2022-07-12, 19:48
Medlem
haresEars avatar
Angående MGM finns det mycket att skriva. Familjen är ej okänd hos polis. Mor har ej kunskap om hur man tar hand om ett barn. Även skyddat barnet vid andra brottsliga företeelser.... Bomb som tickat länge och många som vetat om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag struntar i ditt dravel men just när det gäller bilden så har vi ingen aning ifall mamman vill att bilden ska användas på det sätt den görs nu. Jag tror inte att hon hade en tanke på den spridning den fått när hon la ut den på sin Story (och notera inte lagt ut igen). Bara för att hon lagt ut en bild på sin skadade flicka betyder inte det att det är fritt fram för alla att använda hur de vill.
Framför allt har inte flickan själv gett tillåtelse att få sina bilder spridda. Djupt integritetskränkande av de vidriga parasiterna på Samnytt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Har mamman laddat upp en bild på sin dotter? Hur vet du det? Har inte sett något om detta, bara atts det sprids en bild på henne.
Det är hon som har tagit bilden och satt upp den på sociala medier, d.v.s. gjort den tillgänglig. Rent juridiskt så är det således hon som är "ansvarig" i egenskap av att ha tagit bilden och lagt upp den. Sedan har naturligtvis fler kopierat bilden och lagt upp den. Men, en åklagare som följer lagen kan inte göra åtskillnad mellan modern och alla andra utan blir tvungen att således åtala även henne.
Citera
2022-07-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Kvinnovåld, våldtäkter och annan kvinnofientlighet vägs ju inte ens in då dessa muslimer är vuxna.

Varför skulle det vägas in nu plötsligt med ett sk baaaarn?

Hur menar du att det inte vägs in? Döms du för ett våldsbrott under tiden du inväntar besked om PUT så är sannolikheten att du inte bara går miste om PUT utan även direkt utvisas stor. Om sannolikheten är stor nog kan diskuteras men det är klart att om personer som söker uppehållstillstånd döms för våldsbrott att detta vägs in i beslutet.
Citera
2022-07-12, 19:49
Medlem
Citat:
Jag struntar i ditt dravel men just när det gäller bilden så har vi ingen aning ifall mamman vill att bilden ska användas på det sätt den görs nu. Jag tror inte att hon hade en tanke på den spridning den fått när hon la ut den på sin Story (och notera inte lagt ut igen). Bara för att hon lagt ut en bild på sin skadade flicka betyder inte det att det är fritt fram för alla att använda hur de vill.
Problemet är att enligt lagen så spelar det ingen roll, sådant resonemang skiter de i. Har hon tagit bilden och lagt upp den på sociala medier så är den åtkomlig och därmed kan även hon åtalas.
Citera
2022-07-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Herregud vilken skev bild du ger.

Ser du inte alla slangar som går ner till flickans bröstkorg och där är inkopplade i hennes kropp och organ, någon säkert till hjärtat. Mycket troligt att han stampat och försökt bända upp bröstkorgen. Fy faaan vad hon lidit. Torrtyr.
Jag bara noterar att hennes ansikte (tack och lov) inte ser så värst sargat ut. Inget drän från huvudet, inga anmärkningsvärda hematom eller svullnader i ansiktsvävnaden.

Och MGM har uppvisat sexuell fixation i kombination med våld tidigare. Så jag befarar att det är sexuellt våld som hon primärt utsatts för.
Citera
2022-07-12, 19:57
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Jag vet, men ingen har svarat på om den GM som var kvar på platsen är samma person som cirkulerat på bild här i tråden. Borde ju gå för de som var på plats att kolla på bilden och bekräfta att det är samma person som var på platsen vid upphittandet.

Om du har sett en bild på en fet neger här i tråden så har du sett killen som togs på brottsplatsen.
Senast redigerad av HazzardAlard 2022-07-12 kl. 20:16.
Citera
2022-07-12, 19:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Nej, så vad anser du om den i tråden utbredda viljan att slå ihjäl en utvecklingsstörd minderårig? Varför skrider du inte till försvar av honom?

Normala människor försvarar inte grova våldsbrottslingar.
Citera
2022-07-12, 19:58
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Min kommentar var skriven innan flickans ålder var känd. Läs tråden!
På sidan ett står det att flickan är 10-13 år, en person som vet vilka familjen är har skrivit det.
Citera
2022-07-12, 20:00
Medlem
Citat:

Mamman delade bilden på sin instagram, som hon sedan snabbt gjorde privat. Det är omöjligt att sia i hennes önskningar utan något utlåtande från henne - men jag skulle vara försiktig med att dela bilden just då hon valt att göra sina sociala medier privata vilket är en indikation på att hon vill ha lite mer integritet. Om hon hade fortsatt ha sina konton öppna eller fortsatt dela bilder så hade situationen i min mening varit en annan, men nu är det inte alls tydligt om hon vill att bilden ska spridas eller ej.
Citera
2022-07-12, 20:00
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Nej, så vad anser du om den i tråden utbredda viljan att slå ihjäl en utvecklingsstörd minderårig? Varför skrider du inte till försvar av honom?
Varför envisas du med att pojken är utvecklingsstörd? Med största sannolikhet har du ingen aning om vem han är.
Återigen läs det svar som HazzardAlard gav dig på ditt påstående. Han verkar ju veta en hel del om detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Om du skulle prata med umgås och prata lite med honom så skulle du aldrig klassa honom som utvecklingsstörd.

Han framstod som "lite töntig, glad, fet, ensam och svamlig"... han sökte sig ibland till dom lite äldre killarna på skolan.
Citera
2022-07-12, 20:01
Avstängd
Varför befinner sig den här megaskattekostande våldsamma negern (redan innan hans senaste överfall) och hans anhang ens i Sverige?

Det är den fråga man som svensk bör, kan och måste ställa sig: Vad gör de här? De har egna länder att bo i. Länder som ser ut som de gör för att folket som bor där är som de är.

Men alla vill till Sverige. Som är så rasistiskt och kallt och hemskt. Men här smakar bidragen bäst och godast och man kan uppenbarligen bete sig hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in