Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-09, 17:23
Medlem
Han kommer ju såklart inte att utvisas. Däremot borde familjen överväga att flytta och låta sonen avtjäna straffet i hemlandet om den möjligheten finns. Mkt fattigare tillvaro för dem utan svenska bidrag i och för sig, men frågan är hur länge sonen överlever i Sverige. Jag tror livet för fångar som grovt våldtagit barn är hårt.
Citera
2022-08-09, 17:25
Medlem
GretelThronbergs avatar
Så med rena Mengele pseudo-"medicinska" metoder ska vi alltså ta ifrån ett barn rätten att bli prövad som ett barn i denna tragedi? Varför kan man inte bara agera logiskt och lita på att mamman vet bäst hur gammal hennes son är. Vi behöver inte förnedra pojken med märkliga medicinska ingrepp bara för att han råkar komma från en annan del av världen, hudfärgen är bara pigmentdjup.
Citera
2022-08-09, 17:27
Hörde redan igår att det kommer att bli rättegång. Då förstod jag att dom visste att han var äldre än 13. Är så förbannad så jag kokar. Brukar aldrig hålla med mobben men i detta fall så kommer denna familj att bli kvar här o Sverige och dra ut alla bidrag de kan må åt. Å sen blir det mer syskon i deras dysfunktionella familj.
Dra tillbaka deras tillstånd att stanna och anklaga dem för bidragsfusk.
Flickan kommer aldrig att bli återställd. Stackars lilla Luna❤️❤️❤️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Tänk att sätta sin 12-åriga flicka på skola med vetskapen att hon i går i samma klass som Mustafa 13 med en felmarginal på åldern + 2-10 år. Jag hade haft hjärtat i halsen varje dag.

"Mustafa" verkar vara straffmyndig, så han är minst 15 år enligt utredningen.
Citera
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Så med rena Mengele pseudo-"medicinska" metoder ska vi alltså ta ifrån ett barn rätten att bli prövad som ett barn i denna tragedi? Varför kan man inte bara agera logiskt och lita på att mamman vet bäst hur gammal hennes son är. Vi behöver inte förnedra pojken med märkliga medicinska ingrepp bara för att han råkar komma från en annan del av världen, hudfärgen är bara pigmentdjup.

Har det fastställts att det är hennes son - sånt går väl f ö också att utreda medicinskt?
Citera
2022-08-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Vet man hur flickan mår. Verkar inte så bra är det hjärnskador eller?

Hon fortsätter tydligen att göra små framsteg. Enligt min bekanta flyttas flickan till Skellefteå idag för fortsatt vård där.
Citera
2022-08-09, 17:30
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Hörde redan igår att det kommer att bli rättegång. Då förstod jag att dom visste att han var äldre än 13. Är så förbannad så jag kokar. Brukar aldrig hålla med mobben men i detta fall så kommer denna familj att bli kvar här o Sverige och dra ut alla bidrag de kan må åt. Å sen blir det mer syskon i deras dysfunktionella familj.
Dra tillbaka deras tillstånd att stanna och anklaga dem för bidragsfusk.
Flickan kommer aldrig att bli återställd. Stackars lilla Luna❤️❤️❤️

Och det där vet du med säkerhet?
Citera
2022-08-09, 17:32
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De hade inte gett det här beskedet om det hade funnits utrymme för tvekan - då hade de friat/jämkat nedåt.

Exakt. Och jag skrev fel så klar menade 15 år och inte 17 så klart.
Citera
2022-08-09, 17:32
Medlem
15 år eller äldre riktiga raketforskare till föräldrar som inte har koll på sitt barns födelseår.
Citera
2022-08-09, 17:33
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg

Tragedi för vem? Gärningsmannen?
Du är ju dum i huvudet på riktigt.
Citera
2022-08-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Har det fastställts att det är hennes son - sånt går väl f ö också att utreda medicinskt?
Här behövs ju bara ett DNA-test, så är saken klar men det finns väl juridiska hinder för det då det kan ses som ett hot mot deras integritet.
Citera
2022-08-09, 17:36
Medlem
GretelThronbergs avatar
Och skulle det verkligen spela någon roll om tjejen fått lite hjärnskada? Vi lever i ett samhälle där vi inte ska diskriminera baserat på funktionsvariationer, det ska gå precis lika bra att leva med en funktionsvariation som utan en. Så det går _bra_ att leva som funktionsnedsatt, verkar mest bara vara rasister och provokatörer som utnyttjar jäntans eventuella frambringade funktionsvariation som skäl till att hetsa mot mot pojken och hans familj..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in