaktioner. Han är alltså inte svårt utvecklingsstörd.

Avarage kaosblatte typ
Citera
2022-07-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Enda viktiga nu är att personen - oavsett ålder - outas så fort denne sticker ut sitt äckliga nylle utanför det ställe denne göms så pöbeln kan göra sitt. Nu är det nog. Rättvisa ska skapas.

Det är säkert inget större förståndshandikappade på den här gärningsmannen. Han har säker planerat det här noggrant. Han visste troligen att hon skulle komma cyklande i skogspartiet. I 2,5 timmar plågade han henne. Efter det går han ut på vägen och stoppar ett par och säger att det ligger en flicka i skogen. Han hade troligen räknat med att han slagit ihjäl henne efter våldtäkten och förnedringen. Den här gossen är bara jävligt farlig. En iskall mördare.
Citera
2022-07-13, 13:13
Medlem
Jag skrek rätt ut "FYFAN VAD GÖTT" när jag läste att dom ska göra en åldersbedömning på honom, börjar Sverige vakna nu månntro?
Och bra att fallet nu faktiskt får den uppmärksamhet i media som det skulle haft från första början! SLUTA DALTA MED PACKET!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in