2022-07-09, 16:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Uppgiften att den MGM fanns kvar på platsen skrevs tidigt i tråden, i inlägg #143.

Skribenten rymdis12 har även skrivit att h*n känner de två som fann den svårt skadade flickan och som larmade.

Bra. Då fick jag det svart på vitt. Gillar inte svaret jag fick från en annan om ”att det vet vi”. Det är bra att säga vad man baserar det på.

Vi vet till exempel inte just nu nationalitet på MGM. En har källor om svensk. Andra säger att han har utländskt påbrå.
Citera
2022-07-09, 16:50
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Uppgiften att den MGM fanns kvar på platsen skrevs tidigt i tråden, i inlägg #143.

Skribenten rymdis12 har även skrivit att h*n känner de två som fann den svårt skadade flickan och som larmade.

Så de tog honom på bar gärning?

Det hade jag missat. Då är det förståeligt att polisen fick tag på GM så snabbt.
Citera
2022-07-09, 16:51
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BB555BB
Men är du på riktigt? Vilken värld lever du i där en 9-årig tjej får för sig att hon vill prova ha sexuellt umgänge i en buske på väg hem från fritids strax innan middagstid på en torsdag, med någon som är såpass empatilös att han lämnar henne naken med ett buntband runt halsen så att hon nästan dör och sannolikt kommer få allvarliga hjärnskador om hon ens överlever.

Du har en väldigt mörk bild av hur världen fungerar, mitt tips är att du lägger ner internet för ett tag och träffar lite vanligt folk så du inte blir mer av än gök än vad du redan är idag.

Flickan har blivit överfallen utav någon som hon känner lite löst, kanske från skolan? Han ser henne som ett lämpligt offer då han vet att hon inte är en match för honom, han har begått våldsamheter tidigare och är sannolikt i tidigt stadie av att utveckla sin sexualitet och nyfiken. Att han nästan dödar flickebarnet är bara för att hon ska vara tyst så att han får göra det ostört, det är även därför han lämnar henne där när han är klar, detta är ett väldigt illavarslande personlighetsdrag.

Varför blir han misstänkt? Tja det beror väl på att han nog är den första som kommer i åtanke när brottet uppdagats, han har kanske gjort närmanden, det kan även vara så att detta inte är första försöket.

Hur vet du att hon är nio år? Har du någon källa? Ditt övriga inlägg består av lösa spekulationer, och värdet på dessa överstiger inte min egen hypotes. Sluta moralisera över andras inlägg och funderingar om det här dådet. I början av en utredning så ska man hålla allt öppet och vända på alla stenar.
Citera
2022-07-09, 16:59
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Du misstar Skellefteå tidningen Norrans tystnad. Det är inte mörkläggning utan helt värdelös rapportering som alltid😂

Det finns inget att rapportera för tillfället.
Citera
2022-07-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det där med buntbanden är i nuläget bara en trådsanning. Nån sa att den som skrev det tagit bort inlägget. Men hon kan så klart vara utsatt för en strypning om än med händer eller kläder.

Jag tror han menar att allmänheten och Flashback i synnerhet behöver få veta vem GM är.

Huruvida uppgiften om buntband är en trådsanning är väl oklart.

Dock finns inlägget där skribenten lämnar den informationen fortfarande kvar, är alltså ej raderat.

Citat:
Ursprungligen postat av Bomullstuffs
Flickan ska ha enligt vittnesmål haft en en kattstrypare (spännband i plast) dragen runt halsen vid tidpunkten hon påträffades av dem som ringde 112 så spekulation om att hennes "åkommor" i grunden saknar uppsåt är spekulativt vilseledande.
Citera
2022-07-09, 17:02
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vilka vi vet det?

Återigen: vet du det eller antar du det?

Du skriver som att du vet det = du känner eller känner till denna GM och vet vem han är. I så fall får du gärna skriva hans namn i tråden.

Det är ju onödigt med trådsanningar baserat på vad du tror och alltså inte vet.

Jag skriver enbart det vi vet. Och självklart så hänger vi ut aset så fort som möjligt.
Citera
2022-07-09, 17:12
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Törs man släppa ut sina barn längre i det här landet?
Är GMs identitet fortfarande okänd?
Citera
2022-07-09, 17:13
Medlem
Oavsett vad så är detta otroligt tragiskt att såhär grova brott sjunkit så långt ner i åldrarna💔
Citera
2022-07-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Hur vet du att hon är nio år? Har du någon källa? Ditt övriga inlägg består av lösa spekulationer, och värdet på dessa överstiger inte min egen hypotes. Sluta moralisera över andras inlägg och funderingar om det här dådet. I början av en utredning så ska man hålla allt öppet och vända på alla stenar.

Ok, så vi vet att hon under 15 år, hittades naken och allvarligt skadad. Det verkar finnas uppgifter på BO och GM känner varandra. Din ursprungshypotes att hon var sexuellt nyfiken är helt irrelevant. Det finns inget scenario där det kan vara acceptabelt att GM har behandlat BO på det sätt som han verkar ha gjort. Fokus bör till 100% ligga på hur GM tänker och fungerar. Så din spekulation om BO's eventuella funderingar eller handlingar är helt onödig och låter mer som en personlig fantasi.
Jobbar du eller har du jobbat med minderåriga? Min gissning är att du inte har det.
Citera
2022-07-09, 17:15
Medlem
HazzardAlards avatar
Från Aftonbladet...

En pojke under 15 år kan misstänkas för brottet och har fått ett juridiskt biträde.

På lördagen skriver polisen att en person under 15 år har identifierats som misstänkt i ärendet och att vissa medgivande kring händelseförloppet har gjorts.

– Det är samma pojke under 15 år som vi gått ut med tidigare som misstänks för försök till mord, säger Lars Persson, polisens förundersökningsledare.

Utredningsläget bedöms i detta läget som gott, skriver polisen på sin hemsida.
Citera
2022-07-09, 17:16
Medlem
vonDys avatar
Läst tråden idag,om detta vidriga brott. Alla tankar till flickan och hennes anhöriga!
Förstår att polis/myndighet väljer att vara knapphändiga med vidare uppgifter,främst p.g.a BO:s ringa ålder (samt MGM:s ) då det väl kan vara,såväl känsligt för närstående samt försvåra brottsutredning.
Men..råder det allmän tystnadskultur i Skellefteå?
Nu är det här enbart F.B,där diverse trådsanningar och troll verkar..Men förutom några få här,tycks ingen Skellefteåbo (med sunda vätskor i behåll..) sett/hört/noterat något?
Känner inte till orten,uppenbart har dådet skett under tid med folk i rörelse i området???
Citera
2022-07-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Läst tråden idag,om detta vidriga brott. Alla tankar till flickan och hennes anhöriga!
Förstår att polis/myndighet väljer att vara knapphändiga med vidare uppgifter,främst p.g.a BO:s ringa ålder (samt MGM:s ) då det väl kan vara,såväl känsligt för närstående samt försvåra brottsutredning.
Men..råder det allmän tystnadskultur i Skellefteå?
Nu är det här enbart F.B,där diverse trådsanningar och troll verkar..Men förutom några få här,tycks ingen Skellefteåbo (med sunda vätskor i behåll..) sett/hört/noterat något?
Känner inte till orten,uppenbart har dådet skett under tid med folk i rörelse i området???

Skellefteåborna skyddar sina nysvenskar då dom ligger varmt om hjärtat vad dom än hittar på.
Självklart vet flera vem GM är men det lär inte komma fram via någon Skellefteå bo det kan jag lova!

Skellefteå är en hemskt vidrig stad där man ser ner på sina egna som ställer till det, dom hängs ut direkt med namn adress mm men är det en nysvensk...då skyddas dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in