• 1
  • 2
2022-06-26, 19:17
Medlem
Som rubriken lyder; vadfan ska jag jobba med?

Lite bakgrund är att jag är 30 år, har erfarenhet från bland annat restaurang och liknande serviceyrken, godkänd gymnasieexamen men inte mer än så. Jag hatar människor och speciellt ungar, jag vill inte jobba i restaurang längre, jag har mycket psykisk ohälsa, jag orkar inte plugga någonting. Jag vill inte jobba med någonting, det kan bero på att jag är deprimerad och inte vill leva alls. Jag kör inte bil. Jag kan jobba ganska varierat (kanske inte bara natt, det är nog inte bra för mitt humör), jobbar gärna helger och när andra har semester. Jag kan nog tänka mig både kollegor och inga kollegor.

Några grejer jag tittat på är tågvärd för SJ eller stationsvärd för MTR (SL). Vissa har krav eller önskemål att man har egen bil, men inte alla. Det verkar inte vara alldeles för höga krav på de jobben. Vad finns det mer?
Citera
2022-06-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammelplanka

Lite bakgrund är att jag är 30 år, har erfarenhet från bland annat restaurang och liknande serviceyrken, godkänd gymnasieexamen men inte mer än så. Jag hatar människor och speciellt ungar, jag vill inte jobba i restaurang längre, jag har mycket psykisk ohälsa, jag orkar inte plugga någonting. Jag vill inte jobba med någonting, det kan bero på att jag är deprimerad och inte vill leva alls. Jag kör inte bil. Jag kan jobba ganska varierat (kanske inte bara natt, det är nog inte bra för mitt humör), jobbar gärna helger och när andra har semester. Jag kan nog tänka mig både kollegor och inga kollegor.

Några grejer jag tittat på är tågvärd för SJ eller stationsvärd för MTR (SL). Vissa har krav eller önskemål att man har egen bil, men inte alla. Det verkar inte vara alldeles för höga krav på de jobben. Vad finns det mer?

Väktare, rond.
Citera
2022-06-26, 19:22
Medlem
Citat:

Sopgubbe
Citera
2022-06-26, 19:35
Medlem
tastass avatar
Om du har möjlighet skulle jag råda dig att skaffa körkort, de ödsliga jobben där man inte behöver träffa folk är sällan centralt belägna.
Citera
2022-06-26, 19:50
Medlem
vadsadusadus avatar
Om du inte gillar folk skulle jag inte rekommendera tågvärd. De får stå ut med jävligt många dryga människor har man ju hört och upplevt själv. Tänk dig ett gäng med fulla ungdomar som du måste tjafsa med. Nej fy fan.

Jag hade sett mig om efter annat sådant som inte krävde kontakt med kunder, klienter, patienter eller vad du nu vill kalla det. Du skriver att kollegor går bra. Tänker spontat på något lager eller inom industri. Körkort brukar hjälpa, men har du tur kan du tex få truck-kort genom jobbet.
Citera
2022-06-26, 19:59
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Du gillade ju inte folk? Som tågvärd eller stationsvärd hos MTR kommer du inte att hålla på med något annat än folk, och då en stor del gnällspikar, knäppsllar, fyllon och en del aggresiva blattar.
Så undvik det.
Citera
2022-06-26, 20:01
Medlem
hissmontör? nyckelsmed?
Citera
2022-06-26, 20:04
Medlem
Citat:

Lokförare? Busschaufför? Hamnarbetare? Industrin på något vis?
Citera
2022-06-26, 20:10
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linnsson-
hissmontör? nyckelsmed?
Hissmontörer brukar ha egen bil, men nyckelsmed funkar nog?
Citera
2022-06-26, 20:13
Medlem
Vansterpartiets avatar
Sök dig till den producerande industrin.
Citera
2022-06-26, 20:13
Kanske hästreperatör eller vad det heter.
Dom där som fixar skorna och svansen på hästar.

Då har du lite kontakt med människor. Men mest kontakt med hästar.
Citera
2022-06-26, 20:15
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
TS, om du lov' att int' som i din trådrubrik be Hornper råda dig, så skall vi tipsa dig om softa kneget med egentid som kan ägnas åt skriva bucker.

Processövervakare.

Nutidens allomstäders automatiserade processer, erfordrar en dude lr dudinna som håller ett norröga på att kontrollampan fortsatt blinkar blå.

Då är allt som de' ska', som Adolfson & Falck skaldade.

Kemisk industri, processindustri, reningsverk är bara fantasilösa exempel. Finns mer stadsnära gig om du sku' va asfaltberoende för ha nära till en skaffarbar, efter skiftet.

Detaljtips: Undvik positioner där du förväntas vara drifttekniker om något i processen skiter sig. Se till bara vara i rollen av larmballe som rapporterar uppåt lr till jourteknikerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in