2022-10-14, 17:47
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzygirl
Jag är oxå villig att betala 200

Jag också, som jag skrivit tidigare. Då är vi 4 nu då om jag räknat rätt.
Krävs 6 personer till, om provinsen-taiwan fortfarande känner sig motiverad att ordna detta?
Citera
2022-10-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Jag vet. De som hittade henne är nära anhöriga till mig.

Hoppas att det gått bra för din vän att vittna under rättegången, förstår att det måste ha varit jobbigt och svårt att uppleva det hemska på nytt; minnet av hur flickan låg på marken, svårt skadad, vit i ansiktet, ytlig andning, knappt vid liv.

Att dina vänner vände upp hennes ansikte samt satt bredvid henne, tog hand om henne tills dess att ambulans och polis var på plats - känns bra i allt det vidriga att de fanns där för henne <3
Citera
2022-10-14, 18:09
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Hoppas att det gått bra för din vän att vittna under rättegången, förstår att det måste ha varit jobbigt och svårt att uppleva det hemska på nytt; minnet av hur flickan låg på marken, svårt skadad, vit i ansiktet, ytlig andning, knappt vid liv.

Att dina vänner vände upp hennes ansikte samt satt bredvid henne, tog hand om henne tills dess att ambulans och polis var på plats - känns bra i allt det vidriga att de fanns där för henne <3

Hur kan samnytt sitta på fup, och vi har ingenting?
Citera
2022-10-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Sluten ungdomsvård. Runt 3 år skulle jag gissa...

3 år känns som en skymf, men är sorgligt nog inte ett dugg förvånad
Citera
2022-10-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Herregud, skadorna mot trädet! Hon har förmodligen försökt slita sig loss med sådan kraft att både hon själv och trädet fått skador.

Ja. jag tänker detsamma eftersom det blivit skador i trädet, att hon ska ha kämpat för sitt liv och försökt på något sätt att komma loss, lilla hjärtat, så oändligt rädd hon ska ha varit, gör ont att bara tänka på det. Hon hade förstås ingen chans att slita sig loss och ur hans grepp - en stor och stark sadist.

Kan bara hoppas bara att hon blev medvetslös relativt snabbt, men det är outhärdligt att bara tänka på vad hon fick lida och plågas, hennes rädsla, hennes ångest, hennes skräck.
Citera
2022-10-14, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Saxat ur AB:

Den 15-åriga pojken som misstänks för mordförsök och grov våldtäkt på en flicka i Skellefteå kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning vid tiden för dådet. Det är läkarens bedömning efter den så kallade paragraf 7-undersökningen, rapporterar SVT Västerbotten.
Utredningen har gjorts efter beslut från Skellefteå tingsrätt. Detta för att man ska kunna bedöma om pojken kan dömas till fängelse eller rättspsykiatrisk vård.
Läkaren bedömer också att man bör gå vidare med den rättspsykiatriska undersökningen av pojken.

Hoppas han aldrig släpps ut igen.

Vad kan det vara för störning han har?

Dom flesta som döms till rättspsykiatrisk vård, bedöms vara i något psykosliknande tillstånd när brottet sker. Enkelt sagt så är dom inte sig själva och vet inte vad dom gör. Det lär det inte handla om här.

Man kan döma honom till rps om han anses lida av en allvarlig psykisk störning såsom sexualsadist. Om det åklagaren sagt stämmer, så kommer han sannolikt klassas som det och kommer sitta många år på psyket.
Citera
2022-10-14, 18:24
Medlem
Recedivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Jag också, som jag skrivit tidigare. Då är vi 4 nu då om jag räknat rätt.
Krävs 6 personer till, om provinsen-taiwan fortfarande känner sig motiverad att ordna detta?
Jag betalar också
Citera
2022-10-14, 18:25
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Djupt chockad av det jag läste i VK:s artikel igår kväll - när man trodde att man hört och läst allt vidrigt och horribelt flickan utsatts för, så blir det bara värre och värre. Stackars, stackars lilla oskyldiga flicka.

Jag har undrat över det smala såret man kunnat se från flickans mungipa och ut över kinden, tänkt att kan verkligen monstret bundit något över munnen så att hon ej kunnat skrika..? Läste skribenten Heretic77:s inlägg här ovan, där h*n skriver om det.

Ofattbart grymt, ren tortyr av värsta slag.

Nu till din undran jeffed: Flickan har fått svåra hjärnskador; kan varken prata eller gå, det är något som hon kommer att få lära sig, förhoppningsvis kan hon med tiden kunna göra framsteg både vad gäller tal och att gå.

Enligt en insatt källa som skrev häromdagen, så tycks hon kunna göra vissa viljemässiga ljud samt kan fästa blicken, det verkar vara allt hittills.

Flickans och föräldrarnas målsägarbiträde U*rban R*önnblom har uttalat att:
"Den fulla omfattningen av skadorna är ännu inte överblickbara och det är ännu för tidigt att avgöra vilka bestående men, skador och olägenheter som målsägande kommer att drabbas av." Detta i samband med skadeståndskraven.

Efter ca ett år kan man göra en bedömning att en vuxen människa med hjärnskada troligen inte kommer att bli bättre. Vet inte vad som gäller för ett barn.
Citera
2022-10-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ja. jag tänker detsamma eftersom det blivit skador i trädet, att hon ska ha kämpat för sitt liv och försökt på något sätt att komma loss, lilla hjärtat, så oändligt rädd hon ska ha varit, gör ont att bara tänka på det. Hon hade förstås ingen chans att slita sig loss och ur hans grepp - en stor och stark sadist.

Kan bara hoppas bara att hon blev medvetslös relativt snabbt, men det är outhärdligt att bara tänka på vad hon fick lida och plågas, hennes rädsla, hennes ångest, hennes skräck.

Tyvärr tror jag hon var medveten en lång stund. Adrenalinet kickar in och säger till kroppen att fly vilket inte går, därav strypmärkerna. Den fysiska smärtan minskar visserligen, men det psykiska lidandet måste vara är på gränsen till outhärdligt. Till slut ger man väl upp och i princip stryper sig själv.

Om nu inte gm stått bakom trädet och dragit åt ännu hårdare.
Citera
2022-10-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Saxat ur AB:

Den 15-åriga pojken som misstänks för mordförsök och grov våldtäkt på en flicka i Skellefteå kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning vid tiden för dådet. Det är läkarens bedömning efter den så kallade paragraf 7-undersökningen, rapporterar SVT Västerbotten.
Utredningen har gjorts efter beslut från Skellefteå tingsrätt. Detta för att man ska kunna bedöma om pojken kan dömas till fängelse eller rättspsykiatrisk vård.
Läkaren bedömer också att man bör gå vidare med den rättspsykiatriska undersökningen av pojken.

Hoppas han aldrig släpps ut igen.

Vad kan det vara för störning han har?

Han har ju en intellektuell funktionsnedsättning, i tråden läste jag måttlig sådan.
Citera
2022-10-14, 18:34
Medlem
esetts avatar
FUP finns nu att ladda ner från Samnytt, om man är prenumerant. Annars kostar det 19 kronor första månaden.
https://samnytt.se/exklusivt-las-pol...452-sidor-fup/
Citera
2022-10-14, 18:34
Medlem
retiarius1s avatar
FUP, hoppas länken funkar för alla att ta del av.

https://anonfiles.com/r4b299C7y3/wat...p-2_merged_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in