2026-09-12, 10:48
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Om du själv håller dig till ämnet så minskar risken att du får svar på dina påståenden om att det är primärt vänster
Som sagt, bara att kolla själv i inrikestrådar just nu så hittar du nästan alla kremlorna där.

Piggekott, Menea, Pilla74 osv. De mest lågpannade jävlarna på forumet. Ger mig fan på att psykosseglarn och Himalajja är commiescum de också.

Sen är det ju gott om "svenskar" dvs korkade blattar som röstar vänster av bidragsskäl som är på ryssland/iran/palestinasidan.
Kanske inte ideologiskt vänster eftersom deras små hjärnor inte kan greppa konceptet ideologi, men likväl vänsterröstare.
Senast redigerad av knarkhitler 2026-09-12 kl. 11:12.
Citera
2026-09-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Som sagt, bara att kolla själv i inrikestrådar just nu så hittar du nästan alla kremlorna där.

Piggekott, Menea, Pilla74 osv. De mest lågpannade jävlarna på forumet. Ger mig fan på att psykosseglarn och Himalajja är commiescum de också.

Dom är inte vänster enligt tan/gan.
Citera
2026-09-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, jag vill att ni som hatar och motarbetar Europa lämnar.
Det handlar inte om "hat mot Europa" utan om att man vill bli av med "the Euro elite", den proppmätta och överbetalda eurokrat-eliten som har blivit allt mer sammanvuxen med NATO, WEF och USA,

EU-projektet i sin moderna gestalt har ägnat massor med tid och möda de senaste trettio åren åt att förflytta allt mera politisk makt och inflytande upp till "Bryssel", den egna kvasi-federala nivån, med ett "Europas Förenta Stater" som dröm. Man kör idogt vidare mot denne destination trots att det inte finns något verkligt stöd för den från Europas folk (man ficx nej i folkomröstningar 2005, och opi ionerrn var starlt emot även i många länder där det inte gjordes några omröstningar, t ex i Sverige och Polen) men hela dett afält av frågor hålls borta från den vanliga politiska debatt där det skulle finnas utrymme för folkopinionen tt göra sig hörd eller delta aktivt i samtalet).

Man har, med hjälp av media, kört in tanken att "de enda som har några verkligt kritiska synpunkter på vårt härliga EU-upplägg är ju kommunister, nazister och andra extremister" - utrymmet för att befinna sig inom politikens mainstream men samtidigt driva en kritisk diskussion om EU och NATO har i stort sett helt försvunnit.

Jag ser detta som ett förräderi mot demokratin, mot ambitionen med ett transparent, levande folkstyre. Demokrati fungerar i land för land, inte toppstyrt uppifrån från Bryssel (EU tenderar i allt högre grad att bli "NATO:s civila arm").

För väldigt många verkar det ha blivit en självklarhet att Europa och Västerlandet är i princip lika med NATO (projicering baklänges i historien: de områden som idag utgör NATO, eller är nära knutna till det). För att denna mentala blockering ska släppa och det ska finnas utrymee att diskutera denna superstats.-Behemoth på ett mer öppet och realistiskt sätt, så behövs det tydligen ett rejält nederlag för Bryssel,, för EU, ett nederlag som de inte kan svära sig fria från, inte kan ducka ansvaret för. Och med Ukrainakriget har de krattat manegen för just den sortens nederlag - kriget är i hög grad framdrivet och underblåst av EU, NATO och USA.

När Ukraina besegras och måste avstå land, avstå från NATO osv kommer skiten att träffa fläkten Big Time för EU. Euro-hökar som Ursula, Kaja Kallas, Päl Jonsson och Mark Rutte - men också amerikanska neo-cons -. kommer att ha många svåra och obekväma frågor att besvara: hur kunde det gå så här?= Skulle inte Ryssland besegras med några klacksparkar (plus 10.000 sanktioner), som när man fintar bort en övermodig tonåring? Varför har ni slösat bort flera hundra miljarder dollar/euro på pengar och vapen till det svarta hålet Ukraina? Hur ser det ut med energiförsörjningen framöver?

Dessutom är jag trött på euro-frälsets jävla hyckleri och "we invent the rules as we go, tralala"-attityd. (Nej, detta betyder inte att jag skulle ha några sympatier för Trump, som ju gärna poserar som en rebell mot eliten). Både Europa och USA behöver em politisk och kulturell reboot, och att acceptera att Ukraina inte har några realistiska chanser att vända och vinna det här kriget kan vara ett sätt att få ett bättre läge för Europa, och en mer produktiv debatt om vår kontinent och dess framtid.

Det här är ett av mina centrala skäl till varför jag förhåller mig kyligt till Zelensky och hans kompisar.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-09-12 kl. 11:54.
Citera
2026-09-12, 11:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det handlar inte om "hat mot Europa" utan om att man vill bli av med "the Euro elite", den proppmätta och överbetalda eurokrat-eliten som har blivit allt mer sammanvuxen med NATO, WEF och USA,

Visst, men om det alternativet är att bli överkörda av Ryssland eller Megacorps så fattar jag inte hur ni tänker. För det är ju det som kommer hända när ni tar bort EU. Bara att kolla på vad som hände med UK.
Citera
2026-09-12, 12:12
Medlem
Jag skulle säga att det är rätt vanliga svenskar som är lite vakna och ser omgivningen som den är.
Vi som inte går på narrativet utan ifrågarsätter en hel del. Det kan tyckas konstigt men det är ännu konstigare att dagligen läsa uppenbara lögner på löpsedlarna.
Citera
2026-09-12, 12:16
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, EU-frälset agerar på ett sätt som inte är rationellt för Europa (vare sig för enskilda länder eller för kontinenten som helhet). Att våra säkerhetsintressen skulle kräva att vi provocerar fram ett slags korståg mot Ryssland (vilket rätt uppenbart är vad både Kallas, Merz och diverse andra neo-cons drömmer om) är inte en vettig analys, men dessa lakejer försöker spänna Europa framför USA:s och WEF:s vagnar.
Du är bara en nyttig idiot till kreml,
mer behöver egentligen inte sägas.
Citera
2026-09-12, 12:20
Medlem
Amsvartners avatar
Nåt som slår mig är idioter som tror att man måste vara för ryssen när man inte stöder det korrupta skitlandet Ukraina.

Det är ingen fotbollsmatch om man säger så.
Citera
2026-09-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Nåt som slår mig är idioter som tror att man måste vara för ryssen när man inte stöder det korrupta skitlandet Ukraina.

Det är ingen fotbollsmatch om man säger så.
Instämmer, men som jag var inne på, politiker och medier är stenhårt investerade i EU och NATO och då måste alla "stay on message", dvs man får inte svika narrativet. För bara 25-30 år sedan såg det helt annorluinda ut, det fanns en livaktig och öppen debatt om NATO, EU:s och globaliseringens avigsidor, en debatt som rörde sig mitt inne i mainstream.

Det gick på den tiden utmärkt att ha ledande positioner i en regering, på en stor dagstidning eller på en tv-kanal och samtidigt driva en ifrågasättande diskussion om t ex EU. Idag är detta i stort sett omöjligt i många EU-länder, och definitivt i de nordiska länderna.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-09-12 kl. 12:40.
Citera
2026-09-18, 19:33
Medlem
Finns det ens svenskar som öppet stödjer Ryssland år 2026?!?! Skulle vilja ha riktiga exempel, inte bara att man inte tycker att Zelensky & co är helt perfekta.
Citera
2026-09-18, 20:23
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Finns det ens svenskar som öppet stödjer Ryssland år 2026?!?! Skulle vilja ha riktiga exempel, inte bara att man inte tycker att Zelensky & co är helt perfekta.

Det spelar ingen roll. De som kommer med sanningen utan MSMs lögner eller påstår att Ryssland har vattenklossetter är ryssförrädare. Det handlar om att göra någon slags seriös diskussion om det egentliga läget omöjligt.
Citera
2026-09-19, 03:12
Medlem
RyssArsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew

Finns väll en runt 15 fakta resistenta träskmänniskor I Sverige som stödjer Ryssland.

Flera postar dynga flitigt här på flashback.
Citera
2026-09-19, 11:48
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det spelar ingen roll. De som kommer med sanningen utan MSMs lögner eller påstår att Ryssland har vattenklossetter är ryssförrädare. Det handlar om att göra någon slags seriös diskussion om det egentliga läget omöjligt.
Så det är inte tillåtet att säga att typ 25% av ryssmongolerna saknar vattenklosetter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in