Citat:
Ursprungligen postat av
buddy99
Ja och att mamman förvissat sig om att BO hålls smärtfri med tanke på hjärnskakningen(och hur slappt det det är på sjukhusen).
Är övertygad om att flickans familj är trygga med att hon får all den hjälp och rehabilitering som kan ges.
Citat:
Ursprungligen postat av
MissBobby
Läste att hjärnskakning kan ta 4 månader att läka. Jag hoppas att sjukvården håller henne smärtfri. Med tanke på allt annat helvete hon gått igenom så behöver hon inte fysisk smärta på det.
Det är inte en hjärnskakning som orsakat hennes bestående, svåra hjärnskador, utan syrebrist pga strypning. Kan garantera att den avdelning där hon vårdas gör allt de bara kan för att lindra och hjälpa henne på alla sätt.
(Bäst att tillägga att jag ej arbetar där eller har någon som helst insyn i hennes vård, talar generellt, har lång erfarenhet inom öppen och sluten sjukvård. Så ingen får för sig att jag bryter mot tystnadsplikten.)
Citat:
Ursprungligen postat av
retiarius1
Hjärnskakning!? Är ni helt ute och cyklar eller vad är det frågan om? Hon har fått hjärnskador på grund av syrebrist. Försöker ni förmildra hennes allvarliga skador? Om ja, varför?
Jag gissar och tror att det är okunskap och inte ett försök att förmildra eller förminska hennes grava, bestående svåra hjärnskador. Vi alla som skrivit och följt detta djupt tragiska och förfärliga övergrepp och grova brott är nog medvetna om vad A*bushi har att stå till svars för och förhoppningsvis dömas för.
Citat:
Ursprungligen postat av
MissBobby
Hon har tyvärr hjärnskador men om det stämmer att hon även fått hjärnskakning så kan hon fortfarande ha enorm smärta pga det.
Hon får den vård, behandling och rehabilitering som hennes tillstånd kräver och behöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
MittNyaJag
Ibland tänker man och det blir fel. Det är helt ok
Hjärnskakning är såklart hennes minsta problem och inget som någon annan än du själv tänkt på.
Hon kämpar för att fästa blicken och säga "aaa".
Abushi har ordagrant tagit hennes liv.
Hjärnskakning.....
Ja, han har förstört hennes liv för all framtid. Hon kommer aldrig bli den sprudlande, glada, livliga flicka som hon en gång var, på grund av att ett m*onster utsatt henne - en liten oskyldig flicka - för grov misshandel, grov våldtäkt och grovt skändat hennes kropp.