2022-07-12, 10:03
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triippi
Mgm har iaf tre syskon. Bebis, småbarn och preteen. Mamman bär Hijab men jag har ingen aning om hur hon ser ut.

Detta var intressant! En sådan stor familj går inte att gömma undan så lätt! Vad heter mamman och syskonen?
Citera
2022-07-12, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rola2
Har en fråga, man pratar hela tiden om en "14 åring" är man säker på det?

Nej man är inte säker. Uppgifter säger att familjen kom hit 2015 och att mgm då var 6 år, men ev 1-2 år äldre då mamman (?) var osäker.

Men det rör sig inte heller om ett ”barn” på 18-20 år. Funktionsnedsättning eller ej, så lär det vara svårt att försöka få en 10-12 åring att framstå som 6 år.
Citera
2022-07-12, 10:05
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triippi
Mgm har iaf tre syskon. Bebis, småbarn och preteen. Mamman bär Hijab men jag har ingen aning om hur hon ser ut.

Vet du hur ofta pappaneger svänger förbi och sprutar in sin raketforskarsperma i morsan?

Undrar hur många sådana här familjer det finns i Sverige egentligen?

Hur pass sönderknullade har vi blivit?
Citera
2022-07-12, 10:06
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Detta var intressant! En sådan stor familj går inte att gömma undan så lätt! Vad heter mamman och syskonen?
Någon av dom måste ha Facebook eller Instagram?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rola2
Har en fråga, man pratar hela tiden om en "14 åring" är man säker på det?

Åldern tror jag inte man kan vara säker på. Jag är nästan till 100% säker på att de hämtar hit andras barn från Afrika och säger att det är deras.

Hur de bär sig åt för att lura svenska myndigheter känner jag inte till. Men jag har sett en tjej som verkade gravid. Så försvann det paret ett tag. När jag såg dem igen så var tanten inte gravid längre. I en sittvagn satt ett barn. När jag ville titta på barnet så avlägsnade de sig illa kvickt. Det där barnet var inte nyfött. Ett par, tre år var han säkert. Paret försvann snabbt från lägenheten och området och en ny afrikansk familj bosatte sig i lägenheten.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Nu är jag seriös här. Du har en point men kan det ändå vara så att man måste diskutera både psykiatri i kombination med invandringspolitik om effekten av en massinvandring från länder där kusingifte är normativt (som leder till en ökad mängd mentala disfunktioner) och våld som kommunikationsmedel i familjen är lika normativt. Är det då inte så att invandring till viss del är det som skapar en svår situation för psykiatrin?

Ja jag vet. "Alla invandrare är inte", och det är helt rätt det med. Jag tror inte på helt stänga dörrar, men jag tror på vetenskapen. Ska vi ha den här migrationen där vi dygdsignalerar genom att ta in nordafrikaner där en större del av gruppen jämfört med svensk grupp har kognitiva disfunktioner så behövs ett nytt regelverk.

Kusingifte = förbjudet.
Omskärelse = barnet tas ifrån föräldrarna
Gängkriminell = 3 strike rule och resten av livet i finkan även om du är 19
Barn under 15 med flertal diagnoser som visar på extremt farliga våldsamma tendenser = säker förvaring

Hårt? Är det mot invandrare? Nä verkligen inte. Receptet ovan är det som gör att merparten av invandrarna (de som är helt normala och bidrar till samhället) kan landa in i ett funktionellt samhälle.

En poäng som lyftes i en brittisk dokumentärserie som då främts handlade om kusingifte bland pakistanier var just det att Storbritanniens system för stöd till familjer med handikappade barn var generöst men att det överbelastas om många familjer plötsligt ett och ibland flera barn med grava handikapp. Plus att kvinnorna blir inlåsta bidragatagare till de blir fattigpensionärer när barnen behöver deras dygnetruntomsorg till morsan tar slut. När det överbelastas så minskas omfattningen på förmånen eller att den dras in. Vilket i och för sig kanske skulle vara bra för en del barn om de fick en tillvaro med andra barn på något vårdhem än ensamma med "enkla" föräldrar och assistenter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
"Ung flicka" skriver de väl, allihop? I laglig och pressetisk mening är alla under 15 år barn.

Ni som uppmanar till lynchning, utvisning och allehanda otäckheter av en ung grabb i särskola borde för övrigt skämmas. Er vedervärdiga människosyn är vad som dränerar samhället på godhet.

min undran hur ett sådant kan få vistas ute ensam borde varit en målsman med honom
Citera
2022-07-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Potentiell gm? Är det fråga om kulturberikning eller inavel?
Det ena utesluter inte det andra....
Citera
2022-07-12, 10:07
Medlem
Mopsans avatar
Är det Somalia som dom kommer från?
Citera
2022-07-12, 10:08
Medlem
Söker man på Google så kommer det upp bilden på den skadade flickan men ansiktet är dolt men hon ligger på en sjukhussäng med massa slangar.
Citera
2022-07-12, 10:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Är det Somalia som dom kommer från?

Det har sagts Sudan. Tycker pojken har drag liknande eritreaner så någon av föräldrarna är måhända från Eritrea.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-07-12 kl. 10:18.
Citera
2022-07-12, 10:10
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det känns tryggt att veta att någons barn kommer att springa in i detta sadistiska negerhelvete så småningom. Det är inte ens säkert att någon kommer att bevaka honom under några månader efter detta.

Någon av oss härinne kan mycket väl redan bo granne med negern. Spännande sommar.

Tror precis tvärtom. Förutsatt att han döms för detta vilket ju ändå ses som väldigt troligt. Tror det blir sluten psykiatrisk vård for life för den här snubben. Vilket såklart är helt rätt för han verkar sakna alla spärrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in