Känner igen mig mycket väl i nästan allt som skrivits här.
Jag motionerar både privat och i jobbet, är utomhus flera timmar varje dag och mår psykiskt bra vad jag själv vet
Äter antihistaminet zyrlex, vilket jag själv misstänker kan vara en bidragande faktor till min ständiga trötthet. Började äta det i februari och nästan exakt i samma veva började jag tappa all ork och kraft. Frågade en läkare som sa att "det är inte så troligt att det är det". Nehepp, bara att luska vidare vad det kan vara.
Började äta järntillskott, kvinna som jag är, men det verkar inte hjälpa nämnvärt.
Jag kan alltså inte titta på film kvällstid, kan inte längre gå ut och ta några drinkar, kan inte överhuvudtaget sitta/ligga ner och koppla av på kvällstid utan att somna. Har hänt flera gånger att jag tittat på film, tyckt det är spännande, och så plötsligt bara vaknat upp vid eftertexterna för att inse att jag missat hela slutet. Har även somnat mitt i samtal med min pojkvän när vi legat och pratat framför teven. Tex frågat en sak, han svarar, och då har jag somnat.
På dagarna somnar jag inte, då jag oftast håller igång med saker och ting. Istället känner jag mig utmattad och mör, musklerna orkar liksom inte lika mycket som de gjort förr.
Har nu fått nummer till en läkare jag ska ringa, men drar mig för det eftersom jag precis bytt jobb och är lite mellan lönerna och inte har en spänn över. Dessutom är jag misstänksam mot läkare. Rädd att bara bli hemskickad utan svar.
Märkligt fenomen, spec med tanke på att jag under hela mitt liv haft besvär att somna. Har sovit väldigt få timmar och klarat mig på det, haft besvär att somna in, ofta vaknat och inte kunnat somna om osv. Och så plötsligt kan jag inte hålla mig vaken... Besvärligt!