Citat:
Ursprungligen postat av
Alderia
"Utvisats tidigare av olika skäl" skriver du. Vilka skäl? Om det hade funnits skäl att utvisa honom hade jag tyckt att han skulle utvisas, självklart. Fanns det?
Jag tycker att det ska finnas tunga, djupgående principer i ett rättssamhälle, ja. Det innebär att jag inte tror på fjärrsyn eller spådomar. Tanken att en person som begått en allvarlig handling därför i framtiden kommer att begå en ännu allvarligare handling är inte grund för det strängare straffet.
Lustigt nog blir jag minst lika ofta osams med mina aktivistiska feministkompisar som jag blir förbannad på folk här, trots att jag själv är vänster. Tro't om du vill. Det är nog för att jag är villig att hålla fast vid mina principer, oavsett person.
Jag ställde en enkel fråga om du NU med facit i hand anser att han med familj kanske bör utvisas
denna gång trots åldern (du vet nu när han brutalt försökt mörda en försvarslös liten flicka...

) eller om det återigen är värt risken och att någon annan drabbas, enbart för att hålla kvar honom i landet av rent principiella skäl.
Nu vet du vad han är kapabel till, så då var min fråga om du kan stå fast vid den principen
nästa gång han ger sig på en annan flicka. Kommer du då säga att det fortsatt är ett klokt beslut att ha kvar honom till varje pris?
Det är nämligen många som faktiskt resonerar som du (om du nu är av den åsikten, som det verkar).
Men jag och många andra tycker inte offrens familj ska behöva acceptera att deras barn slås ihjäl för att "ni" enbart av principiella skäl inte anser att man kan utvisa eller straffa vissa personer, vilka skäl det nu är.
Ditt mammahjärta borde väl snarare bulta för en oskyldig flicka än de rovdjurslika och våldsamma människorna som vill göra henne illa, alldeles oavsett var de kommer ifrån? Du får gärna förklara hur du och dina "aktivistiska feministkompisar" resonerar, och varför ni ständigt blöder för gärningsmän som skulle gjort samma sak mot era döttrar om det var dem som cyklade hem från fritids den dagen.