2022-10-04, 23:15
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distraktion
Det är viktigt att åldern blir uppskriven till 15 då det gör processen att låsa in honom möjlig. Sen är det så att han bör dömas till sluten psykiatrisk vård resten av livet. Finns ingen poäng med att ens försöka ha en sådan individ ute i samhället.

Känns härligt att betala dygnetruntvård i typ sextio år för att det här monstret inte ska kunna våldta och mörda.
Det hade ju varit fullkomligt underbart att bara kunna utvisa honom till hans hemland.
Citera
2022-10-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Nej, men det har framkommit att han förstört saker hemma, som telefoner, och slagit mamman. Lite för att nyansera de avskyvärda försöken av föräldrarna att släta över, mamman i alla fall har nog varit under hans toffel. Vad lillasystern kan ha att berätta är inget vi får veta, och jag slipper gärna.

Så vad han har upplevt hemifrån är väl att med våld och hot får man vad man vill. I pappans frånvaro har han varit Lagen.

Den enda gång han fått en uppfostran som haft förutsättningar att nå fram till hans innersta jag, är väl på SIS-hemmet. Kamratfostran är den enda sorts pedagogik som har några som helst förutsättningar att ha framgång i hans fall.

Han har fått en Islamsk uppfostran kan vi konstatera.
Citera
2022-10-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Känns härligt att betala dygnetruntvård i typ sextio år för att det här monstret inte ska kunna våldta och mörda.
Det hade ju varit fullkomligt underbart att bara kunna utvisa honom till hans hemland.

Tyvärr kommer ingen vård att bita då vi har religionsfrihet.
Citera
2022-10-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av migge1985
Fi faaan. Hade flickan gjort någonting eller var detta helt oprovocerat? Försöker hitta bild på gärningsmannen men hittar inte. Har du en?

Vad får dig att tro att det skulle vara provocerat?

Vet du inte att sunnimuslimer ser obeslöjade flickor som horor de kan göra vad de vill med?
Citera
2022-10-04, 23:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett mycket bra inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av coli
Inte har den här 15-åringen varit fullt normal under åren innan den stackars 9-åriga flickans liv förstördes. Han har naturligtvis haft ett gravt avvikande beteende under flera år.

Tyvärr kommer problemen med bristande integrationen in där igen med en vårdnadshavare som inte ens kan förmedla att sonens födelseår är ett par år fel registrerat.
Han hamnade därmed fel i utvecklingsvärdering vid läkarundersökningar och i skolan. I kombination med sannolikt viss språkförbistring hos pojken och nästan total språkförbistring hos vårdnadshavande moder, har den här killen helt enkel hamnat under radarn. Man har inte i tid reagerat på hans icke åldersadekvata beteende för en sexuellt mognade 15-åring.
Samhällets instanser har inte uppmärksammat hur illa det stod till i huvudet på honom.

Vi har idag krigsflyktingar från Ukraina i Sverige som redan lärt sig begriplig svenska, jobbar och vars barn går i svensk skola - trots att de varit här mindre än ett halvt år.
Över 5000 krigsflyktiga ukrainska barn följer svensk skolundervisning och tränar svenska idag.

Den här 15-åringens eritreanska modern som kommit hit från Etiopien, måste ha fullständig tolk trots snart sex år i Sverige.
Hur kan vi acceptera att sådana missförhållanden får rulla på?

Efter sex år i Sverige ska man ju inte behöva tolk bekostad av staten!
Man ska också kunna korrigera rätt födelseår hos myndigheterna för sitt barn!

Framförallt ska man kunna slå larm om att ens barn inte fungerar normalt och uppvisar ett felaktigt beteende. Som modern naturligtvis har noterat. I samtal med skolan som larmat om att han tafsat på flickors på bröst och rumpor, borde naturligtvis modern förmedlat att killen egentligen är flera år äldre än uppgivits. Men det verkar hon inte heller gjort.

Det är uppenbart att denne 15-åring är en mycket farlig individ idag, kanske ett ”monster” - farlig för sin omgivning, andra barn och kvinnor.
Men jag tycker faktiskt att hans vårdnadshavare, modern, inte är utan skuld.
Hon kan inte rå för hans abnormitet, men hon har stor skuld att hon inte slagit larm, varnat, bett om hjälp, haft kommunikation med skolan och Soc om problemen och naturligtvis sett till att grabben haft korrekt ålder registrerad.
Inte minst borde hon lagt manken till och sett till att integreras i samhället, lärt sig hur det fungerar och på sex år lärt sig språket så att hon kunde kommunicera med omgivningen i Sverige.
Om inte annat så för sina barns skull.

Verkligen mycket bra skrivet.

Bland det bästa jag har läst på länge. Delar helt din uppfattning som du skriver i inlägget.
Citera
2022-10-05, 00:05
Medlem
-GGs avatar
Ett av många negroida monster landet har importerat:

Swebbtvs nyhetsprogram:

Citat:
Den 9-åriga svenska flickan som brutalt blev våldtagen och grovt misshandlad av en etiopisk migrant i Sollefteå har nu visat sig få permanenta hjärnskador efter det monstruösa överfallet på flickan. Det var efter flickan hade lämnat fritids som hon stötte på gärningsmannen som veckan innan hade fått permanent uppehållstillstånd och det var bara en tillfällighet att hon inte avled av sina skador. Då gärningsmannen Abushi Shamse Kamal konstaterats vara över 15 år och därmed straffmyndig kommer han bli åtalad och rättegången inleds den 16-17 oktober.
https://samnytt.se/9-ariga-flickan-f...strets-attack/
Citera
2022-10-05, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Som 15-åring hör han inte till vuxenpsykiatrin utan till BUP, Barn-och ungdomspsykiatri.
Rättspsykiatrin har, såvitt jag vet, enbart vuxenplatser, någon rättspsykiatrisk BUP finns inte.

Kvar blir då att döma honom till sluten ungdomsvård som är maximalt 4 år som du säger.
Såvida man inte kan få in honom inom den vanliga slutna ungdomspsykiatrin under det som tidigare benämndes ”tvångsvård”.
Låst psykiatrisk vårdavdelning för ungdomar under riskepitetet ”fara för att han skadar någon annan” skulle väl egentligen vara bästa alternativet. Dock tror jag inte att ”särskild utskrivningsprövning” då gäller - dvs när en nämnd och inte behandlande läkare tar slutgiltigt beslut om när slutenvården ska upphöra.

Men som flera andra också påpekat, hur lång tid han kommer kunna hållas inlåst är osäkert.
Det räcker med att man medicinskt och psykiatriskt bedömer att han inte utgör någon fara för omgivningen inom närmsta framtid, så kommer han ut. Antagligen med skyddad identitet, ordnat och finansierat boende, stöd, ekonomisk hjälp, studiehjälp etc.

Jag vill bara flagga för att rättspsykiatrisk vård fortfarande är möjligt att döma honom till. Men det är ovanligt! Mellan åren 2017-2021 så var det sju personer, under 18 års ålder, som dömdes till rättspsykiatrisk vård (med särskild utskrivningsprövning).

Att ha honom tvångsvårdad på den vanliga ungdomspsykiatrin är ingenting som denna rättsprocess kan reglera/döma ut. För isåfall handlar det om ett beslut om LPT (lagen om psykiatrisk tvångsvård) som fattas av läkare. Vill också tillägga att ett beslut om LPT på person under 18 år måste omprövas varje vecka, eftersom lagen säger att man inte får stå under LPT länge än nödvändigt.
Citera
2022-10-05, 00:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag vill bara flagga för att rättspsykiatrisk vård fortfarande är möjligt att döma honom till. Men det är ovanligt! Mellan åren 2017-2021 så var det sju personer, under 18 års ålder, som dömdes till rättspsykiatrisk vård (med särskild utskrivningsprövning).

Att ha honom tvångsvårdad på den vanliga ungdomspsykiatrin är ingenting som denna rättsprocess kan reglera/döma ut. För isåfall handlar det om ett beslut om LPT (lagen om psykiatrisk tvångsvård) som fattas av läkare. Vill också tillägga att ett beslut om LPT på person under 18 år måste omprövas varje vecka, eftersom lagen säger att man inte får stå under LPT länge än nödvändigt.
Vet du vilka dessa 7 personer är?
(skulle vara intressant att veta)
Citera
2022-10-05, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vad får dig att tro att det skulle vara provocerat?

Vet du inte att sunnimuslimer ser obeslöjade flickor som horor de kan göra vad de vill med?
Jävlar ni alla är så pantade😹haha när har jag påstått detta? Jag är inte insatt i brottet, därför jag frågar om det. Min fråga var bara om detta var helt oprovocerat eller om det varit ett bråk, inget annat.
Citera
2022-10-05, 01:24
Medlem
retiarius1s avatar
Finns det någon insamling för att bekosta förundersökningen?
Citera
2022-10-05, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av migge1985
Jävlar ni alla är så pantade😹haha när har jag påstått detta? Jag är inte insatt i brottet, därför jag frågar om det. Min fråga var bara om detta var helt oprovocerat eller om det varit ett bråk, inget annat.

Klart det var, småtjejer på 9 år brukar ju alltid kaxa sig mot 15åriga killar. eller prostituera sig som GM säger...
Citera
2022-10-05, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Klart det var, småtjejer på 9 år brukar ju alltid kaxa sig mot 15åriga killar. eller prostituera sig som GM säger...
Som gärningsmannen säger? Varifrån har du fått det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in