2022-07-16, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Men feta "barn" ? Så där brukar inte barnen i Afrika se ut. Kan det ha varit den
västerländska livsstilen som verkat nedbrytande, såväl fysiskt som psykiskt ?

Påminner mig ståuppkomikern Marika Carlsson (också svart) som brukade
berätta om hur hon i sin adopterade barndom i Småland brukade få mat av
människor som sett på TV om de stackars svältande barnen i Afrika.

F ö fanns det i princip inga feta barn när en annan växte upp. Men det är
andra tider nu.
Förståndshandikappad tar till sig överportioner,lägger in tills det tar stop,undrar vad det blir till middag?
Citera
2022-07-16, 10:56
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Den enda frågan av intresse är följande: Har Elin Wikström blivit inbjuden till SVT morgonstudio ännu?
Nej, men enligt uppgift ska hon sommarprata nästa år och eventuellt vara årets julvärd men det senare är oklart då det egentligen var Annie Lööfs tur.
Citera
2022-07-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Förståndshandikappad tar till sig överportioner,lägger in tills det tar stop,undrar vad det blir till middag?

GM checkar av många riskfaktorer för övervikt bland barn:

Invandrarbakgrund: studier visar att många invandrare ffa från utomeuropeiska länder byter kost när de kommer hit. Mer energi och mer fett samtidigt som de minskar sin aktivitetsnivå.

Ensamstående mamma: samma här studier visar att barn till ensamstående mammor har ökad risk för övervikt.

Låg socioekonomisk status: barn från sämre bemedlade hem och föräldrar med lägre utbildning är mer övervikta än andra barn.

Utvecklingsstörning: känner inte sina begränsningar på samma sätt, kan sakna impulskontroll, föräldrarna orkar inte med att
bråka om det hela tiden utan låter dem äta för att de ska vara nöjda.
Citera
2022-07-16, 11:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
På något sätt så verkar de, som fallit offer för invandrare gärningsmän liksom skämmas.

Det är pinsamt och något som man absolut inte ska prata om.. är mitt intryck. Ty det är ju den attityden, som media och ansvariga politiker förmedlar - det ska vara största möjliga tystnad om sådant, är deras budskap.
Konstig åsikt. De vill inte ha ordet rasist kastat på sig, tycker synd om stackars inv och vill hjälpa staten i sin agenda som vill släppa in fler och mörka vad många sysslar med.

Kallar du detta för att skämmas som är att dölja att du ljuger och inget annat?

Jag skrev "liksom skämmas".. det finns en försagdhet hos förmodligen de flesta, som fallit offer för invandrade gärningsmän. Media och ansvariga politiker är ju väldigt tydliga, att sådant ska man inte prata om. De som drabbats av den unika invandringen ska inte komma här och förstöra stämningen! - låter media och ansvariga politiker förstå.

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)

Flickans mamma i det aktuella fallet bröt mot den regeln, när hon gjorde en bild på sin lilla, svårt skadade flicka tillgängligt - vilket en del skribenter i tråden var snabba med att fördöma.
Senast redigerad av Meiji 2022-07-16 kl. 11:27.
Citera
2022-07-16, 11:06
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Islam har lite med saken att göra. Undrar hur många av dessa knullbabbar besökte fredagsbönen senast liksom.

Det beror desto mer att importerat avskrädet från regionen och har ett rättsväsende, lagar och kultur som helt enkelt in passar en stor del av de som kommit.

Tragiskt, men återvandring och utvisning är den enda lösningen. Andra generationens avskrädesblatte behöver tuktas och fostras för att civiliseras. Idag låter man dem hållas p.g.a. kärringväldet i skola och socialtjänst. Elin Wiklund tjänar som ett praktexempel.

Det kan ha väldigt mycket med islam att göra. Som jag skrev tidigare i tråden. Pojken kan ta åt sig och reagera på det som mamman uttrycker hemma vid köksbordet. Tex om hon ser ner på otrogna svenskar och då speciellt smutsiga horor till svenska kvinnor. Hon kanske inte uttrycker det så drastiskt, det kan räcka med att hon beklagar sig över Sverige och svenskarna, känner sig orättvist behandlad, förstår inte kultur, språk eller beteenden. Sitter och längtar hem till Etiopien och missar inget tillfälle att berätta för sonen så fantastiskt allt är hemma i Etiopen och så förfärligt allt är här. Kan mycket väl vara så. Pojken lyssnar på sånt varje dag och det klart han påverkas, det klart han bygger upp hat och aggressioner. Han märker såklart själv att han är annorlunda, han förstår inte språket, ser inte ut som andra, beter sig inte som andra. Han känner ingen samhörighet med omgivningen, ingen trygghet, ingen identifikation, dvs han vet inte vem han är själv. Skulle pojken ha gjort samma sak mot en svart flicka eller en flicka klädd i traditionell muslimsk klädsel? Jag är tyvärr inte alls säker på att han skulle ha gjort det. Det är bland det mest skrämmande i hela den här osmakliga och vidriga historien.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-07-16 kl. 11:17.
Citera
2022-07-16, 11:08
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Mamman Aishia,37 år hade en inkomst enl ratsit på 245 kkr.
Räknas försörjningsstöd som skattepliktig inkomst eller innebär detta att hon jobbar på riktigt?
Det har varit väldigt lite info om modern. Vad vet vi?
Det är förmodligen föräldrapenning och etableringsstöd.
Citera
2022-07-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pol0119
Detta brott är oförlåtligt, och jag blir väldigt arg och ledsen över vad som skett. Tankarna går främst till flickan och hennes familj, men också kring hur någon kan vara kapabel till detta illdåd.

När jag läser denna tråd blir jag också väldigt sorgsen över all rasism. Det skrämmer mig att läsa om allt hat mot invandrare. Bara det ser jag som en säkerhetsrisk. Rädsla, hat och distansering mellan grupper är knappast grogrund för något gott.

Angående utvisning eller inte så förordar jag rätt straff i Sverige. Brottet är begått här och vi bör, idealiskt sett, kunna undvika att skicka problemet (GM) vidare till ett annat land. Om inte rätt straff kan delas ut i Sverige så är det ett problem med vår lag som bör rättas till. Även här är jag otrolig att vår lag inte är tillräcklig, men det är i långa loppet inte något som politikerna bör kunna ändra.

Jag håller med dig om att straff för gärningen bör utdömas och verkställas i Sverige av svenskt rättsväsende. Tyvärr är det nu så illa att vi inte har dödsstraff här, skulle det sen inte gå fastställa att negern är 15+ så kan enligt svensk lag inget straff utdömas alls. Detta innebär att för eller senare kommer aset att bli försatt på fri fot.

Oavsett om detta sker om en vecka eller om 40 år så är det fullt rimligt att folk oroar sig vad han då kommer att göra mot någon annan oskyldig person. Alltså är kraven på utvisning förståeliga, eftersom han inte är svensk och därför aldrig borde ha varit vårt problem och absolut inte bör vara det i framtiden.
Citera
2022-07-16, 11:14
Medlem
Spader-Horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det kan ha väldigt mycket med islam att göra. Som jag skrev tidigare i tråden. Pojken kan ta åt sig och reagera på det som mamman uttrycker hemma vid köksbordet. Tex om hon ser ner på otrogna svenskar och då speciellt smutsiga horor till svenska kvinnor. Kan mycket väl vara så. Pojken lyssnar på sånt varje dag och det klart han påverkas. Skulle pojken ha gjort samma sak mot en svart flicka eller en flicka klädd i traditionell muslimsk klädsel? Jag är tyvärr inte alls säker på att han skulle ha gjort det. Det är bland det mest skrämmande i hela den här osmakliga och vidriga historien.

Den attityden har du bland italienare, greker, ateistiska iranier etc. Islam är inte den gemensamma nämnaren. Snarare att svenska sexualnormer inte motsvarar de kulturer de kommer ifrån och att de då stämplar utgruppens
(svenskarna) kvinnor som horor.
Citera
2022-07-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det värsta är att Skellefteå skulle aldrig få för sig att rösta för en förändring för att det här inte ska hända igen eller att gärningsmannen kommer ut inom kort och begår nya brott. Finns inte en chans i världen att man vänder till en M, KD, SD - regering.

Bara att titta på valresultatet i höst. S och V kommer återigen få sina traditionsröster i Skellefteå. Folk bryr sig inte, man vill ha mer.

Ja i Västerbotten röstar med på S & V(PK), å int kom de å ändra sig heller.
Citera
2022-07-16, 11:19
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Den attityden har du bland italienare, greker, ateistiska iranier etc. Islam är inte den gemensamma nämnaren. Snarare att svenska sexualnormer inte motsvarar de kulturer de kommer ifrån och att de då stämplar utgruppens
(svenskarna) kvinnor som horor.

Visst det klart den attityden finns hos alla mer patriarkala kulturer
Citera
2022-07-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Jag håller med dig om att straff för gärningen bör utdömas och verkställas i Sverige av svenskt rättsväsende. Tyvärr är det nu så illa att vi inte har dödsstraff här, skulle det sen inte gå fastställa att negern är 15+ så kan enligt svensk lag inget straff utdömas alls. Detta innebär att för eller senare kommer aset att bli försatt på fri fot.

Oavsett om detta sker om en vecka eller om 40 år så är det fullt rimligt att folk oroar sig vad han då kommer att göra mot någon annan oskyldig person. Alltså är kraven på utvisning förståeliga, eftersom han inte är svensk och därför aldrig borde ha varit vårt problem och absolut inte bör vara det i framtiden.
Det som bevisar att individer med din retorik skiter i flickan och brottet som sådant till förmån för sin egen förvrängda agenda är att ni skiter i om ungen straffas eller inte, bara han utvisas! Han kan utvisas och leva ett najs liv så vitt ni bryr er, för ni är inte intresserade a att straffa honom. Eller är er fördomsfulla obildning så bottenlös att ni tror lämna Sverige är det värsta straffet av alla?
Citera
2022-07-16, 11:21
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det värsta är att Skellefteå skulle aldrig få för sig att rösta för en förändring för att det här inte ska hända igen eller att gärningsmannen kommer ut inom kort och begår nya brott. Finns inte en chans i världen att man vänder till en M, KD, SD - regering.

Bara att titta på valresultatet i höst. S och V kommer återigen få sina traditionsröster i Skellefteå. Folk bryr sig inte, man vill ha mer.

Vi får väl se hur fort folk glömmer!

Sedan så är det här inte bara ett val som Skellefteå måste ta ställning till, utan hela Sverige!

Alla ni där ute...Skicka en tanke till Luna, och kom ihåg negern Abushi innan ni lägger i röstsedeln i höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in