2022-06-26, 20:19
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
Vktare, rond.
Nej fr helvete bli inte vktare. Riktigt skit jobb dr 90% av alla mnniskor r tattare
Citera
2022-06-26, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
Vktare, rond.

Bra frslag.
Skulle rekomendera stationr vakt. S slipper du kanske krkortskravet.

Tgvrd och du inte tl mnniskor det avrder jag dig frn.
Citera
2022-06-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Kanske hstreperatr eller vad det heter.
Dom dr som fixar skorna och svansen p hstar.

D har du lite kontakt med mnniskor. Men mest kontakt med hstar.
Hovslagare heter yrket.
Citera
2022-06-26, 20:25
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Hovslagare heter yrket.

Det stmmer.
Hatar nr man glmmer bort ord. Fattar inte varfr man glmmer saker fast man inte glmmer saker.
Jag menar man vet vad det heter men det tar tid innan man kommer p det.
Och man hittar ju inte p ordet. Utan det r ju ett ord man lrt sig tidigare.
Det hela r jvligt konstigt.

Ontop.
Nr man jobbar p lager s kr man bara truck hela tiden.
Bara lunchrasten som man trffar folk
Kanske trucknisse kan va nt. Det r dock jvligt trkigt.. Extrem jvla trkigt
Citera
2022-06-26, 20:28
Medlem
StigEngstroms avatar
It-tekniker kanske?
Du m jobba med kunder men dom r ju p distans s att sga.
Citera
2022-06-26, 20:31
Medlem
kristofferGs avatar
Sopgubbe.
Citera
2022-06-26, 20:31
Medlem
Stllningsbyggare ska du satsa p.
Bra betalt och gratis trning p jobbet.
Citera
2022-06-26, 20:46
Medlem
Bonnatorps avatar
Som fregende skribent skrev, stllningsbyggare kan vara ett alternativ om du orkar med ganska fysiskt jobb.

Tgvrd avrder jag d du kan rka ut fr allt mjligt folk.

Om du verkligen inte orkar med folk och gillar eller klarar av problemlsning ngorlunda, kika p programmering. I bsta fall kan du bli kodapa s du fr sitta ensam vid en dator och knappa ihop program enligt instruktion.
Kan vara lite mten d du behver hlla dig ajour med hur nuvarande projekt ser ut.

Personligt assistent r ett alternativ, som dock str mycket lgre p lnestegen. Men det kan vara enkelt att komma in p bara du kan bete dig vnligt p intervjun.
D har du mest kontakt med en, kanske tv, personer t gngen.
Visst kan det vara vldigt personligt, men har du tur ka n det ha mnga andra frdelar.

Vi kan ta mitt jobb som exempel, personlig assistent.
Jag kommer till jobbet 7 p morgonen, hjlper till med morgonbestyr upp till tv timmar. r det bajsning som ingr tar det knappt tv timmar, annars tar det knappt en.
Drefter kanske jag dammsuger lite eller fixar i ordning grejerna runt datorn. En kopp t, ordna hrlurarna, en macka och s ladda telefonen.
Sedan kan jag stta mig och dega i assistentrummet, med egen sng eller soffa och lsa eller kolla p film fram till 4 p eftermiddagen.
D gr man middag, kanske. Annars gr dottern i huset middagen.
Sedan efter middag fixar man disken, kanske en skl snacks till brukaren som vill kolla p film resten av kvllen, och sen behver man knappt gra ngot frrn mellan 10 och 12 p kvllen, d det r lggdags som tar runt en timme.
Sedan fr jag sova till 7 p morgonen, i snitt runt 7 timmar, och s r det morgonbestyr, och sedan gr jag hem senast 9. Tidigare n s om det inte r bajsmorgon.
Undrr dagen kanske jag fr kliva upp en gng per timme eller halvtimme p sin hjd och fixa ngot som tar 2-5 minuter. Tillexempel fixa ngot med telefonen eller en macka eller s.
Sen r det tillbaka till sngen och pilla p telefonen.
Har gott om tid att plugganp distans.
Totalt runt 5-7 timmars jobb och 7 timmars smn per 26-timmarspass.

Jobbar 26-timmarspass, frn 7 p morgonen till 9 nsta morgon.
Har tid att sova runt 7 timmar per pass och plugga eller kolla p film runt 10 timmar per pass i snitt. Ngon dag ibland blir det frsts en tur till sjukhus eller vrdcentral, som kan ta allt mellan en halvtimme och 5 timmar, men det blir nd mest att sitta och lsa p telefonen under tiden om jag vill.

Tjnar 24k brutto p 7 pass per mnad. S jag r ledig 23 dagar per mnad, plus ngra veckor semester per r.
Tjnar runt 3500 brutto per pass, nnu mer p helger. S att jobba upp till ver 30k r knappt tv extrapass per mnad.
Min egentliga timln (efter 9 r i yrket) r 140:- per timme, men ser man till de timmar jag faktiskt jobbat och anstrnger mig fysiskt r det snarare 700:- timmen.

Helt rligt s finns det inget bttre jobb jag kan ha under nuvarande omstndigheter, d jag bde pluggar och pratar mycket i telefon med frun.

Men helt rligt s rekommenderar jag att plugga iallafall 2-rig YH p ngot attraktivt yrke eller en trerig kandidat dr du ltt fr jobb. Viktigt att det r en utbildning du ganska ltt fr jobb p eller r villig att flytta efter, annars r det frgves.
Det r mycket strre chans att du fr ett jobb som inte r aptrkigt d.
Senast redigerad av Bonnatorp 2022-06-26 kl. 21:05.
Citera
2022-06-26, 20:57
Medlem
Skulle det vara aktuellt att plugga eller g som lrling till ngot praktiskt yrke?
Citera
2022-06-26, 21:09
Medlem
IT helt klart, ex grafisk formgivning. En sn kurs klarar alla, vldigt mnga ldre som bytat inrikning och r p det utbildningar. 90% fr jobb med ganska hg ingngsln.
Annars sk dig till Norge och jobba p plattform. Kan bli vldigt isolerat men med vldigt hg ln. ca 50k svenska i mn med alla risktilgg / nattpass. Utbildning kan man f p plats, som ocks alla klarar. 12h om dagen 6 dagar i veckan. Efter det kan du resa runt i vrlden och finna dig sjlv ☺️
Sverige r deppigt verlag nd
Citera
2022-06-26, 21:12
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammelplanka
Som rubriken lyder; vadfan ska jag jobba med?

Lite bakgrund r att jag r 30 r, har erfarenhet frn bland annat restaurang och liknande serviceyrken, godknd gymnasieexamen men inte mer n s. Jag hatar mnniskor och speciellt ungar, jag vill inte jobba i restaurang lngre, jag har mycket psykisk ohlsa, jag orkar inte plugga ngonting. Jag vill inte jobba med ngonting, det kan bero p att jag r deprimerad och inte vill leva alls. Jag kr inte bil. Jag kan jobba ganska varierat (kanske inte bara natt, det r nog inte bra fr mitt humr), jobbar grna helger och nr andra har semester. Jag kan nog tnka mig bde kollegor och inga kollegor.

Ngra grejer jag tittat p r tgvrd fr SJ eller stationsvrd fr MTR (SL). Vissa har krav eller nskeml att man har egen bil, men inte alla. Det verkar inte vara alldeles fr hga krav p de jobben. Vad finns det mer?

Ha flummigt! Innan jag var klar med texten tnkte jag tgreparatr, sen kom du in p SJ osv, i vilket fall. Du skulle nog gilla min arbetsplats, tgreparatr p ett strre fretag i Stockholm.
Senast redigerad av Symptm 2022-06-26 kl. 21:18.
Citera
2022-06-26, 21:15
Medlem
r ju inte s enkelt att sitta p sitt feta arsle och nska sig ett yrke. Du fr ta det som finns fr dig eller kmpa fr att sl dig in i ngot nytt medelst utbildning, praktik, kontakter men det r fan inte ltt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in