Citat:
Nu är detta enbart rykte så jag vet inte om det stämmer men Lu*na's mormor umgås med någon som känner någon som känner någon som berättat att enligt L's mormor så ligger L kvar på sjukhus för man letar assistenter till henne som ska anställas för att kunna ta hand om henne i hemmet.
Men. Rykte, ni vet.
Men. Rykte, ni vet.
Det är mycket möjligt att det stämmer, man anser att hon ej behöver vårdas på lasarettet längre, utan får komma hem med vård i hemmet och hjälp och stöd av personliga assistenter.
I kommunerna finns hemsjukvård för personer som har ett långvarigt behov att få vård och hjälp i hemmet.
Där brukar ingå sjuksköterska - för den medicinska delen, arbetsterapeut - för att tillhandahålla alla de hjälpmedel som behövs. Det kan vara så att bostaden behöver handikappanpassas, t ex att bredda dörrar så att en rullstol kan passera, ta bort trösklar, specialutrustad säng, handikappanpassa badrummet, osv, osv.
Sjukgymnasten kommer att träna L*una, arbeta med hennes muskler, efter att ha varit sängliggande lång tid så förtvinar muskler fort - om än sjukgymnasterna under flickans sjukhusvistelse dagligen gör ett gott arbete.
Hon kommer att få träna och förhoppningsvis i framtiden, så småningom kunna gå med hjälpmedel - finns fantastiskt bra hjälpmedel.
Hoppet överger en ju inte, man kan inte sluta hoppas.
Förmodligen - i allra första tiden - även personliga assistenter nattetid. Allt för att övriga familjen ska kunna ha ett så bra och fullt fungerande liv som möjligt är.
(Minns bilderna av A*nna H*olmlund och hennes idoga träning efter skidolyckan.)
Citat:
Tyvärr, det är förstås bra att ha ett positivt tänkande, men att hon skulle kunna ta promenader är nog väldigt långt borta. Om än hoppet aldrig överger en, hon är ung och kommer att få all den hjälp hon behöver.
Citat:
Tror du hon kan gå? Jag har inte läst annat än att hon fortfarande är ett vårdpaket med svåra hjärnskador. Jag räknar med att hon får ett livslångt lidande med dynget runt vård betalad av skattebetalarna. Allt detta är på grund av Sveriges allt för generösa invandringspolitik. Vänstern får ta och skärpa sig och inse vad de ställt till med!
Nej, är nog ganska övertygad med tanke på de grava bestående hjärnskadorna hon har, att hon ej kan gå. Blir så sorgesam över allt detta, hon fyllde 10 år för drygt en månad sedan. Hon skulle ha höstlov nu och vara ute och leka med sina kompisar. Hon som skulle ha ett långt och lyckligt liv framför sig, men det bestämde en mycket ond person att för alltid rasera.
Citat:
Jag vet inte men om hon skulle kunna ta några steg behöver nog flickan en person som stöder henne.
Hon är 9 år och vad man kan hoppas på att det kommer att bli bättre med tiden när hon växer. Om detta skulle ske så kommer hon tyvärr ändå att ha men. Det är många människor som har offrats på mångkulturens altare och många som kommer att offras.
Hon är 9 år och vad man kan hoppas på att det kommer att bli bättre med tiden när hon växer. Om detta skulle ske så kommer hon tyvärr ändå att ha men. Det är många människor som har offrats på mångkulturens altare och många som kommer att offras.
Ja, kroppen är helt fantastisk vad gäller återhämtning, och jag önskar och hoppas av hela mitt hjärta att under kan ske när det gäller denna lilla tjej och all den grymhet hon utsatts för.
Citat:
Så det är så långt bort som om ca tre månader, hade hoppats på att det skulle vara betydligt närmre i tid. Två assistenter dagtid och även assistenter nattetid.
Blir förstås glädjande för familjen att få hem sin älskade dotter, för L*una att få komma till sitt hem igen efter en så lång sjukhustid och att få ha sina nära och kära omkring sig. Om än livet aldrig kommer att bli som förut, som det var innan den 7 juli 2022.