• 1
  • 2
2022-06-26, 19:17
Medlem
Som rubriken lyder; vadfan ska jag jobba med?

Lite bakgrund r att jag r 30 r, har erfarenhet frn bland annat restaurang och liknande serviceyrken, godknd gymnasieexamen men inte mer n s. Jag hatar mnniskor och speciellt ungar, jag vill inte jobba i restaurang lngre, jag har mycket psykisk ohlsa, jag orkar inte plugga ngonting. Jag vill inte jobba med ngonting, det kan bero p att jag r deprimerad och inte vill leva alls. Jag kr inte bil. Jag kan jobba ganska varierat (kanske inte bara natt, det r nog inte bra fr mitt humr), jobbar grna helger och nr andra har semester. Jag kan nog tnka mig bde kollegor och inga kollegor.

Ngra grejer jag tittat p r tgvrd fr SJ eller stationsvrd fr MTR (SL). Vissa har krav eller nskeml att man har egen bil, men inte alla. Det verkar inte vara alldeles fr hga krav p de jobben. Vad finns det mer?
Citera
2022-06-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammelplanka

Lite bakgrund r att jag r 30 r, har erfarenhet frn bland annat restaurang och liknande serviceyrken, godknd gymnasieexamen men inte mer n s. Jag hatar mnniskor och speciellt ungar, jag vill inte jobba i restaurang lngre, jag har mycket psykisk ohlsa, jag orkar inte plugga ngonting. Jag vill inte jobba med ngonting, det kan bero p att jag r deprimerad och inte vill leva alls. Jag kr inte bil. Jag kan jobba ganska varierat (kanske inte bara natt, det r nog inte bra fr mitt humr), jobbar grna helger och nr andra har semester. Jag kan nog tnka mig bde kollegor och inga kollegor.

Ngra grejer jag tittat p r tgvrd fr SJ eller stationsvrd fr MTR (SL). Vissa har krav eller nskeml att man har egen bil, men inte alla. Det verkar inte vara alldeles fr hga krav p de jobben. Vad finns det mer?

Vktare, rond.
Citera
2022-06-26, 19:22
Medlem
Citat:

Sopgubbe
Citera
2022-06-26, 19:35
Medlem
tastass avatar
Om du har mjlighet skulle jag rda dig att skaffa krkort, de dsliga jobben dr man inte behver trffa folk r sllan centralt belgna.
Citera
2022-06-26, 19:50
Medlem
vadsadusadus avatar
Om du inte gillar folk skulle jag inte rekommendera tgvrd. De fr st ut med jvligt mnga dryga mnniskor har man ju hrt och upplevt sjlv. Tnk dig ett gng med fulla ungdomar som du mste tjafsa med. Nej fy fan.

Jag hade sett mig om efter annat sdant som inte krvde kontakt med kunder, klienter, patienter eller vad du nu vill kalla det. Du skriver att kollegor gr bra. Tnker spontat p ngot lager eller inom industri. Krkort brukar hjlpa, men har du tur kan du tex f truck-kort genom jobbet.
Citera
2022-06-26, 19:59
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Du gillade ju inte folk? Som tgvrd eller stationsvrd hos MTR kommer du inte att hlla p med ngot annat n folk, och d en stor del gnllspikar, knppsllar, fyllon och en del aggresiva blattar.
S undvik det.
Citera
2022-06-26, 20:01
Medlem
hissmontr? nyckelsmed?
Citera
2022-06-26, 20:04
Medlem
Citat:

Lokfrare? Busschauffr? Hamnarbetare? Industrin p ngot vis?
Citera
2022-06-26, 20:10
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linnsson-
hissmontr? nyckelsmed?
Hissmontrer brukar ha egen bil, men nyckelsmed funkar nog?
Citera
2022-06-26, 20:13
Medlem
Vansterpartiets avatar
Sk dig till den producerande industrin.
Citera
2022-06-26, 20:13
Kanske hstreperatr eller vad det heter.
Dom dr som fixar skorna och svansen p hstar.

D har du lite kontakt med mnniskor. Men mest kontakt med hstar.
Citera
2022-06-26, 20:15
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
TS, om du lov' att int' som i din trdrubrik be Hornper rda dig, s skall vi tipsa dig om softa kneget med egentid som kan gnas t skriva bucker.

Processvervakare.

Nutidens allomstders automatiserade processer, erfordrar en dude lr dudinna som hller ett norrga p att kontrollampan fortsatt blinkar bl.

D r allt som de' ska', som Adolfson & Falck skaldade.

Kemisk industri, processindustri, reningsverk r bara fantasilsa exempel. Finns mer stadsnra gig om du sku' va asfaltberoende fr ha nra till en skaffarbar, efter skiftet.

Detaljtips: Undvik positioner dr du frvntas vara drifttekniker om ngot i processen skiter sig. Se till bara vara i rollen av larmballe som rapporterar uppt lr till jourteknikerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in