2006-06-28, 08:09
  #13
Bannlyst
Kan bero på dåliga tarmar, taskig tarmbakterieflora....Vettifan vad det kallas för men vet iaf att detta kan leda till allmän trötthet.
Men prova iaf en 14-dagars kur med Dofilus.
Citera
2006-06-28, 08:16
  #14
Medlem
Flärps avatar
Tycker du ska bege dig till sjukan igen och kräva en mer noggran undersökning istället för att vi utan medicinsk erfarenhet ska sitta här och gissa. Du kan som sagt ha vilken sjukdom som helst då det finns tusentals som orsakar trötthet.

Edit: Stavar som en nysvensk.
Citera
2006-06-28, 13:33
  #15
Medlem
kan vara körtelfeber som ligger och pumpar ut virus i kroppen
Citera
2006-06-28, 14:17
  #16
Bannlyst
Ja jag får väll fara dit igen då.. Kankse har nåt konstigt i kroppen. Tänkte på en sak, alla tjejer jag är med blir förkylda under en lång tid, haha jag är nog fylld av nåt nytt oupptäckt virus Jaja ska ringa dit igen idag då. Tack för svaren.
Citera
2006-06-28, 14:39
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chripopper
Ja jag får väll fara dit igen då.. Kankse har nåt konstigt i kroppen. Tänkte på en sak, alla tjejer jag är med blir förkylda under en lång tid, haha jag är nog fylld av nåt nytt oupptäckt virus Jaja ska ringa dit igen idag då. Tack för svaren.

kan som sagt vara körtelfeber du går omkring på. inte lätt att diagnosticera dock och träna absolut inte förren du vet säkert, det kan förstöra både mjälte och hjärta
Citera
2006-07-15, 13:20
  #18
Medlem
Känner igen mig till 100%

Jag känner igen mig med trådskaparen till 100%. Intressant läsning. Det där med sköldkörtelproblem låter rimligt, men samtidigt har också jag mycket svårt att gå upp i vikt vilket då skulle tyda på för HÖG ämnesomsättning...

Skriv gärna vad du kom fram till!
Citera
2006-07-20, 22:12
  #19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Småland
Jag känner igen mig med trådskaparen till 100%. Intressant läsning. Det där med sköldkörtelproblem låter rimligt, men samtidigt har också jag mycket svårt att gå upp i vikt vilket då skulle tyda på för HÖG ämnesomsättning...

Skriv gärna vad du kom fram till!

Har inte kommit fram till något! :/ Läste i en annan tråd att det kan vara pga att man itne har något man längtar till ungefär. Alltså en lätt deprision. Kan väll känna så ibland men inte alltid, man är varken glad eller ledsen man är ingenting helt enkelt. Tror inte det beror på det dock för att ibland kan jag känna mig löjligt glad också men ändå trött.

Det kankse går över så småningom eller nåt...
Citera
2006-07-21, 10:42
  #20
Medlem
kyusss avatar
Ojämna hjärtslag låter ju mindre roligt, liksom de symptom du har av att träna. Du har inte TWAR eller nån liknande virussjukdom? En kompis till mig fick den diagnosen efter flera månaders kontakt med vårdcentralen (De sade typ "Gå hem och vila, det är en förkylning..."). Min kompis var också mycket trött på dagtid och kunde sova uppåt 10-12 timmar per natt utan att bli piggare. Mot twar:et fick han antibiotika och blev bra efter någon månads medicinering.

Be dem kolla detta! Låter definitivt som en virusinfektion av något slag.
Citera
2006-07-30, 01:31
  #21
Medlem
Pepos avatar
Well själv har jag inte narkolepsi men kände mig precis som trådskaparen. Har gjort en hel del tester, MSLT + polusomnografi.. Man kom fram till att jag har idiopatisk hypersomni..Googla om det orkar inte skriva vad det är.. Slänger i mig 200 mg Modiodal om dagen, blir inte alls trött behöver inte sova upp till 16 timmar om dagen. Denna medicin har gjort så att jag kan leva "normalt" igen..
Citera
2007-06-18, 13:45
  #22
Medlem
Cacaos avatar
Känner igen mig mycket väl i nästan allt som skrivits här.
Jag motionerar både privat och i jobbet, är utomhus flera timmar varje dag och mår psykiskt bra vad jag själv vet

Äter antihistaminet zyrlex, vilket jag själv misstänker kan vara en bidragande faktor till min ständiga trötthet. Började äta det i februari och nästan exakt i samma veva började jag tappa all ork och kraft. Frågade en läkare som sa att "det är inte så troligt att det är det". Nehepp, bara att luska vidare vad det kan vara.

Började äta järntillskott, kvinna som jag är, men det verkar inte hjälpa nämnvärt.

Jag kan alltså inte titta på film kvällstid, kan inte längre gå ut och ta några drinkar, kan inte överhuvudtaget sitta/ligga ner och koppla av på kvällstid utan att somna. Har hänt flera gånger att jag tittat på film, tyckt det är spännande, och så plötsligt bara vaknat upp vid eftertexterna för att inse att jag missat hela slutet. Har även somnat mitt i samtal med min pojkvän när vi legat och pratat framför teven. Tex frågat en sak, han svarar, och då har jag somnat.
På dagarna somnar jag inte, då jag oftast håller igång med saker och ting. Istället känner jag mig utmattad och mör, musklerna orkar liksom inte lika mycket som de gjort förr.

Har nu fått nummer till en läkare jag ska ringa, men drar mig för det eftersom jag precis bytt jobb och är lite mellan lönerna och inte har en spänn över. Dessutom är jag misstänksam mot läkare. Rädd att bara bli hemskickad utan svar.

Märkligt fenomen, spec med tanke på att jag under hela mitt liv haft besvär att somna. Har sovit väldigt få timmar och klarat mig på det, haft besvär att somna in, ofta vaknat och inte kunnat somna om osv. Och så plötsligt kan jag inte hålla mig vaken... Besvärligt!
Citera
2007-06-18, 13:59
  #23
Medlem
Bergies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Lita inte på vad folk i vita rockar säger. Mycket inkompetens bland dem och de skyndar sig hellre ut till rökrutan än reder ut ditt problem ordentligt.

Nu ska du nog inte dra nån generell parallell mot "folk i vita rockar". Vill du inte besöka och tro på dem så får det nog stå för dig själv.

så kan du leva livet ut med att de är mycket inkompetenta.

skulle ändå våga påstå att det finns ett FÅTAL av läkarna som kan ses som lite mindre pålästa än andra läkare.
Citera
2007-06-18, 15:18
  #24
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergie
Nu ska du nog inte dra nån generell parallell mot "folk i vita rockar". Vill du inte besöka och tro på dem så får det nog stå för dig själv.

så kan du leva livet ut med att de är mycket inkompetenta.

skulle ändå våga påstå att det finns ett FÅTAL av läkarna som kan ses som lite mindre pålästa än andra läkare.
Vad svamlar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in