Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Själva handlingen är lika vidrig oavsett vem som är GM. Men folks retorik hade ju inte varit densamma. Det finns väldigt få lyxmigranter men det har inget med detta att göra.
Jag blir ärligt mörkrädd när jag läser vissa inlägg här. Vad flickans familj vill vet inte jag, mer än att deras lilla flicka ska bli frisk igen . Bilden på henne i sjukhus sängen är verkligen hjärt skärande. Hon borde vara ute och cykla,bada leka med kompisar och annat roligt på sitt sommarlov. Inte lägga medvetslös med slangar överallt i en sjukhus säng.
Givetvis är deras prioritet flickans välmående och uppvaknande. Och alldeles korrekt är det precis lika illa om det är en vit gärningsman. Det är inte det det handlar om.
Det enda vi kan ta hänsyn till är vad som har hänt och hur det inte kunde ha hänt. Detsamma gäller om gärningsmannen vore svensk.
Om föräldrarna fick bestämma huruvida pojken skulle ha fått komma från första början till Sverige och slutligen hamnat i kommunen vilket föranlett detta överfall, eller att detta aldrig hade hänt, vad tror du dem hade valt?
Hade dem valt att pojken ska få komma med det höga pris det innebär, eller hade de valt sin dotters välmående? Bevisligen hade hon inte legat där med slangar om han aldrig kommit, precis som alla förmodligen hade valt en abort framöver ett mordförsök på en 9-årig flicka om pojken var svensk. Det bästa vore ju då om han aldrig fötts.
Svenskar som älskar abort borde ju verkligen förstå detta. Givetvis vore det bästa såklart om pojken aborterats oavsett, då han hade begått samma våldsdåd i sitt hemland.