2007-06-18, 16:16
Medlem
Bergies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Vad svamlar du om?

Att "folk i vita rockar" skulle vara mycket inkompetenta och att de inte går att lita på är väl lite överdrivet, huh?
Citera
2007-06-18, 17:50
Medlem
kristoes avatar
Lever du än?

Du kanske är dammallergiker, har för mig man blir mycket trött av damm då.
Citera
2007-10-31, 15:35
Bannlyst
har ungefär samma problem
Citera
2008-02-26, 21:40
Medlem
sherrys avatar
sjukligt trött

Jag vet att det finns massor med trådar här om trötthet men jag har inte hittat någon som passar just mig så jag hoppas att det går bra att jag utökar samlingen med en till.

Jag är så trött. Alltid trött. Jag kan somna nästan var som helst och har ibland svårt att tänka på annat än var och när jag kan få sova nästa gång. Däremot tror jag inte att det är narkolepsi eftersom jag faktiskt kan hålla mig vaken i situationer där det skulle vara helt olämpligt att sova.

När jag sover så sover jag väldigt djupt och länge. Och är väldigt trött när jag vaknar.

Under hösten kollade jag mina blodvärden och allt var bra förrutom b12 som jag har fått upp nu med hjälp av sprutor, utan att bli det minsta piggare.

Dessutom har jag fått hjälp mot min lilla depression med citalopram och kuratorsmöten och mår nu bättre än på mycket länge. mMn är fortfarande lika trött!

Som ni förstår så har jag varit hos läkaren massor och vill inte riktigt besvära min vårdcentral mer. Dessutom skulle jag ju antagligen bli klassad som hypokondriker ifall jag ringer dom igen och därför inte få någon hjälp.

Har ni, visa flashbackare några tips på hur jag ska få bort min trötthet eller förslag på vad som är fel? jag är verkligen desperat nu.
Citera
2008-02-26, 21:42
Medlem
Inga andra symtom? Har de kollat sköldkörteln?
Citera
2008-02-26, 21:50
Medlem
Nästan så att du beskriver samma besvär som jag har
Citera
2008-02-26, 22:04
Medlem
sherrys avatar
jo, dom har kollat i princip allt som går att kolla tror jag. lämnade en massa provrör. har tidigare haft lite höga strumaprover men nu var dom helt som dom ska. järnvärde var bra, vid senaste checken var tillochmed b12 högt. Dom gjorde även diabetes-prover och så... så om det faktiskt är något fysiskt fel på mig (vilket jag verkligen tror) är det inte något som kan kollas med de vanligaste proverna.
Citera
2008-02-26, 22:04
Medlem
sherrys avatar
Yoril: skönt att veta att man inte är ensam, även fast jag lider med dig.
Citera
2008-02-26, 22:12
Medlem
yeah´ss avatar
Alltså. Grejen är ju att man blir trött av att sova förmycket. Onyttig mat kan också vara en faktor. Har du testat att lägga in sovrutiner? (och följt dom under en period) Kroppen är väldigt anpassninsbar så att ställa in sig i rätt mode kan va en idé.
Onyttig mat bildar blodfetter som gör dig allmänt seg och orkeslös..

Jag brukar ogilla när folk ger så banala svar men es du inte beskrev dina vanor föreslår jag ändå den metoden. Det har hjälpt mig i flera situationer.

peaceout!
Citera
2008-02-26, 22:25
Medlem
sherrys avatar
även banala svar uppskattas, man vet ju aldrig när någon slår huvudet på spiken!

jag äter ruskigt bra måste jag säga. har ett enormt matintresse så jag äter balanserat med lagom av allt vill jag tro. och varken för mycket eller för lite.

jag kan ju inte påstå att jag har samma intresse av att röra på mig, men det blir minst en 20minuters promenad/dag och några joggingrundor i veckan. Försöker verkligen att jobba just på den här punkten eftersom alla påstår att man blir piggare av att röra på sig, men jag har inte märkt någon skillnad...

Sovrutiner har jag nog provat det mesta, sova länge, sova kort, sova på dagen, inte sova på dagen. men ändå så tror man ju att om man inte vaknar till av sig själv så har man inte sovit tillräckligt, och om jag provar att sova utan något som väcker mig kan jag lätt sova 12-14 timmar.
Citera
2008-02-26, 22:45
Medlem
Bluffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherry
jo, dom har kollat i princip allt som går att kolla tror jag. lämnade en massa provrör. har tidigare haft lite höga strumaprover men nu var dom helt som dom ska. järnvärde var bra, vid senaste checken var tillochmed b12 högt. Dom gjorde även diabetes-prover och så... så om det faktiskt är något fysiskt fel på mig (vilket jag verkligen tror) är det inte något som kan kollas med de vanligaste proverna.

Har dom kollat borelia med?
Citera
2008-02-26, 22:52
Medlem
sherrys avatar
nä... men jag har inget annat som tyder på borrelia, och har dessutom varit så här i alla fall över ett år... dessutom så rör jag mig inte riktigt i samma miljöer som fästingar så det vore ju riktigt konstigt om jag lyckats få det. eller? (som sagt, lite hypokondrisk kanske jag är...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in