Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-05, 21:33
  #1
Medlem
cracksparrows avatar
Fattar att detta är individuellt och beror på hur relationen tog slut. Men när tycker ni att det är okej att skaffa tinder efter ett förhållande? Just avslutat en 2 år lång relation, hyfsat gemensamt beslut men samtidigt väldigt ledsamt från båda hållen. Kan tycka att det känns lite för osmakligt att skaffa det på en gång när relationen ändå inte slutade med att vi hatar varandra. Hade vi gjort det hade jag inte brytt mig om jag skaffade det på en gång. Hur resonerar ni?
Citera
2022-07-05, 21:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cracksparrow
Fattar att detta är individuellt och beror på hur relationen tog slut. Men när tycker ni att det är okej att skaffa tinder efter ett förhållande? Just avslutat en 2 år lång relation, hyfsat gemensamt beslut men samtidigt väldigt ledsamt från båda hållen. Kan tycka att det känns lite för osmakligt att skaffa det på en gång när relationen ändå inte slutade med att vi hatar varandra. Hade vi gjort det hade jag inte brytt mig om jag skaffade det på en gång. Hur resonerar ni?

Är relationen avslutad så tycker inte jag att det spelar någon roll om du skaffar det direkt. Det hade varit en mer intressant frågeställning om ens partner gått bort. Då hade jag inte skaffat det direkt.
Citera
2022-07-05, 21:37
  #3
Medlem
SvenHelsings avatar
11 dagar
Citera
2022-07-05, 21:39
  #4
Medlem
Ett par veckor kanske? Kan verka desperat tidigare om hon råkar se det. Njut av att vara fri ett tag istället det är underskattat.
Citera
2022-07-05, 21:39
  #5
Medlem
TröttSvensks avatar
I och för sig före apparnas tid men jag blev dumpad en lördagsmorgon, satte på (ex)tjejens kompis vid lunch och hon flyttade in nästkommande helg.
Citera
2022-07-05, 21:45
  #6
Medlem
Man skaffar det före man bryter upp och skapar ny relation. Då slipper man förvara prylar på shurgard och blir smidigare att separera då man kan flytta in direkt hos den nya..
Citera
2022-07-05, 21:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Är relationen avslutad så tycker inte jag att det spelar någon roll om du skaffar det direkt. Det hade varit en mer intressant frågeställning om ens partner gått bort. Då hade jag inte skaffat det direkt.

Nej om partnern har dött ser det väl illa ut inom 6 månder i alla fall.

Vet en tjej som var på det igen efter bara 1-2 månader då var det många som sa att hennes avlidna ex. knappt hunnit kallna i jorden innan hon skaffade nytt. Inte då Tinder bara utan hon hade en ny kille.
__________________
Senast redigerad av DjungelJumbo 2022-07-05 kl. 21:51.
Citera
2022-07-05, 21:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
I och för sig före apparnas tid men jag blev dumpad en lördagsmorgon, satte på (ex)tjejens kompis vid lunch och hon flyttade in nästkommande helg.

Vilken rutten kompis ditt ex hade. Inte så snyggt av dig heller.
Citera
2022-07-05, 21:50
  #9
Medlem
Masingas avatar
Tjejer går vidare på en gång, gör det du med. Förutsatt att du är en man!
Citera
2022-07-05, 21:51
  #10
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
I och för sig före apparnas tid men jag blev dumpad en lördagsmorgon, satte på (ex)tjejens kompis vid lunch och hon flyttade in nästkommande helg.
Vi saluterar ditt namn!
Citera
2022-07-05, 21:51
  #11
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cracksparrow
Fattar att detta är individuellt och beror på hur relationen tog slut. Men när tycker ni att det är okej att skaffa tinder efter ett förhållande? Just avslutat en 2 år lång relation, hyfsat gemensamt beslut men samtidigt väldigt ledsamt från båda hållen. Kan tycka att det känns lite för osmakligt att skaffa det på en gång när relationen ändå inte slutade med att vi hatar varandra. Hade vi gjort det hade jag inte brytt mig om jag skaffade det på en gång. Hur resonerar ni?

Inte nyttjat Tinder själv, men kan tycka att man bör ha kommit över den tidigare relationen både praktiskt och mentalt innan man börjar jaga på nytt.
Tycker även att det är sunt att vara för sig själv en tid och fundera på vad man vill och med vem, innan man försöker hitta någon ny.
Väldigt individuellt men allt från någon månad upp till ett år kan jag tycka att det är rimligt att vänta.
Citera
2022-07-05, 21:52
  #12
Medlem
Ghastens avatar
Allt från 3 timmar till 2 år. Beror på hur det tar slut.
Har någon varit otrogen mot en då är det bara köra på. Om din partner sen 15 år dör då kanske personen behöver längre tid. Känner en som gick vidare med ny partner 2 månader senare efter 2 siffrigt giftermål.

Man ska känna själv inte bry sej vad andra säger
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback