2022-11-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nu är detta enbart rykte så jag vet inte om det stämmer men Lu*na's mormor umgås med någon som känner någon som känner någon som berättat att enligt L's mormor så ligger L kvar på sjukhus för man letar assistenter till henne som ska anställas för att kunna ta hand om henne i hemmet.

Men. Rykte, ni vet.

Det är mycket möjligt att det stämmer, man anser att hon ej behöver vårdas på lasarettet längre, utan får komma hem med vård i hemmet och hjälp och stöd av personliga assistenter.

I kommunerna finns hemsjukvård för personer som har ett långvarigt behov att få vård och hjälp i hemmet.

Där brukar ingå sjuksköterska - för den medicinska delen, arbetsterapeut - för att tillhandahålla alla de hjälpmedel som behövs. Det kan vara så att bostaden behöver handikappanpassas, t ex att bredda dörrar så att en rullstol kan passera, ta bort trösklar, specialutrustad säng, handikappanpassa badrummet, osv, osv.

Sjukgymnasten kommer att träna L*una, arbeta med hennes muskler, efter att ha varit sängliggande lång tid så förtvinar muskler fort - om än sjukgymnasterna under flickans sjukhusvistelse dagligen gör ett gott arbete.

Hon kommer att få träna och förhoppningsvis i framtiden, så småningom kunna gå med hjälpmedel - finns fantastiskt bra hjälpmedel.
Hoppet överger en ju inte, man kan inte sluta hoppas.

Förmodligen - i allra första tiden - även personliga assistenter nattetid. Allt för att övriga familjen ska kunna ha ett så bra och fullt fungerande liv som möjligt är.

(Minns bilderna av A*nna H*olmlund och hennes idoga träning efter skidolyckan.)

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja ett rykte men det skulle kunna stämma.

Den lilla flickan behöver nog en personlig assistent som hjälper henne i hemmet samt samt för att t. ex. gå på promenader.

Tyvärr, det är förstås bra att ha ett positivt tänkande, men att hon skulle kunna ta promenader är nog väldigt långt borta. Om än hoppet aldrig överger en, hon är ung och kommer att få all den hjälp hon behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Tror du hon kan gå? Jag har inte läst annat än att hon fortfarande är ett vårdpaket med svåra hjärnskador. Jag räknar med att hon får ett livslångt lidande med dynget runt vård betalad av skattebetalarna. Allt detta är på grund av Sveriges allt för generösa invandringspolitik. Vänstern får ta och skärpa sig och inse vad de ställt till med!

Nej, är nog ganska övertygad med tanke på de grava bestående hjärnskadorna hon har, att hon ej kan gå. Blir så sorgesam över allt detta, hon fyllde 10 år för drygt en månad sedan. Hon skulle ha höstlov nu och vara ute och leka med sina kompisar. Hon som skulle ha ett långt och lyckligt liv framför sig, men det bestämde en mycket ond person att för alltid rasera.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag vet inte men om hon skulle kunna ta några steg behöver nog flickan en person som stöder henne.

Hon är 9 år och vad man kan hoppas på att det kommer att bli bättre med tiden när hon växer. Om detta skulle ske så kommer hon tyvärr ändå att ha men. Det är många människor som har offrats på mångkulturens altare och många som kommer att offras.

Ja, kroppen är helt fantastisk vad gäller återhämtning, och jag önskar och hoppas av hela mitt hjärta att under kan ske när det gäller denna lilla tjej och all den grymhet hon utsatts för.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovehandlar
En fågel viskade i mitt öra att om ca 3 månader. Dubblering dygnet runt. Vaknatt

Så det är så långt bort som om ca tre månader, hade hoppats på att det skulle vara betydligt närmre i tid. Två assistenter dagtid och även assistenter nattetid.

Blir förstås glädjande för familjen att få hem sin älskade dotter, för L*una att få komma till sitt hem igen efter en så lång sjukhustid och att få ha sina nära och kära omkring sig. Om än livet aldrig kommer att bli som förut, som det var innan den 7 juli 2022.
Citera
2022-11-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det är mycket möjligt att det stämmer, man anser att hon ej behöver vårdas på lasarettet längre, utan får komma hem med vård i hemmet och hjälp och stöd av personliga assistenter.

I kommunerna finns hemsjukvård för personer som har ett långvarigt behov att få vård och hjälp i hemmet.

Där brukar ingå sjuksköterska - för den medicinska delen, arbetsterapeut - för att tillhandahålla alla de hjälpmedel som behövs. Det kan vara så att bostaden behöver handikappanpassas, t ex att bredda dörrar så att en rullstol kan passera, ta bort trösklar, specialutrustad säng, handikappanpassa badrummet, osv, osv.

Sjukgymnasten kommer att träna L*una, arbeta med hennes muskler, efter att ha varit sängliggande lång tid så förtvinar muskler fort - om än sjukgymnasterna under flickans sjukhusvistelse dagligen gör ett gott arbete.

Hon kommer att få träna och förhoppningsvis i framtiden, så småningom kunna gå med hjälpmedel - finns fantastiskt bra hjälpmedel.
Hoppet överger en ju inte, man kan inte sluta hoppas.

Förmodligen - i allra första tiden - även personliga assistenter nattetid. Allt för att övriga familjen ska kunna ha ett så bra och fullt fungerande liv som möjligt är.

(Minns bilderna av A*nna H*olmlund och hennes idoga träning efter skidolyckan.)

Tyvärr, det är förstås bra att ha ett positivt tänkande, men att hon skulle kunna ta promenader är nog väldigt långt borta. Om än hoppet aldrig överger en, hon är ung och kommer att få all den hjälp hon behöver.

Nej, är nog ganska övertygad med tanke på de grava bestående hjärnskadorna hon har, att hon ej kan gå. Blir så sorgesam över allt detta, hon fyllde 10 år för drygt en månad sedan. Hon skulle ha höstlov nu och vara ute och leka med sina kompisar. Hon som skulle ha ett långt och lyckligt liv framför sig, men det bestämde en mycket ond person att för alltid rasera.

Ja, kroppen är helt fantastisk vad gäller återhämtning, och jag önskar och hoppas av hela mitt hjärta att under kan ske när det gäller denna lilla tjej och all den grymhet hon utsatts för.

Så det är så långt bort som om ca tre månader, hade hoppats på att det skulle vara betydligt närmre i tid. Två assistenter dagtid och även assistenter nattetid.

Blir förstås glädjande för familjen att få hem sin älskade dotter, för L*una att få komma till sitt hem igen efter en så lång sjukhustid och att få ha sina nära och kära omkring sig. Om än livet aldrig kommer att bli som förut, som det var innan den 7 juli 2022.

Ja man blir så arg när man läser detta. Socialdemokraterna och deras väljare är ansvariga för flickans öde. För henne finns liten tröst att hämta i detta läge.
Citera
2022-11-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Blev det ens någon dom. I vart fall blev det inte något straff värt namnet.

De har funnit honom skyldig till grov våldtäkt mot barn och vet ni inte om det blev grov misshandel eller dråpförsök
Men skyldig har de kommit fram till att han är, sen beror straffet på psykundersökningen han genomgår
Citera
2022-11-04, 19:29
Medlem
OzzieTheOwl: Blir förstås glädjande för familjen att få hem sin älskade dotter, för L*una att få komma till
sitt hem igen
efter en så lång sjukhustid och att få ha sina nära och kära omkring sig. Om än livet aldrig kommer att bli som förut, som det var innan den 7 juli 2022.[/quote]

Vad man förstått hittills verkar det mer som att flickan blivit ett kolli man nu tänker tjäna pengar på?
Senast redigerad av buddy99 2022-11-04 kl. 19:32.
Citera
2022-11-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
OzzieTheOwl: Blir förstås glädjande för familjen att få hem sin älskade dotter, för L*una att få komma till
sitt hem igen
efter en så lång sjukhustid och att få ha sina nära och kära omkring sig. Om än livet aldrig kommer att bli som förut, som det var innan den 7 juli 2022.

Buddy99
Vad man förstått hittills verkar det mer som att flickan blivit ett kolli man nu tänker tjäna pengar på?[/quote]

Vaddå ”tänker tjäna pengar på” ?!?!?
Tror du det är kul att spendera sin tid på sjukhuset? Tror du att familjen tycker det är ett nöje att hon blivit skadad för livet?
Du är nog inte riktigt riktig i huvet isåfall 😡

Om familjen inte råkat ut för detta så hade de haft en vanlig vardag
Nu har det hänt och INGET kommer någonsin bli som de egentligen ville eller önskade sina barn
De behöver göra det bästa av situationen just nu och en av de bästa sakerna är faktiskt att hon ska få flytta hem igen, men övriga familjen måste ändå få fortsätta ha ett liv
Citera
2022-11-04, 20:33
Medlem
Det här är ett av få fall som berört mig känslomässigt.

"Öppna era hjärtan", my ass. Dessa monster skulle aldrig fått komma hit.

Hoppas det går bra för den stackars flickan.
Citera
2022-11-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan565
Buddy99
Vad man förstått hittills verkar det mer som att flickan blivit ett kolli man nu tänker tjäna pengar på?

Vaddå ”tänker tjäna pengar på” ?!?!?
Tror du det är kul att spendera sin tid på sjukhuset? Tror du att familjen tycker det är ett nöje att hon blivit skadad för livet?
Du är nog inte riktigt riktig i huvet isåfall 😡

Om familjen inte råkat ut för detta så hade de haft en vanlig vardag
Nu har det hänt och INGET kommer någonsin bli som de egentligen ville eller önskade sina barn
De behöver göra det bästa av situationen just nu och en av de bästa sakerna är faktiskt att hon ska få flytta hem igen, men övriga familjen måste ändå få fortsätta ha ett liv[/quote]
Omgivningen spelar oskyldig och låtsas inte om sanningen,precis som du gör.
Citera
2022-11-04, 20:52
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99

Vad är det du vill ha sagt?
Vilken ”sanning” är det du svamlar om?

Finns väl ingen som helst som tvivlar på hur detta har gått till och vem som utfört det och i stora drag varför?
Citera
2022-11-04, 20:53
Medlem
Buddy99
Omgivningen spelar oskyldig och låtsas inte om sanningen,precis som du gör.[/quote]

Vad menar du?
Jag är en av föräldrarna vars barn inte fick vara ute själv efter händelsen.
Kan ju säga att jag inte hade varit nådig om jag fått tag i ungen som gjort detta

”låtsas inte om sanningen” och vad menar du är sanningen?
Citera
2022-11-04, 21:02
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Å ena sidan har vi här djup empati med Luna och närstående, en mänsklig egenskap som har bidragit till att ge oss herravälde över planeten genom samarbete.

Å andra sidan har vi här också en annan mänsklig egenskap i form av att vilja stöta ut från kollektivet sådana missfoster som skadar och lemlästar våra barn. Rättare sagt är egenskapen gemensam för alla primater och en del andra däggdjur, exempelvis schimpanser som tar av daga missanpassade individer.

Hudfärgen är förstås irrelevant. men i just detta fall har vi en negerjävel av annan stam som har våldfört sig på Luna och förstört hennes liv, och för den sakens skull känner vi för att ända negerjävelns liv. Det kommer vi inte att kunna göra, men känslan är ändå i sin ordning. Var inte rädd för ditt primitiva inre. Det är okej att hata negern.
Citera
2022-11-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan565
Buddy99

Vad menar du?
Jag är en av föräldrarna vars barn inte fick vara ute själv efter händelsen.
Kan ju säga att jag inte hade varit nådig om jag fått tag i ungen som gjort detta

”låtsas inte om sanningen” och vad menar du är sanningen?[/quote]

Man vill bli sedd som den man är,och älskad.
Citera
2022-11-05, 08:11
Medlem
Flickan är inget kolli.... Hon börjar bli bättre men måste lära sig gå igen mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här