2022-10-14, 16:13
Medlem
Kattafankens avatar
Finns nya artiklar på samnytt om GM.

Hans vård kostar 200 000 per månad
https://samnytt.se/avslojar-skellefteamonstrets-vard-kostar-200-000-per-manad/

Det var mamma som räknade fel
https://samnytt.se/avslojar-mammans-raknefel-gjorde-abushi-till-13-istallet-for-15/
Citera
2022-10-14, 16:18
Medlem
Enligt artikeln i VK om att pojken bundit fast flickan vid ett träd, så säger åklagaren:

- Skadorna på trädet har enligt min uppfattning uppkommit när flickan har varit fastbunden mot trädet
och/ eller strypts mot trädet. Sammantaget är bevisningen mycket god, däribland skadorna som fanns på flickan och de skador som fanns på trädet.

Brottsplatsundersökningen innebar att spår säkrades från flickan på och intill det träd där åklagaren
menar att hon blev fastbunden av den 15-årige pojken och utsatt för strypvåld.
Citera
2022-10-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nja, polisen är nog försiktiga. Att gå ut att säga att det handla om hängning - då hade Sverige stått och hoppat på tånaglarna.

Jag lade upp en länk tidigare om snören, ska se om jag hittar den.

Hittade den:

Hur långa skosnören ska jag ha till mina skor?
https://www.skosnorenonline.se/hur-langa-skosnoren/

De längsta är 220 cm.

Frågan är, var det hans egna skosnören, eller... var det förberett i förväg?

Undrar om polisen och vittnena så hur hans skor såg ut.

Jag tänkte mer på att medierna borde nämnt det eftersom dom har tillgång till FUP.
Oavsett är det fruktansvärt! Faktiskt bland dom värsta brotten i svensk historia jag läst om.

Tack för länken! Har inget svar på vart han fick snörena ifrån. Är själv nyfiken, eftersom det är en ledtråd till hur väl han planerat detta.

Undrar också hur hans sökhistorik i webbläsaren ser ut. Hur såg hans hemförhållande ut? Hur väl kände mamman sin son? Vilka åtgärder har hon vidtagit för att få ordning på honom? Varför agerade inte soc kraftfullare efter förra årets överfall?

Det är givetvis lätt att vara efterklok med facit i hand. Men han har ju trots att gjort sig skyldig till minst tre trakasserier/överfall tidigare på kort tid. Man kan ju tycka att dom varningsklockorna borde räckt för nån sorts åtgärd. Han verkar ju bott hemma, gått i skolan och fått härja fritt innan detta hemska överfall.
Citera
2022-10-14, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt artikeln i VK om att pojken bundit fast flickan vid ett träd, så säger åklagaren:

- Skadorna på trädet har enligt min uppfattning uppkommit när flickan har varit fastbunden mot trädet
och/ eller strypts mot trädet. Sammantaget är bevisningen mycket god, däribland skadorna som fanns på flickan och de skador som fanns på trädet.

Brottsplatsundersökningen innebar att spår säkrades från flickan på och intill det träd där åklagaren

Herregud, skadorna mot trädet! Hon har förmodligen försökt slita sig loss med sådan kraft att både hon själv och trädet fått skador.
Citera
2022-10-14, 16:35
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Här är trädet:
Åklagaren: ”Flickan har varit fastbunden mot ett träd”
https://norran.se/bli-prenumerant/artikel/l64251vj

Här finns ett liknande fall:

Nioårig flicka hittades bunden vid träd
Publicerad: 23 maj 2006
Uppdaterad: 8 mars 2011

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnoKBV/nioarig-flicka-hittades-bunden-vid-trad
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-10-14 kl. 16:38. Anledning: Lade till länk om liknande fall
Citera
2022-10-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tänkte mer på att medierna borde nämnt det eftersom dom har tillgång till FUP.
Oavsett är det fruktansvärt! Faktiskt bland dom värsta brotten i svensk historia jag läst om.

Tack för länken! Har inget svar på vart han fick snörena ifrån. Är själv nyfiken, eftersom det är en ledtråd till hur väl han planerat detta.

Undrar också hur hans sökhistorik i webbläsaren ser ut. Hur såg hans hemförhållande ut? Hur väl kände mamman sin son? Vilka åtgärder har hon vidtagit för att få ordning på honom? Varför agerade inte soc kraftfullare efter förra årets överfall?

Det är givetvis lätt att vara efterklok med facit i hand. Men han har ju trots att gjort sig skyldig till minst tre trakasserier/överfall tidigare på kort tid. Man kan ju tycka att dom varningsklockorna borde räckt för nån sorts åtgärd. Han verkar ju bott hemma, gått i skolan och fått härja fritt innan detta hemska överfall.

Har för mig att ha läst att skosnöret han använde vad offrets egna.
Citera
2022-10-14, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
I Detta fallet 9 år.
Jag vet. De som hittade henne är nära anhöriga till mig.
Citera
2022-10-14, 17:39
Medlem
Saxat ur AB:

Den 15-åriga pojken som misstänks för mordförsök och grov våldtäkt på en flicka i Skellefteå kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning vid tiden för dådet. Det är läkarens bedömning efter den så kallade paragraf 7-undersökningen, rapporterar SVT Västerbotten.
Utredningen har gjorts efter beslut från Skellefteå tingsrätt. Detta för att man ska kunna bedöma om pojken kan dömas till fängelse eller rättspsykiatrisk vård.
Läkaren bedömer också att man bör gå vidare med den rättspsykiatriska undersökningen av pojken.

Hoppas han aldrig släpps ut igen.

Vad kan det vara för störning han har?
Citera
2022-10-14, 17:40
Medlem
Nolltoleransens avatar
Citat från Norran

"Den 15-årige pojken som misstänks för mordförsök och grov våldtäkt mot en ung flicka kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning vid tiden för dådet. Det visar den paragraf sju-undersökning som gjorts på pojken."

https://norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/beskedet-15-arige-pojken-misstanks-lida-av-en-allvarlig-psykisk-storning-aklagaren-det-som-sticker-u t-ar/r1y38q1r
Citera
2022-10-14, 17:45
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Saxat ur AB:

Den 15-åriga pojken som misstänks för mordförsök och grov våldtäkt på en flicka i Skellefteå kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning vid tiden för dådet. Det är läkarens bedömning efter den så kallade paragraf 7-undersökningen, rapporterar SVT Västerbotten.
Utredningen har gjorts efter beslut från Skellefteå tingsrätt. Detta för att man ska kunna bedöma om pojken kan dömas till fängelse eller rättspsykiatrisk vård.
Läkaren bedömer också att man bör gå vidare med den rättspsykiatriska undersökningen av pojken.

Hoppas han aldrig släpps ut igen.

Vad kan det vara för störning han har?
låga odds på "Sadist"

Att plåga, förnedra och/eller behärska en annan människa som del av en sexuell handling. I överförd bemärkelse används ordet sadism även om andra former av grymhet som inte har med sexualitet att göra
Citera
2022-10-14, 17:47
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzygirl
Jag är oxå villig att betala 200

Jag också, som jag skrivit tidigare. Då är vi 4 nu då om jag räknat rätt.
Krävs 6 personer till, om provinsen-taiwan fortfarande känner sig motiverad att ordna detta?
Citera
2022-10-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Jag vet. De som hittade henne är nära anhöriga till mig.

Hoppas att det gått bra för din vän att vittna under rättegången, förstår att det måste ha varit jobbigt och svårt att uppleva det hemska på nytt; minnet av hur flickan låg på marken, svårt skadad, vit i ansiktet, ytlig andning, knappt vid liv.

Att dina vänner vände upp hennes ansikte samt satt bredvid henne, tog hand om henne tills dess att ambulans och polis var på plats - känns bra i allt det vidriga att de fanns där för henne <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in