Citat:

Ursprungligen postat av 
curlingstaten

Varför är du egenföretagare om du har det sämre än anställda hos Manpower ? OCH varför inser du då inte att facket behövs eller tycker du att det är hög status att vara egenföretagare så det räcker och andra borde inte ha det bättre än du ?
Jag hade eget företag från det jag var 27 år tills jag pensionerade mig. Inte hade jag haft det om jag haft det sämre än att vara anställd.
Hoppas du inser att många av dessa unga piloter i princip lurades att lämna bra jobb hos Ryanair och Norwegian för de trodde SAS hade en renhårig företagsledning som faktiskt ser sina anställda som tillgångar men som det visade sig ha en värre etik än till och med O Leary hos Ryanair. Ledsamt och kommer ge SAS problem vid rekrytering när flygandet kommit igång igen. Erfarna FO kommer välja bolag med mycket bättre villkor och bättre företagsledning.

Jag använder er måttstock, de söndercurlade gnällspikarnas måttstock, och läste av "värre" på skalan.
Och klart att att piloterna är "lurade" till att ta anställning hos SAS. Och istället för att ta ansvar för sitt eget arbetsliv är de väl "lurade" att klamra sig fast vid den sämsta arbetsgivaren som gick att uppbringa, en arbetsgivare med en usel etik (enligt deras egen uppfattning). För vissa är det alltid någons annans fel om man inte fått det liv man vill ha.
Att byta företag när man är missanpassad är inte att tänka på för dessa efterblivna och söndercurlade idioter. De upplever det enklare att djävlas med de betalande kunderna. Sex gånger de senaste tolv åren har SAS-piloterna strejkat. 
Självklart letar företagsledningen efter alternativa lösningar på pilotfrågan.