2022-07-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Om du har sett en bild på en fet neger här i tråden så har du sett han som togs på brottsplatsen.

Tack för konfirmation, känner du de som var på plats och därför vet detta?
Citera
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Herregud vilken skev bild du ger.

Ser du inte alla slangar som går ner till flickans bröstkorg och där är inkopplade i hennes kropp och organ, någon säkert till hjärtat. Mycket troligt att han stampat och försökt bända upp bröstkorgen. Fy faaan vad hon lidit. Torrtyr.

Vad i helvete pratar du om!!??

Det finns ingenting som tyder på något sådant.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Problemet är att enligt lagen så spelar det ingen roll, sådant resonemang skiter de i. Har hon tagit bilden och lagt upp den på sociala medier så är den åtkomlig och därmed kan även hon åtalas.

Det är självklart mycket tråkigt att bilderna på flickan sprids. För den sakens skull ska man inte tro att "dom" nu vill stoppa spridningen för hennes skull, det handlar naturligtvis inte om det.

Skälet är att de nu försöker göra allt de kan för att inga detaljer ska komma ut. Genom att folk får tillgång till flickans faktiska tillstånd genom bildbevis och därmed får ett ansikte på ett annars ansiktslöst offer som snart glöms bort, får myndigheterna och rättsapparaten det tuffare att kunna skademinimera situationen och skydda gärningsmannen.

Det är det det handlar om, var massmedia står vet vi ju, de hade helst önskat att de inte behövde skriva om det. Advokater är ännu värre, rena svin många av dem som lever på att skydda kriminella avskum och de hade slängt sin egen mor överbord om det krävdes. Dessutom är det svenska advokatsamfundet en rent politisk instans med många profiler som stödjer sådana som gärningsmannen. Anne Ramberg är en av dem som säkert skulle kunna göra allt i sin makt för att gärningsmannen ska få komma så lindrigt undan som möjligt.

Nu försöker de tysta ner och skylla på integritet "för flickan skull" samtidigt som de både ideologiskt och professionellt motverkar alla tänkbara åtgärder för att hålla gärningsmannen inlåst samt möjligheterna för upprättelse för flickan och hennes familj. Att de ens har mage att yttra sig nu är rent ut sagt oförskämt.
Citera
2022-07-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, det är du som börjat surra om "allas lika värde" vilket jag inte ansluter mig till vare sig språkligt eller moraliskt. Jag tillåter mig faktiskt att tillmäta den lilla flickan betydligt större värde än förövaren; du tycks anse att de har lika stort värde, jag gör det inte. Jag tillmäter också mina barn och barnbarn betydligt högre värde än t. ex. du...

Dum i huvudet va? Ja det brukar vara så med såna som dig, när argumenten tryter... använd invektiv. Tack för att du belyste det
Du gör verkligen ditt yttersta för att snurra till det så mycket som möjligt. Ja, du resonerar som en idiot, det är bara att konstatera. Här har du en uttömmande förklaring av "alla människors lika värde", samt vantolkningen av begreppet från hathögern. https://project2.sol.lu.se/tidskrift...node-1121.html

I grunden anser jag pojken och flickan besitta precis samma människovärde, men det är naturligtvis försvårande med tanke på vad han utsatt henne för. Jag får känslan av att du ser mörkhyade som lägre stående redan från ruta ett, hur välskapta och snälla de än må vara. Detta på grund av att du är rasist.
Citera
2022-07-12, 20:05
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Jag vet, men ingen har svarat på om den GM som var kvar på platsen är samma person som cirkulerat på bild här i tråden. Borde ju gå för de som var på plats att kolla på bilden och bekräfta att det är samma person som var på platsen vid upphittandet.

Jag har nu visat bilden och dom säger att det är den killen som var på brottsplatsen. Så ja det är bekräftat nu.
Citera
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Tack för konfirmation, känner du de som var på plats och därför vet detta?

Ja, och jag har faktiskt lite bättre insyn än bara det.

Men vi lämnar det så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Du är uppenbarligen medskyldig till att flickan drabbats, du har röstat för det. Men istället för att skämmas ögonen ur dig skuld och skambelägger du flickan och hennes anhöriga.
Fan snackar du om? Skambelägger???
Citera
2022-07-12, 20:08
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Han var väl inte mer än 6-8 år när han kom till Sverige, och inte någon våldsbrottsling, utan ett utvecklingsstört barn. Ingen med en sund människosyn hade förvägrat honom och hans mamma uppehållstillstånd. Om du sedan anser att hans ursprungsland eller pigmentering har något med hans intellektuella funktionsnedsättning, och utvecklande av våldsamt och sexuellt utåtagerande att göra så är du enbart en dum jävla rasist.

Det säger en hel del om dig som väljer att använda den här fruktansvärda händelsen som ett politiskt bollträ, och är dessutom djupt respektlöst mot den drabbade flickan och hennes anhöriga. Det säger också en hel del om desperationen hos rasisterna ute i stugor, kontor och den politiska sfären, för maken till osmakligt populistdrev har jag sällan skådat. Nytt bottenrekord i vidrighet.

Det finns inget självklart i att dessa personer skulle ha fått stanna i Sverige. De kommer från Etiopen som är fullkomligt nerlusat med fattigt folk, varför skulle just de här dysfunktionella individerna få stanna medans de andra fattiga stackarna som rentav är mer dugliga och hederliga vara tvingade att bo kvar i Etiopen och lida? Är det inte istället något oerhört egotrippat över det här att sjappa från sitt land så fort det är lite jobbigt och lämna sina fattigare landsmän i sticket?

Att hon tagit sig till Sverige talar om för mig att hon tillhör de övre samhällsskicket i Etiopen för som jag sa en fattig bonde eller arbetare i Etiopien har inte skuggan av en chans att ta sig till Sverige. De har fan inte ens ordentliga skor att ta på sig för resan till Sverige. Vari ligger rättvisan i det?

Varför är det självklart att vi ska tycka synd om just henne och hennes utvecklingsstörda ungar? Finns det inte nog med utvecklingsstörda ungar samt dysfunktionella mammor (som har som enda uppgift i livet att föda fram fler ungar) i Sverige redan? Måste vi importera flera?

Och vari ligger rättvisan i att en 9 årig flicka kanske får betala det yttersta priset för att några svenska självgoda, hycklande dårar ska få tillfredställelsen att få visa sig "goda" och besitta rätt "värdegrund"?
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-07-12 kl. 20:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Nu har hon stängt swishen.. hoppas inte det har hänt något hemskt😭😭

Någon har väl berättat för henne hur skruvat det verkar att en moster går ut och tigger pengar på Swish så direkt. Vad skulle det göra för skillnad? Först och främst ska flickan klara sig innan man eventuellt funderar på att börja med sånt. Pinsamt värre!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Så tänker jag också. Han sliter in henne i skogen, sliter av henne kläderna men hon skriker, slåss och gör motstånd.

Han blir då en skogsApa (med diagnos) som går full bärsärk.

Och blir avbruten av passerande på gångvägen... och resten vet vi nu. Han berättar att han hittat en tjej i skogen osv.....
Vittnen nämnde inget om att mgm skulle varit andfådd,skärrad,smutsig etc.? Tycker det talar mer för att misshandeln var "verkställd" och att mgm hunnit samla ihop sig.Om mgm dessutom är socialt kompetent kan vittnen blivit förledd av mgm.
Citera
2022-07-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Varför envisas du med att pojken är utvecklingsstörd? Med största sannolikhet har du ingen aning om vem han är.
Återigen läs det svar som HazzardAlard gav dig på ditt påstående. Han verkar ju veta en hel del om detta fall.
Ingenting i det HazzardAlard skrev säger att han inte har en utvecklingsstörning. Däremot är det en sanning att han går i särskola. Ser inte helt hundra ut heller.
Citera
2022-07-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Jag har inte skrivit att det är rätt, du värper för mycket fantasi i din lilla höns hjärna som regeringens manipulerande hora. Jag skriver inte om Sanningen utan om fakta! Sanning finns ingen utom i sagobibeln!

Här söker vi fakta och i början blir det gissningar som i alla krim fall och de långt borta gillar dina vimsiga tankar, haha. Jag gillar att fokusera på vad som händer nu. Dock orolig för flickan men inte för monstret.

Bara kasta ut hela familjen med en påse full med guldpengar som dagens svenska krona och tågbiljetter till deras land. Här vill vi empatiska människor inte ha dom längre. De fick sin chans och det gick som det gick.
Jaha, så du tycker att vi bör hänga ut vem som helst i den här tråden? För då tänker vi på flickan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in