2022-10-05, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheekytita
Som gärningsmannen säger? Varifrån har du fått det?

Det stod i en av de tidigare artiklarna att han sagt att han köpt sex av flickan. Sex som sedan spårat ur.

Det är mer eller mindre ett standardförsvar i deras hemländer när en man i finare familjer våldtar kvinnor från mindre fina familjer.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2022-10-05 kl. 03:12.
Citera
2022-10-05, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Finns det någon insamling för att bekosta förundersökningen?

Insamling för FU, vad menas? 🤔
Citera
2022-10-05, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det stod i en av de tidigare artiklarna att han sagt att han köpt sex av flickan. Sex som sedan spårat ur.
Det är mer eller mindre ett standardförsvar i deras hemländer när en man i finare familjer våldtar kvinnor från mindre fina familjer.
Citera eller ange källa i just det här fallet är du snäll.
Citera
2022-10-05, 04:45
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Och att muslimer i regel aldrig erkänner ansvaret för något som de har gjort. Det är alltid "en situation" eller en annan person(s fel) som lett fram till händelsen.

Allting i Senels bok "Helig vrede - bland kriminella muslimer" bekräftas gång på gång. Vilket också är ett allmänt neger-problem.
Citera
2022-10-05, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
De kan ju ändra reglerna för vilka som ska utvisas efter avtjänat straff/kriminalvård..

SD sa inför valet att alla utländska medborgare som blir dömda till mer än 6 månader fängelse ska utvisas, de va vad dom så innan valet men dom reglerna är tyvärr för generösa och ej införda ännu eller då brottet skedde.

Men hoppas verkligen man ändrar så man kan ta av en person medborgarskap och att man börjar utvisa för minsta brott.
Som det är nu är de bara 43% som blir dömda till utvisning vid mord och bara runt 3-4% vid grov våldtäkt/grov misshandel, sen blir ytterst få av dessa utvisade i slutändan.
Citera
2022-10-05, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Inte har den här 15-åringen varit fullt normal under åren innan den stackars 9-åriga flickans liv förstördes. Han har naturligtvis haft ett gravt avvikande beteende under flera år.

Tyvärr kommer problemen med bristande integrationen in där igen med en vårdnadshavare som inte ens kan förmedla att sonens födelseår är ett par år fel registrerat.
Han hamnade därmed fel i utvecklingsvärdering vid läkarundersökningar och i skolan. I kombination med sannolikt viss språkförbistring hos pojken och nästan total språkförbistring hos vårdnadshavande moder, har den här killen helt enkel hamnat under radarn. Man har inte i tid reagerat på hans icke åldersadekvata beteende för en sexuellt mognade 15-åring.
Samhällets instanser har inte uppmärksammat hur illa det stod till i huvudet på honom.

Vi har idag krigsflyktingar från Ukraina i Sverige som redan lärt sig begriplig svenska, jobbar och vars barn går i svensk skola - trots att de varit här mindre än ett halvt år.
Över 5000 krigsflyktiga ukrainska barn följer svensk skolundervisning och tränar svenska idag.

Den här 15-åringens eritreanska modern som kommit hit från Etiopien, måste ha fullständig tolk trots snart sex år i Sverige.
Hur kan vi acceptera att sådana missförhållanden får rulla på?

Efter sex år i Sverige ska man ju inte behöva tolk bekostad av staten!
Man ska också kunna korrigera rätt födelseår hos myndigheterna för sitt barn!

Framförallt ska man kunna slå larm om att ens barn inte fungerar normalt och uppvisar ett felaktigt beteende. Som modern naturligtvis har noterat. I samtal med skolan som larmat om att han tafsat på flickors på bröst och rumpor, borde naturligtvis modern förmedlat att killen egentligen är flera år äldre än uppgivits. Men det verkar hon inte heller gjort.

Det är uppenbart att denne 15-åring är en mycket farlig individ idag, kanske ett ”monster” - farlig för sin omgivning, andra barn och kvinnor.
Men jag tycker faktiskt att hans vårdnadshavare, modern, inte är utan skuld.
Hon kan inte rå för hans abnormitet, men hon har stor skuld att hon inte slagit larm, varnat, bett om hjälp, haft kommunikation med skolan och Soc om problemen och naturligtvis sett till att grabben haft korrekt ålder registrerad.
Inte minst borde hon lagt manken till och sett till att integreras i samhället, lärt sig hur det fungerar och på sex år lärt sig språket så att hon kunde kommunicera med omgivningen i Sverige.
Om inte annat så för sina barns skull.

Bästa inlägget på länge!! Naturligtvis borde det finnas skyldigheter och inte bara rättigheter när man bosätter sig i ett annat land…
Citera
2022-10-05, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Finns det någon insamling för att bekosta förundersökningen?

Vad kostar den ?
Citera
2022-10-05, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hans unga ålder med en långt ifrån färdigutvecklad hjärna talar iaf för att chanserna ökar för att få ordning på honom. <...>
Utgår från att ni som debatterar i tråden förstår att anledningen till att hans ålder skrivits upp till 15 år betyder att den är minst 15. Så fungerar säkerhetsmarginalerna. Det är inte så att sannoliken är störst att han är 15.
Citera
2022-10-05, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Utgår från att ni som debatterar i tråden förstår att anledningen till att hans ålder skrivits upp till 15 år betyder att den är minst 15. Så fungerar säkerhetsmarginalerna. Det är inte så att sannoliken är störst att han är 15.

Hjärnan är inte färdigutvecklad förens vid 25 års åldern. Poängen till Skaraborg2 var hans unga ålder är till hans fördel att få ordning på honom. Ju tidigare man kan sätta in insatser ju bättre. Med facit i hand borde den här killen tagits hand om i väldigt unga år.
Citera
2022-10-05, 09:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Kan du länka till den artikeln. För jag kan inte hitta den och har definitivt inte läst det tidigare - trots att jag läst det jag sett om fallet.
Citera
2022-10-05, 10:23
Medlem
Citat:

Jag önskar också att du länkar till den artikeln eller uppger källa. Har läst allt jag kommit över om detta fall, men att GM skulle ha sagt att han köpt sex av flickan som sedan spårat ut, är inget som jag har sett.

Citat:
Ursprungligen postat av Cheekytita
Citera eller ange källa i just det här fallet är du snäll.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kan du länka till den artikeln. För jag kan inte hitta den och har definitivt inte läst det tidigare - trots att jag läst det jag sett om fallet.
Citera
2022-10-05, 10:54
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vad kostar den ?
Tror inte någon i tråden vet det:
(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in