2022-07-10, 19:15
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Du ifrågasatte ju att MGM skulle vara kriminell.

Nej det gjorde jag inte, jag ifrågasatte att personen som någon pekade ut skulle vara en kriminellt belastad invandrare när vi inte vet vem det är ännu..
Citera
2022-07-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Alla som skriver om MGM:s ursprung: skulle säga att det är sekundärt till hans störning. Kunde varit en vanlig svensk med samma störning som gjort detta. Däremot är viss annan typ av brottslighet beroende av ursprung.

Konstigt bara att importen och störningarna alltid går hand i hand
Citera
2022-07-10, 19:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, farliga dårar tillåts leva bland allmänheten när de egentligen borde sitta inspärrade på mentalsjukhus.

Vad blir den här knäppgökens öde tro, kan han hållas inlåst någonstans eller blir det socialen som ska ha koll på honom?

Gissningsvis blir det väl det senare och gissningsvis även på annan ort. Förmodar att man i och med detta åtminstone insett att han inte kan bo hemma och ränna runt helt utan extra uppsyn.

Inlåst blir han nog bara delvis, om ens det.
Citera
2022-07-10, 19:17
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Av utseendet att döma lider han av: Lindrig mental retardation, autismspektrumstörning (säkert med tillägget ADD). Utöver det Conduct disorder och bristande impulskontroll. Det här är inte sista grova brottet han begår. Han är för dum får rån, smuggling och liknande, så det blir vanligt folk som får plikta under hans vålds- och sexualdrift
Intermittent explosive disorder är en diagnos som vetenskapen anser till stor del bero på kusingiftestraditionen.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fauve
Du är ju bara för mycket! Efter att ha jobbat med barn och ungdomar med olika typer av funktionsnedsättningar kan jag säga att det är helt omöjligt att ställa diagnos utifrån ett foto!
Mina tankar går till flickan och hennes familj.
Man kan väl få spekulera i vad han kan tänkas ha för diagnoser.
Jag gissar på begåvningshandikapp och någon form av autism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är häpnadsväckande att det finns personer som tror, att det skulle vara godhet (!) att inte ta avstånd från en grov våldsbrottsling. Självfallet borde denne brutale yngling och hans familj utvisas till Afrika.
Tar jag inte avstånd från brottet, menar du? Hur i helvete resonerar du för att dra den slutsatsen. Jag reagerar på att vuxna människor hänger sig åt sjuka våldsfantasier och luftar sin unkna rasism riktade mot ett utvecklingsstört barn.

Du verkar heller inte så införstådd med rådande praxis i utvisningsärenden.
Citera
2022-07-10, 19:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
"Ung flicka" skriver de väl, allihop? I laglig och pressetisk mening är alla under 15 år barn.

Ni som uppmanar till lynchning, utvisning och allehanda otäckheter av en ung grabb i särskola borde för övrigt skämmas. Er vedervärdiga människosyn är vad som dränerar samhället på godhet.

Sverige dräneras inte på godhet om den skyldige utvisas.

Finns ingen godhet i gärningspersonen, Sverige har ingen glädje av en invandrad våldsverkare. Således är det inte märkligt att man tycker att GM och hans mor ska skickas ut ur landet så fort det bara går.
Citera
2022-07-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
9 är hon.
Ja då är man väl nåt emellan låg- mellanstadieelev. Kanske börjar 4:an efter lovet.
Ett barn.
Citera
2022-07-10, 19:19
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Vänta nu, är offret Sim*n J*hdets dotter?
Citera
2022-07-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12
Konstigt bara att importen och störningarna alltid går hand i hand

Det gör det ju verkligen inte alltid. När det gäller en gärningsman som har diagnos rör det sig allt som oftast av en etnisk svensk, av det skälet att det finns flera sådana i Sverige. Pratar vi om kriminalitet i stort och speciellt gängskjutningar, hedersvåld m.m. är det en annan sak.
Citera
2022-07-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
"Ung flicka" skriver de väl, allihop? I laglig och pressetisk mening är alla under 15 år barn.

Ni som uppmanar till lynchning, utvisning och allehanda otäckheter av en ung grabb i särskola borde för övrigt skämmas. Er vedervärdiga människosyn är vad som dränerar samhället på godhet.
Grabben måste ju uppenbarligen punktmarkeras av ständiga följeslagare. Sen är godhet överskattat. 🐰👎
Citera
2022-07-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Tyvärr kan föräldrar välja att barnet ska fortsätta gå i vanlig klass trots att hen kvalar in till särskola.

Så är det, men nu hade han ju flyttat till särskolan så förstår inte vad den diskussionen har för relevans. Sen är ju själva särskolan på en vanlig skola. Det är ju inte direkt så att vi sätter våra särskolaeelever på en skola mitt i skogen.

Det är så tragiskt och hemskt det som hänt, men tråden dryper av hat och fördomar inte bara mot invandrare utan även mot förståndshandikappade och andra diagnoser. De flesta elever som går som särskoleintegrerade efter åk 6 är lugna, fina, trevliga elever som däremot inte sällan hamnar utanför då de kommer i tonåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in