Citat:
Ursprungligen postat av
Fibonaccital
Nja, polisen är nog försiktiga. Att gå ut att säga att det handla om hängning - då hade Sverige stått och hoppat på tånaglarna.
Jag lade upp en länk tidigare om snören, ska se om jag hittar den.
Hittade den:
Hur långa skosnören ska jag ha till mina skor?
https://www.skosnorenonline.se/hur-langa-skosnoren/
De längsta är 220 cm.
Frågan är, var det hans egna skosnören, eller... var det förberett i förväg?
Undrar om polisen och vittnena så hur hans skor såg ut.
Jag tänkte mer på att medierna borde nämnt det eftersom dom har tillgång till FUP.
Oavsett är det fruktansvärt! Faktiskt bland dom värsta brotten i svensk historia jag läst om.
Tack för länken! Har inget svar på vart han fick snörena ifrån. Är själv nyfiken, eftersom det är en ledtråd till hur väl han planerat detta.
Undrar också hur hans sökhistorik i webbläsaren ser ut. Hur såg hans hemförhållande ut? Hur väl kände mamman sin son? Vilka åtgärder har hon vidtagit för att få ordning på honom? Varför agerade inte soc kraftfullare efter förra årets överfall?
Det är givetvis lätt att vara efterklok med facit i hand. Men han har ju trots att gjort sig skyldig till minst tre trakasserier/överfall tidigare på kort tid. Man kan ju tycka att dom varningsklockorna borde räckt för nån sorts åtgärd. Han verkar ju bott hemma, gått i skolan och fått härja fritt innan detta hemska överfall.