Citat:
Ursprungligen postat av
KallaKarar
Varför måste det alltid resoneras, Karen? Om du uppfostrar ditt barn väl så slipper du misshandla det. Så slipper vi läsa och spekulera om dig i en tråd här framöver.
Jag har inga barn. Har aldrig velat ha. Uppenbart har många bekymmer med sina barn utan att ha medel att hantera dem, motiveringen till att man enligt lagen från - 77 inte skulle ge en lavett till en treåring som dänger en plåtbil i huvudet på kompisen, ploppar sönder plastförpackningarna till köttfärsen på ICA, sjuåringen som klipper sönder sina kläder för att tvinga moder utan pengar att köpa nya jeans var väl att man skulle resonera med dem.
Som mest har jag dragit tag i en sexåring, lyft upp honom och tryckt honom i famnen på hans hjärnslöa farsa som bara stod och glodde när ungen som stod och sparkade på en vakt på jobbet efter att ha fått en tillsägning. Och jag jobbade inte heller med barn utan pappan hade ett ärende men han fick gå hem och komma tillbaka senare utan barnet eftersom barnet inte klarade att vara bland andra.