2022-07-13, 01:22
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Om du läste lite tydligare så skulle du snabbt inse att folk väljer att lägga fokus på att hata pojken. Sen är det några av oss som orkar bestrida det besinningslösa hatet. Det handlar inte om att tycka synd om, det handlar om folk som uttrycker sig och resonerar vidrigt och bestialiskt. Jag har redan beklagat det fruktansvärda som hänt flickan hundra gånger. Men du tycker alltså att det är okej att uppvigla till lynchning av ett utvecklingsstört barn, du också? Fräscht.

För normalt tänkande människor som känner sorg, vrede och frustration och med hjärtat på rätt plats i denna tragedi så är "hatet" mot gärningsmannen det minsta problemet och definitivt inget som kommer få vanligt folk att bry sig mer om honom. Ni tror att folk blir chockade av hatet, nej det blir dem inte. De kanske ogillar vissa ord och uttryck men det är allt.

Faktum är att ni som uttrycker sympati och ständigt försvarar honom snarare gör folk MER hatiska och väljer sida. En 9-årig flicka ligger helt sönderslagen och plågad i respirator och ni tror att ni får vanligt folk på er sida genom att ursäkta gärningsmannen.

Hur jävla korkad får man bli. Ni göder snarare mer hat och frustration.
Senast redigerad av -DaRude- 2022-07-13 kl. 01:26.
Citera
2022-07-13, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Dom tror ju att han är äldre än den ålder han sagt😂
Mellan raderna så har inte ansvariga inom Skellefteå kommun koll på killens ålder här måste folk avgå omedelbart.
Citera
2022-07-13, 01:23
Medlem
burialhexs avatar
era jävla idioter.
Det människan har gjort är hemskt, men vissa har verkligen inga jävla ,...
https://www.expressen.se/nyheter/rad...-mordforsoket/
Citera
2022-07-13, 01:24
Medlem
Mindbusinesss avatar
Nu borde väl GM med familj ha asylskäl, i något annat land än Sverige?

”Upprörda människor uppges vara på jakt efter den misstänkte gärningsmannen, som uppges vara 13.
– Det finns hatiska stämningar, jag kan tänka mig att folk vill skada honom, säger Wivianne Lundberg som har barnbarn i samma skola som den överfallna flickan.”
Citera
2022-07-13, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Han är 13 år. Inget som pekar på att det skulle vara felaktigt.

Vad du säger spelar ingen roll. Du är ju tydligen bara här för att jävlas. Om du läser en gång till det jag skrev så kan du se att man slutar att vara barn vid 12 år När man blir tonåring så är man inne i vuxenvärlden.

Så det spelar ingen roll om han är 13 eller 15 år. Jag har sett fler olika åldrar på honom i tråden. Du kan väl inte veta med säkerhet hans ålder?!
Citera
2022-07-13, 01:28
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Mellan raderna så har inte ansvariga inom Skellefteå kommun koll på killens ålder här måste folk avgå omedelbart.
Oklart om det är Skellefteå kommun eller om morsan inte hade koll på hur gammal ungen är. Det är inte så viktigt i Afrika. Det är upp till åklagare att bestämma om en åldersbestämning.
Han var tydligen lite för stor för att vara 14år
Citera
2022-07-13, 01:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Vad i helvete pratar du om!!??

Det finns ingenting som tyder på något sådant.

Jag läste det i tråden av någon som sa sig veta. Än har inget konstaterats av polisen. Ej heller din dementi.
Citera
2022-07-13, 01:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Efter att ha läst igenom typ 150 sidor men inte hittat något om hur flickan mår nu eller om dom lyckades väcka henne så är min fråga det. Hur ser det ut för den stackars lilla flickan?

Som du noterat så finns egentligen inte så mycket information.
Det vi vet så här långt är att hon är vid liv, allvarligt skadad, sövd flera dagar i sträck.
Slutsatsen man kan dra av det, så här långt, är att hon överlever men att vi inte vet om hon får några bestående men eller inte, om hon i mer eller mindre utsträckning blir en grönsak, eller helt återställd, eller får några mer eller mindre omfattande funktionsnedsättningar.

Återigen, jämför med Anna Holmlund som låg nedsövd i 4 månader. Det är iofs mycket ovanligt att ligga så länge. Men man kan vakna upp.

Förhoppningen är så klart att hon vaknar vilken dag som helst och blir helt återställd.
Citera
2022-07-13, 01:29
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nu borde väl GM med familj ha asylskäl, i något annat land än Sverige?

”Upprörda människor uppges vara på jakt efter den misstänkte gärningsmannen, som uppges vara 13.
– Det finns hatiska stämningar, jag kan tänka mig att folk vill skada honom, säger Wivianne Lundberg som har barnbarn i samma skola som den överfallna flickan.”
Hoppas 🙏🏼 Italien kan säkert funka. Farsan bor där.
Citera
2022-07-13, 01:30
Medlem
Citat:
Oklart om det är Skellefteå kommun eller om morsan inte hade koll på hur gammal ungen är. Det är inte så viktigt i Afrika. Det är upp till åklagare att bestämma om en åldersbestämning.
Han var tydligen lite för stor för att vara 14år
Ja då har man stora problem om man inte vet åldern på sina egna barn.
Citera
2022-07-13, 01:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Dom tror ju att han är äldre än den ålder han sagt😂

Dom. ... Tror. ... den ålder han sagt...

Vilken stringens...är det möjligt att få någon referens till någon specifik som rimligtvis kan veta? För övrigt är det är knappast ungen själv som skrivit under vare sig ansökan om UT hos Migrationsverket eller vid ansökan om personnumret hos Skatteverket. Åldern är bestämd av någon uppgift som lämnats av annan än honom i vart fall.
Citera
2022-07-13, 01:32
Medlem
Det borde skapas en nationell organisation som söker igenom hela Sverige efter gärningsmannen,inte för att skada honom och hans familj utan för att sätta press på myndigheterna att utvisa förövaren. Ge familjen en summa pengar och få dom att återvandra helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in