Citat:
Ursprungligen postat av
sjelvefan
Jag ser ärligt talat inte många säga att dom utryckligen "hejar" på Ryssland. Men däremot att folk ibland även kritiserar Zalenski, USA eller västvärlden. Är det ALLTID samma sak som att "stödja" Ryssland? Det är helt omöjligt att vara kritisk till makthavare i olika länder samtidigt? Ena sidan gör allt rätt och andra sidan gör allt fel?
Men det är väl som politik och allt annat, det verkar som att man "måste" ställa sig på en viss sida och blunda för om den sida man nu "hejar" på gör något fel. Så jag köper inte det, det existerar ingen "perfekt" sida som är imun mot kritik. Allra minst i krig.
(Och nej jag "hejar" inte på Putin överhuvudtaget, ni fattar ju ingenting av vad jag just sagt)
Det är till en del hyckleriet man reagerar på (typ att USA:s agerande i Mellanöstern, deras snack om ”frihet”, deras inrikes problem m m). Vidare så kanske man inte vill ha
en makt som styr och ställer. En annan sak kan vara den ensidiga antiryska och NATO-vänliga propaganda som sköljer över oss.
Att man inte vill ha ett krig är säkert en faktor (det borde ju finnas fredligare lösningar) och sen att sanktionerna i stor utsträckning drabbar oss (drabbas t ex USA nåt?).
Sen så tvivlar jag på att folk i andra länder är lika kåta på att kriga som tangentbordskrigarna i det fredsskadade Sverige.
EDIT
Jag fattar vad du menar.