2009-01-26, 22:37
Medlem
azerbadjans avatar
Helt galet problem, konstant trött m.m.

Som rubriken säger, jag är verkligen alltid trött, no mather what. Det börjar bli riktigt jobbigt nu, har varit detta det senaste halvåret. Oavsett hur många timmar jag sover per natt, så kan jag aldrig somna i rimlig tid heller. På dagarna känns allting så luddigt, diffust och frånvarande på något sätt. Som att allting går i en seg cirkel, det börjar bli rätt störigt. Låt oss säga så här, jag somnar 02.00 på vardagarna, under natten ligger jag och småvrider mig, sover allmänt oroligt, går upp 06.30 - 07.00. I snitt kanske 4-5 timmars sömn per natt. Varenda morgon vaknar jag otroligt trött, känner mig helt nerslagen. Som att jag precis sprungit en runda i något spår, släpar mig upp efter kanske 10 minuter i sängen utav väckarklockan som inte slutar ringa. Måste gå till jobbet, måste få mig upp ur sängen.

Sätter mig på sängkanten, gnuggar det värsta ur ögonen, kollar mig i spegeln och ser enbart mig själv som en annan person i spegelbilden nästan. Jag tänker "Helvete inatt blir det tidigt" "Fan jag vill luta mig tillbaka i sängen och somna om" "Ska sova på bussen" etc etc. Duschar av mig, halvsover nästan i duschen, äter mina fil och flingor nästan som en robot. Stoppar ner skeden i skålen, upp i munnen, tuggar i samma rörelser osv. halvsover nästan hela tiden.

Sen kommer jag till jobbet, där allting känns som en dimma, nästan lite bakfullt. Som början på en influensa, hängig, tung i huvudet, påsar under ögonen osv. Dom andra där slänger blickar på mig som säger "Jaså? Sitter du där och slöar nu igen" - vilket jag gör.
Snurrar på stolen, halvsover över tangentbordet, gör knappt mina arbetsuppgifter och biter sönder penna efter penna. Så när jag kommer hem så är det samma visa, sitter framför datorn där också så gott som hela tiden.
Här kanske det mest logiska är att om man är så trött, så borde man naturligt lägga sig tidigt för man helt enkelt inte orkar sitta uppe. Men så är det inte i mitt fall, jag sitter uppe till 01.30 - 02.00, sover dåligt varenda natt.
Har testat flera gånger i veckan att lägga mig redan vid en acceptabel tid, 23.00 cirka. Förbereder mig, känner att jag är jättetrött, borstar tänderna, krypter ner i sängen och läser lite, sen släcker. Omedelbart när jag släcker kommer spralligheten samt piggheten krypandes tillbaka, min kropp skriker efter en riktigt natts sömn. Men så blir inte fallet.

Efter någon timmas vakenhet slänger jag mig upp igen, tar lite mat, och sitter och stirrar in i någon vägg eller gör upp en brasa i kaminen.
Så för att sammanfatta allting.

Jag har försökt med alla knep, lägga mig tidigare, duscha på morgonen istället för på kvällen, inte äta innan jag lägger mig, dricka en varm kopp té innan. Vara uppe en hel natt för att nästa dag kunna lägga mig jättetidigt, men med lika dåliga resultat.
Varenda natt så sover jag på tok för lite timmar, sen som grädden på moset så gymmar jag 4 gånger i veckan vilket sliter ut mig ännu mer gällande tröttheten.

Så vad ska jag göra egentligen? Jag vill inte ta sömntabletter, allt jag vill är att kunna få en normal sömn som vilken människa som helst. Jag kan vara hur trött som helst, nästan halvsova igenom en hel arbetsdag, ändå så vägrar min hjärna slockna för ens sent inpå natten.
Help me!
Citera
2009-01-26, 22:45
Medlem
Fooulzs avatar
HUr är det när det är helg då? hur länge sover du då?
+ jag känner likadant, är ALDRIG pigg medans alla mina polare är pigga så är jag alltid skit trött
Citera
2009-01-26, 22:47
Medlem
azerbadjans avatar
Helgerna så blir det givetvis längre eftersom jag har väckarklockan avstängd. Men jag kan vara konstant trött hela veckan, är till och med trött när jag ligger och sover, hehe. (Konstigt förklarat), så när helgen kommer slocknar jag vid 04.00 på morgonen cirka, och kanske går upp vid 11-13. Varierar rätt kraftigt.
Citera
2009-01-26, 22:56
Medlem
magis avatar
Gå till doktorn och kolla hela systemet.
Blodprov osv.
De ska leta efter bakterier, virus , svamp osv.

Peronligen är jag intresserad av svamp i kroppen på trötta personer så be dem kolla detta lite extra.
Kolla om du har torr hud, hudsprickor eller narig hud och be dem iså fall ta hudprov.

Ta ut amalgam då det nu är totalförbud, och sätt in plast och keramik.
Ta bort piercing metaller.

Kolla om du har allergier, diabetes osv.

Har du nyrenoverat rum med plastlukter o klisterlukt eller har du fukt och dålig lukt o mögel?
Har du buller i sovrummet?
Kylskåp kan ge ifrån sig starka låga frekvenser som man inte hör men som ligger på 60-70 dB som stör sömnen utan att man medvetet stör sig på det.
Kommunen kan mäta.
Sov hos en kompis några veckor och se om det hjälper.

Ring flera läkare o kloka gubbar o gummor och få en bred kunskapsbas att fundera på.

I tusentals år har alla skaffat familj och barn mellan 15-20 års ålder vilket aktiverar hormoner.
Denna naturliga process är idag förskjuten med decennier.
Besök barnfamiljer inom släkten och få en dos barnbakterier som kanske aktiverar föräldragenen något.

Mata sedan av problem efter problem som verkar mest troligt.

M.Sc. Magi
Senast redigerad av magi 2009-01-26 kl. 22:59.
Citera
2009-01-26, 23:07
Medlem
mischief_s avatar
azerbadjan är ett troll.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=777148

https://www.flashback.org/showthread.php?t=708888

https://www.flashback.org/showthread.php?t=790115

OnT: Prova att rensa öronen med en 9mm? Låter som om du lider av kristallsjukan och detta är en väl rekommenderad behandling.
Citera
2009-01-26, 23:13
Medlem
X
Senast redigerad av cdratik 2009-01-26 kl. 23:14. Anledning: XX
Citera
2009-02-03, 23:04
Medlem
Sent svar, förlåt.

Nej egentligen är det väl inte bättre.
Lite högt blodtryck har jag enligt läkaren vet inte om jag skrev det i tråden.

Trött och grötig i huvudet som vanligt och blir inte utvilad.
Citera
2009-02-03, 23:20
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddstah

Jag:
-Är alltid snuvig och snorig.
-Bor i en källarvåning i ett radonhus.
-Är inte allergisk mot fukt.
-Pollen och gräsallergiker.
-Mina blodvärden är enligt läkare bra.
-Sockervärdet är bra.
-Deprimerad, javisst men det känns som om jag är det på grund av tröttheten.
-Jobbar skift och visst det har blivit värre men tröttheten har följt med mig längre än så.

Snälla hjälp jag har ingen livskvalité kvar.
Kanske några tips på vad man kan testa?

Tack.

Det är aldrig bra att bo fuktigt.
Byt bostad eller skaffa en luftavfuktare.
Bo hos en kompis några veckor o se om du mår bättre.
Prova att spraya vatten o klorin med blomspruta i hela lägenheten o alla möbler (kan bleka) och byta madrass.
Sen har du iaf steriliserat alla ytor som kan sprida svamp sporer odyl.
Men med tiden växer de fram igen men det blir frisk lift ett tag så att du kan kolla om du mår bättre.

Testa blod, svamp i kroppen o allergi o buller i sovrum osv.

Ring flera läkare och få ett antal diagnoser som du kan få info av.

Amalgam? Nya plomber? Amalgam är förbjudet nu och du kan ju prova o byta till keramik o plast.

Ta bort piercingar.

Ut å promenera.

Osv osv tills du blir frisk.

Magi
Citera
2009-02-03, 23:30
Medlem
Kul med lite tips, allvarligt talat så har jag ingen aning om vad jag har i tänderna, är i 20 årsåldern så har inte hunnit laga så många tänder men har borrat ett par gånger för några år sedan faktiskt...

Har funderat på alla områden och amalgam är ett av dom.

Undrar om jag inte är lite överkänslig mot lukter och dylikt med.
Mår nog inte riktigt bra av hårspray och vissa schampoo har gett mig migrän med.

Händer med jämna mellanrum att jag får lite huvudvärk samtidigt som någon konstig tandvärk (inte i en specifik tand dock)...

Tagit en lång promenad idag och har tänkt promenera mera, det är nog bra.
Har inga piercingar.
Citera
2009-02-03, 23:35
Medlem
magis avatar
Källaren är nog ett problem med fukt o skit.

Prova o bo i icke källarmiljö i några veckor.

Arbetar du i dålig miljö?

Bredvid fabriker med avgaser?

Magi
Citera
2009-02-03, 23:42
Medlem
Jo jag får väl försöka sova på övervåningen ett tag.'
Jag har sagt upp mig så jag jobbar faktiskt inte alls, lagom förslappad så nu går det ganska bra men jag märker direkt att om jag är uppe tidigt på morgonen så har jag svårt att hålla ut hela vägen till kvällen...

Sällan jag är vaken över 10-12 timmar per dag.
Citera
2009-02-04, 00:10
Medlem
magis avatar
Nu är kaffe ett satans gift men ibland är det gött å få en vaken boost.

Prova kaffe men ge fan i koffeintabletter.

Dom pillerna kan skada en.

Magi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in