Citat:
Ursprungligen postat av
Abetterworld
Har bara varit på stranden i Ribbersborg 1 ggn i mitt liv, 2002, och DÅ såg jag inte en enda MENA:it. Men, jag är lite förvånad över att det är musslor i Sibbarp! Det är ju långt bort från deras egna ställen! Vad fan gör parasiterna där?
Dom kan köra enda fram till grillplatsen, nästan. Ingen bilväg=blattefritt. Fast det behöver inte vara väg, bara det är framkomligt.
Ja Sibbarp har varit nedsolkat i årtionde, bodde nära stranden och det kändes väldigt skönt att kunna gå ner för ett morgondopp. Fram till kl 15 är det en hel del pensionärer och barnfamiljer där men fram mot eftermiddagen är det en väldigt mörk plats med få om ens några vita inslag.
Ett jävla liv men det brukar inte bli så sent för majoriteten, när dom skrämt bort dom vita verkar dom nöjda, äter upp sitt skit och sen kör dom hem, antar bommen ut till Rosengård stänger vid 20 eller något. Varje morgon kommer en städpatrull och rensar, det där med att använda soptunnor har inte riktigt nåt fram till vår nyadel, det finns ju städpatruller betalda av kommunen så..
Ribban är solkigt fläckvis, visst gillar kebabätarna Västra hamnen men runt parkeringarna längs Ribban brukar det finnas ett mörkt inslag.
Annars kan man alltid köra import Mercan över gräset och enda ner till stranden polisen har ändå inte tid med dessa små snedsteg.
Bryggor har stark dragningskraft på de lite mörkare individerna så gå en bit från dom på Ribban så är det lugnare.