2022-07-11, 23:29
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovely66

Kan ej bekräfta eller dementera någonting. Min bekanta sa att signalement stämmer överens med killen som överföll en tjej i gångtunneln tidigare.

Dina bekanta måste väl ändå veta hur en neger ser ut?
Citera
2022-07-11, 23:31
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Du, om jag skulle bli våldtagen eller misshandlad lär det göra det lika ont psykiskt och fysiskt oavsett hudfärgen på mannen som våldför sig på mig. Och flickan på IVA skulle inte vara lindrigare skadad om den störda killen hette Lukas.

Visst förstår du att det finns symboliska och psykologiska aspekter bortom den fysiska och psykiska smärta som offren tvingas uthärda? Det finns t.ex. goda skäl till att mäns våld mot kvinnor anses vara särskilt avskyvärt av civiliserade människor. Av liknande skäl är utlänningars våld mot svenskar särskilt avskyvärt, förnedrande och vidrigt, varför samhället måste sätta ner foten hårdare vid sådana våldsbrott.
Citera
2022-07-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Dina bekanta måste väl ändå veta hur en neger ser ut?

Hans bekanta kanske är negrer, negrer vet inte om att dom är negrer.
Citera
2022-07-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nej, men pontus, erik och william i din analogi kan ju inte utvisas. du resonerar helt omvänt.

Nej, det är exakt min poäng. Om det varit en etnisk svensk som gjort exakt samma saker hade inte han blivit stoppad i tid heller. Lösningen kan inte vara att utvisa alla icke-svenskar eftersom vi har och kommer att ha etniska svenska killar med samma problematik. Vi kan inte utvisa dem om de vid 11-12-års ålder försöker dra in en yngre flicka på en toalett, eller lite senare hoppar på en kvinnlig cyklist, så det måste finnas bättre sätt att ta hand om dem så tidigt som möjligt.
Citera
2022-07-11, 23:34
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Han ser ut att vara runt 12-13 på bilden och då ser utländska personer i regel äldre ut än sina svenska motsvarigheter.

Kriminaltekniker med hjälp av sjukvården är ganska snabba på bollen och tar prover när ett sådant här fall inträffar...hittas man naken kan man liksom inte utesluta sexuellt våld.

Däremot hade polisen troligen rubricerat händelsen som annat än "försök till mord" om det rört sig om våldtäkt.

Förstår inte varför ni hela tiden måste övertyga andra om att ett barn utsatts för sexuellt våld? Ska vi äcklas? Lever ni ut era fantasier?

Varför tror du det, du märker väl redan nu hur fåordiga de är, både polis och journalister?
De skriver inte ens ut flickans ålder, de kallar henne "under 15 år" trots att hon är under 10 år och detta redan framkommit genom familjen.

Sedan håller jag med om att man inte ska fantisera om vad som har hänt, eller hänga upp sig på eventuella sexualbrott, men min poäng är bara att uppgifterna är så knapphändiga just nu officiellt att avsaknaden av en viss rubricering inte säger så mycket.
Citera
2022-07-11, 23:35
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Du, om jag skulle bli våldtagen eller misshandlad lär det göra det lika ont psykiskt och fysiskt oavsett hudfärgen på mannen som våldför sig på mig. Och flickan på IVA skulle inte vara lindrigare skadad om den störda killen hette Lukas.

skillnaden är, naturligtvis, att din fiktive lukas är född i huset. troglodyten abushi är det någon som släppt in i huset. det kunde alltså ha förhindrats. den som har släppt in dessa våldsmaskiner in i vårt tidigare fridsamma boning bär givetvis skulden, och ska få betala för sina missgärningar.
Citera
2022-07-11, 23:36
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Låter inte helt otroligt då GM är lätt förståndshandikappad och dessutom ett barn. Troligen har flickan gjort motstånd och det lett till en utdragen misshandel. När GM hör personer passera på vägen blir han avbruten och springer fram till personerna och låtsas som att han hittat en flicka i skogen.

Känns som en trolig reaktion då alternativet hade varit att bli tagen på bar gärning.

Så var det. Sedan ringde den vuxna som kom sist 112.

Vissa här inne verkar inte läsa tråden då detta har förklarats flera gånger!!
Senast redigerad av HazzardAlard 2022-07-11 kl. 23:38.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Han ser ut att vara runt 12-13 på bilden och då ser utländska personer i regel äldre ut än sina svenska motsvarigheter.

Kriminaltekniker med hjälp av sjukvården är ganska snabba på bollen och tar prover när ett sådant här fall inträffar...hittas man naken kan man liksom inte utesluta sexuellt våld.

Däremot hade polisen troligen rubricerat händelsen som annat än "försök till mord" om det rört sig om våldtäkt.

Förstår inte varför ni hela tiden måste övertyga andra om att ett barn utsatts för sexuellt våld? Ska vi äcklas? Lever ni ut era fantasier?

På ena bilden, ja. Den är dock några år gammal om jag har förstått det hela rätt. Han ser knappast ut att vara 12-13 på den senaste bilden.

Öhm, jag är ganska säker på att polisen inte skulle avslöja några detaljer som sexuellt våld även om så vore fallet. Det är en 9-årig flicka vi pratar om.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Haha, vilken fittig jävel.
Varför ska vi ge henne pengar?
Är hon så jävla fattig att hon inte kan köpa grejer själv eller vad?
Vad ska hon köpa som är så dyrt?

Min kusin blev mördad för flera år sedan, skulle aldrig någonsin komma på tanken att gå ut offentligt sådär och be om pengar.
Riktigt lågt.

Jag håller helt med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Vilka ”tanter” menar du? Jag kan lova dig att alla som jobbar på de olika skolorna har gjort allt som stått i deras makt. Finns inga ”tanter” på skolan som kan utvisa/fängsla/sätta vid skampålen någon elev…eller vad menar du att ”tanterna” skulle ha gjort?

De skulle ha gjort en orosanmälan till Socialtjänsten!!

Citat:
Nja, jag är nog snarare liberalvänster, dvs tror på individens eget ansvar och stora potential, men att alla barn inte startar med samma resurser och att det ligger i allas intresse att kompensera de sämre gynnade. Samt naturligtvis att vi ska äta upp varenda jävla arvsmiljardär och riskkapitaliterna inom vård, skola och omsorg. Men det är ett annat kapitel.

Gällande invandringen, eller snarare hanteringen av den, under de senaste typ tjugo åren håller jag med om att det gjorts många och allvarliga misstag av både röda och blå regeringar, och att detta lett till stora samhällsproblem. Jag tror dock inte att den bästa lösningen är att kasta ut alla som inte behöver solkräm.

Att folk inte vill bli socialsekreterare hänger dock absolut ihop med resurser. I både blå och röda kommuner.

Bra och sansat inlägg!

Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
I Engand får en 14-årig mördare livstids fängelse. I Sverige får brottslingar under 15 år inget straff alls.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...Liverpool.html

Häng negern i närmsta träd.

Nja, han fick fängelse (specialanstalt för "young defenders") och han lär komma ut när han är ca 28 år. Sedan övervakning på livstid......
Citera
2022-07-11, 23:38
Medlem
Hade det vart min dotter detta hade hänt hade killen inte haft nån egen familj att återvända till efter det mesiga straff han lär få..jag blir så bedrövad på att folk i detta landet bara accepterar att deras anhöriga och barn bringas om livet av sådanna här utan att göra något åt det.. jag vet bara om ett fall där GM fått vad han förtjänade efter avslutat straff och jag kände både fadern och hans dotter som var offret. Så länge folket accepterar sådant här och antingen tycker synd om GM eller tycker att det är nån form av diagnos som triggat handlingen så kommer det inte tillkomma någon förändring i systemet.Vare sig det är lustar eller diagnoser eller droger som triggar det så är dom 100% skyldiga och skall behandlas därefter.
Citera
2022-07-11, 23:38
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Hur var han att ha med på klassfesterna?

Det gick bra faktiskt han var ganska blyg och väldigt kort. Dock så rökte han marijuana på rasterna och även drack ”brandy” var och varannan dag ur en fickplunta som han gärna ville bjuda på. Han var en snäll kille faktiskt men han skulle inte gått med oss.. han var riktigt muskulös och hade en bamse schorizo. Vi andra grabbar trodde inte det var sant i duschen efter gympan. Lol
Citera
2022-07-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Måste ju komma ut mer info snart. Skellefteå är litet och man känner alltid nån som känner nån.

Fy fan om gm skulle visa sig va blatte.. har släkt i norr och ledsamt om det skulle börja bli som i Sydsverige pga invandrare

Ja, du har självklart rätt, vore MYCKET skönare om GM va en riktig svenne med rågblont hår och blå ögon, då skulle tjejen må mycket bättre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in