Citat:
Ursprungligen postat av
jeffed
Ursäkta om detta tagits upp tidigare, läste 10 sidor bakåt men såg inget om det.
Vad fick flickan för skador. Jag läste något om hjärnskador men hur pass allvarliga?
Så att hon inte kommer att klara sig själv under hela sitt liv eller?
Kan hon prata, gå o.s.v eller är hon ett kolli/grönsak?
Off topic: Detta är vad "öppna era hjärtan" och allt sånt oansvarigt skit har medfört i detta land.
Hade Sveriges politiker varit mer ansvarsfulla hade detta aldrig behövt ha hänt och då menar jag också om ansvar hade tagits efter att han (och mamman) släppts in.
Djupt chockad av det jag läste i VK:s artikel igår kväll - när man trodde att man hört och läst allt vidrigt och horribelt flickan utsatts för, så blir det bara värre och värre. Stackars, stackars lilla oskyldiga flicka.
Jag har undrat över det smala såret man kunnat se från flickans mungipa och ut över kinden, tänkt att kan verkligen monstret bundit något över munnen så att hon ej kunnat skrika..? Läste skribenten
Heretic77:s inlägg här ovan, där h*n skriver om det.
Ofattbart grymt, ren tortyr av värsta slag.
Nu till din undran
jeffed: Flickan har fått svåra hjärnskador; kan varken prata eller gå, det är något som hon kommer att få lära sig, förhoppningsvis kan hon med tiden kunna göra framsteg både vad gäller tal och att gå.
Enligt en insatt källa som skrev häromdagen, så tycks hon kunna göra vissa viljemässiga ljud samt kan fästa blicken, det verkar vara allt hittills.
Flickans och föräldrarnas målsägarbiträde U*rban R*önnblom har uttalat att:
"Den fulla omfattningen av skadorna är ännu inte överblickbara och det är ännu för tidigt att avgöra vilka bestående men, skador och olägenheter som målsägande kommer att drabbas av." Detta i samband med skadeståndskraven.