Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-05, 22:08
  #13
Medlem
Smugumins avatar
Skaffa det direkt om du känner för det, det är slut med ditt ex så ingen ideé att ha hen i åtanke hädanefter
Citera
2022-07-05, 22:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cracksparrow
Fattar att detta är individuellt och beror på hur relationen tog slut. Men när tycker ni att det är okej att skaffa tinder efter ett förhållande? Just avslutat en 2 år lång relation, hyfsat gemensamt beslut men samtidigt väldigt ledsamt från båda hållen. Kan tycka att det känns lite för osmakligt att skaffa det på en gång när relationen ändå inte slutade med att vi hatar varandra. Hade vi gjort det hade jag inte brytt mig om jag skaffade det på en gång. Hur resonerar ni?
Oavsett hur kort eller lång tid det gått sedan uppbrottet är det aldrig okej att skaffa tinder. En skit-app från ett skitföretag
Citera
2022-07-05, 22:12
  #15
Medlem
nedboys avatar
Det är okej när du känner att det pirrar i byxan och du vill ha lite pipp. Inget konstigt med det och du måste ju inte skriva på någon infotavla att du var ute på pipp.

För du menar väl inte att du söker efter seriöst, stabilt förhållande redan? Det vet jag inte hur du själv orkar med om du precis lämnat ett förhållande. Då vill man väl vara singel ett tag och hämta sig. Men även där är det okej att göra det precis när du känner att det vill.
Citera
2022-07-05, 22:22
  #16
Medlem
cracksparrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det är okej när du känner att det pirrar i byxan och du vill ha lite pipp. Inget konstigt med det och du måste ju inte skriva på någon infotavla att du var ute på pipp.

För du menar väl inte att du söker efter seriöst, stabilt förhållande redan? Det vet jag inte hur du själv orkar med om du precis lämnat ett förhållande. Då vill man väl vara singel ett tag och hämta sig. Men även där är det okej att göra det precis när du känner att det vill.

Du har helt rätt i att jag är långt ifrån att skaffa ett förhållande på länge. Tinder är enligt mig det perfekta tidsfördrivet, inget mer.
Citera
2022-07-05, 22:23
  #17
Medlem
cracksparrows avatar
Tack för alla kloka svar, flashback!
Citera
2022-07-05, 22:23
  #18
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Vilken rutten kompis ditt ex hade. Inte så snyggt av dig heller.

Hmmm
Min dåvarande dumpade mig för att hon ville utforska sina känslor för en kurskamrat, ganska precis så sa hon vid frukostbordet.
Hennes kompis kom för att hämta några grejor då damen själv inte ville komma.
Hon tyckte att mitt ex var självisk som inte såg hur mycket jag stöttat henne under året.
Så var det.
Jag tycker inte jag var särskilt rutten.
Citera
2022-07-05, 22:23
  #19
Medlem
Så fort det känns rätt för dig.
Citera
2022-07-05, 23:27
  #20
Medlem
3dls avatar
Så snart dörren gått i lås. Chansen för att kamma hem nåt via Tinder är ändå obefintlig enligt flashans expertpanel
Citera
2022-07-05, 23:52
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Hmmm
Min dåvarande dumpade mig för att hon ville utforska sina känslor för en kurskamrat, ganska precis så sa hon vid frukostbordet.
Hennes kompis kom för att hämta några grejor då damen själv inte ville komma.
Hon tyckte att mitt ex var självisk som inte såg hur mycket jag stöttat henne under året.
Så var det.
Jag tycker inte jag var särskilt rutten.

Nej om det var så så var du inte det. Fast hennes kompis var en usel kompis
Citera
2022-07-05, 23:58
  #22
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cracksparrow
Fattar att detta är individuellt och beror på hur relationen tog slut. Men när tycker ni att det är okej att skaffa tinder efter ett förhållande? Just avslutat en 2 år lång relation, hyfsat gemensamt beslut men samtidigt väldigt ledsamt från båda hållen. Kan tycka att det känns lite för osmakligt att skaffa det på en gång när relationen ändå inte slutade med att vi hatar varandra. Hade vi gjort det hade jag inte brytt mig om jag skaffade det på en gång. Hur resonerar ni?
Hur reagerar du om ditt ex gör det? Det är huvudfrågan, tycker jag.

För det andra, måste den andre veta om det? Finns risk att det kommer fram? Om vederbörande ser dig på tinder, är denne där själv så...

Mitt ex och jag gjorde slut och vi hade delat lägenheten mellan oss varannan vecka. När jag har ett hemsläp så är hon förstås där och ska hämta något. Tog hus i helvete förstås. Sen kryper det fram att hon redan har nån snubbe som hon träffar, redan innan jag drog hem den här tjejen. Då tyckte jag det var en så låg dubbelmoral, men idag förstår jag ju att hon kanske inte var helt klar känslomässigt, och att det sved att se det rakt framför sig, det blir definitivt på något sätt.
Citera
2022-07-06, 08:03
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cracksparrow
Fattar att detta är individuellt och beror på hur relationen tog slut. Men när tycker ni att det är okej att skaffa tinder efter ett förhållande? Just avslutat en 2 år lång relation, hyfsat gemensamt beslut men samtidigt väldigt ledsamt från båda hållen. Kan tycka att det känns lite för osmakligt att skaffa det på en gång när relationen ändå inte slutade med att vi hatar varandra. Hade vi gjort det hade jag inte brytt mig om jag skaffade det på en gång. Hur resonerar ni?

Beror väl på hur stort ditt begär att doppa är ? Finns ingen etik-regel om att man måste vänta x antal dagar. Släpp sargen och kom in i matchen igen
Citera
2022-07-06, 08:04
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3dl
Så snart dörren gått i lås. Chansen för att kamma hem nåt via Tinder är ändå obefintlig enligt flashans expertpanel

Om du är ful ja. Annars är Tinder en guldgruva med dussintals yngre tjejer med "daddy-issues".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback