2023-02-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunettc80
Varför känns det VIKTIGT att hänga ut Hur många barn jag har. Snälla vuxna människor

BARNEN ÄR STORA OCH KAN SJÄLVA LÄSA HÄR!

Ett tips till dig: barnen kan även begära ut FUP (och domen) så småningom. De är inte hänvisade till Flashback (eller din story) för att få reda på sanningen. De kan ta reda på den själv och du har ingen möjlighet att hindra dem att göra det.
Citera
2023-02-16, 10:24
Medlem
Houslers avatar
Så många äckel i tråden som skyller det som hände på henne och att det var hennes fel. Allt är hans fel och hennes ex verkar inte vara riktigt frisk heller. Normaliseringsprocess, gaslighting, dålig kvinnosyn och våldsporr är orsaken till detta, inget annat. Det är fan sanslöst att vider som ni går runt fritt i samhället med era äckliga åsikter. Jag kan däremot hålla med om att i våldtäktsfall och kvinnomisshandelsfall så ska våldsmannens "kinks", "fetischar" och porrhistorik granskas noggrant, då dessa så kallade "kinks" endast är en dimridå för kvinnohat. Detta då det blir så uppenbart att "intresset för bdsm" endast är för att förnedra kvinnor då de blir helt paffa och inte är med på noterna när man vänder på steken.
Citera
2023-02-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broks
Nu har jag ögnat igenom hela domen. Minst sagt så är det en rörig historia. Särskilt för barnen så är det en väldigt sorglig historia.

Om jag nu förstår rätt så förlorade han under en stund vårdnaden av den äldsta dottern, samtidigt så får han jobba kvar som lärare, är inte det något underligt?

En annan intressant del som jag inte tycker klargörs i domen är angående att hon skriver över huset på honom. Är detta kontraktet fortfarande giltigt? Isåfall så går han fortfarande ekonomiskt vinnande ur det hela. Han döms visserligen till lite över 600k i skadestånd, men jag kan tänka mig att halva huset är mer värt än så?
[..]

Citat:
Gåvobrevet på huset lyckades vi lösa. Dock vägrar han gå med på en försäljning av huset så det verkar också behöva gå via tingsrätten :-(
Detta är långt ifrån över.
Får brev från honom varje vecka trotts kontaktförbud då han skriver att det är till barnen
@Brunettc80
Att som part i ett mål som tröskas på Flashback välja att göra sig offentlig är inget jag skulle rekommendera ens min värsta ovän. Det är i de allra flesta fall oklokt, omdömeslöst och leder i slutändan sällan eller aldrig till något positivt. Särskilt inte om man har barn. Med det sagt vill jag vara tydlig med att jag inte vill inskränka din yttrandefrihet.

Så när du ändå är här på plats i tråden vill jag passa på att fråga dig om det som jag fetat i inlägget från Broks:
Är den där nämnda 'äldsta dottern' den nu dömde personens biologiska barn från en tidigare relation?
Eller handlar det om ett av era gemensamma barn? För enligt uppgifter i tråden görs det gällande att du skulle ha överlåtit vårdnaden av era två gemensamma barn till honom, alltså gjort honom till ensam vårdnadshavare trots att ni sammanlevde, ett lite anmärkningsvärt förfarande minst sagt för de som sammanbor.

Tack på förhand om du orkar svara på mina närgångna och nyfikna frågor.
Citera
2023-02-16, 10:59
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Så många äckel i tråden som skyller det som hände på henne och att det var hennes fel. Allt är hans fel och hennes ex verkar inte vara riktigt frisk heller. Normaliseringsprocess, gaslighting, dålig kvinnosyn och våldsporr är orsaken till detta, inget annat. Det är fan sanslöst att vider som ni går runt fritt i samhället med era äckliga åsikter. Jag kan däremot hålla med om att i våldtäktsfall och kvinnomisshandelsfall så ska våldsmannens "kinks", "fetischar" och porrhistorik granskas noggrant, då dessa så kallade "kinks" endast är en dimridå för kvinnohat. Detta då det blir så uppenbart att "intresset för bdsm" endast är för att förnedra kvinnor då de blir helt paffa och inte är med på noterna när man vänder på steken.

Nu var det ju BOs intresse också. Dock gick det överstyr.
Citera
2023-02-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Instämmer. Ingen av de vidriga perversa kräken kan skylla ifrån sig. Horkärringen har levt ut sina sjuka lustar till fullo och totalt skitit i sina barn. Jag ser inget fel i att hon är pervers och drömmer om förnedring och att suga av av okända trashankar och låta skitiga motbjudande kräk till gubbar från gatan knulla och förnedra henne - det finns många många kvinnor som drömmer om det men färre som gör det. Har själv haft en handfull gf:s som haft samma fetish. Men någon gräns får det vara. Nu när hon slog sina påsar ihop med den dömde så kanske det var kul i början, men sen när omgivningen reagerade med avsky för deras gemensamma perversioner och han började gå över styr så var det hela inte längre lika lustfyllt.

Jag hoppas att den äckliga kärringen blir av med sina barn en gång för alla. För detta är inte den sista showen för henne. Hon kommer snart hitta ett nytt pervo och vara igång igen, för det är så det fungerar.
En spade är en spade.

Om nu båda exmännen är pervon, varför skulle näste man vara normal?

Och tvärtom: vilken normal man skulle vara intresserad av en relation med den här kvinnan när hennes historik kommer fram?

Kvinnan har sina sexuella preferenser och de lär kvarstå helt oavsett att denne exsambo nu sitter inne x-antal år.

När det gäller hennes barn ska vi komma ihåg att de självklart har både sett och hört och uppfattat saker som de inte borde vara medvetna om att de ens existerar. Nu sitter pappan/styvpappan inne för grova brott som inte går att bortförklara. Och mamman sitter i en rävsax att hon minsann har funnit dessa pervon så attraktiva att hon har valt dem till sina barns pappor. Därtill har hon dessutom medverkat i en del av aktiviteterna som på FB inte får kallats för "sjuka" - men jag gör det ändå.

Sexuella preferenser bestäms tidigt i livet. Preferenserna formas av föräldrarnas utseende och vanor. Formbarheten är som allra störst i 1.5-5års ålder. Och man kan ju bara undra hur dessa barn kommer att välja när heterosexuella män dras till kvinnor som liknar deras mödrar och heterosexuella kvinnor till män som har drag som påminner om deras far..kom ihåg att detta inte gäller bara utseende utan även "vanor".

Om exempelvis mamman rökte så fann heterosexuella män rökande kvinnor som attraktiva (självklart som med alkoholism kan det bli även tvärtom, men det förutsätter att man har analyserat situationen). Sannolikt är även vissa preferenser ett resultat av associationsinlärning i vuxen ålder.

Nu befinner sig några av ungarna redan i förpubertet/pubertetsåldern så de behöver verkligen all hjälp i världen för att bearbeta sina erfarenheter så att inte för vidrigheterna vidare till nästa generation.
Citera
2023-02-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loffelus
Vad menar du med ”skåla i himlen”? Har han haft ihjäl någon?

Absolut inte men finns väl dom som funnits i hans närhet som gått bort o velat ha rättvisa om dom levt.
Citera
2023-02-16, 15:04
Medlem
Citat:
Bra jobbat! Du har varit så himla modig och stark! Sköt om dig och barnen och ha det bäst! ❤️

Citat:
Känner mig HELT urladdad.
Tusen tack till alla ni som stöttat mig och barnen.
Nästa steg är en vårdnadstvist i Mars där umgänget ska beslutas.
Men fram tills dess ska vi bara vara och försöka andas och sakta få läka.
Sen kommer han garanterat överklaga till hovrätt.

Jag är glad att du klarat dig och att sanningen kommit ut. Jag upplevt samma fr männen och när jag berättat trodde folk att jag gjort ngt fel så de är sådana mot mig. Få trodde att dessa män är skitstövlar och misshandlare som är sådana av sig själva. Jag varit en snäll kvinna..hjälper inte. De mobbar..attackerar..förtalar..vill mörda en. För ingeting.
Citera
2023-02-16, 17:06
Medlem
Citat:
Men nu ska ju han betala skadestånd till dig, har han de pengarna?

Om inte, kan väl kronofogden utmäta huset och sälja, så du får din del och skadeståndet? Det har säkert ditt målsägande biträde koll på.

Vet faktiskt inte riktigt hur sånt här fungerar. Men jag känner mig hoppfull till att allt löser sig även om jag förstått av folk med kunskap att de kan ta upp till 1-2 år
Citera
2023-02-16, 17:22
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Vet faktiskt inte riktigt hur sånt här fungerar. Men jag känner mig hoppfull till att allt löser sig även om jag förstått av folk med kunskap att de kan ta upp till 1-2 år

Det tar inte så lång tid eftersom han har tillgångar, alla vet att du har blivit utnyttjad ekonomiskt.

Lång tid tar det för folk utan medel och då får brottsofferjouren hjälpa offret.
Citera
2023-02-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
@Brunettc80
Att som part i ett mål som tröskas på Flashback välja att göra sig offentlig är inget jag skulle rekommendera ens min värsta ovän. Det är i de allra flesta fall oklokt, omdömeslöst och leder i slutändan sällan eller aldrig till något positivt. Särskilt inte om man har barn. Med det sagt vill jag vara tydlig med att jag inte vill inskränka din yttrandefrihet.

Så när du ändå är här på plats i tråden vill jag passa på att fråga dig om det som jag fetat i inlägget från Broks:
Är den där nämnda 'äldsta dottern' den nu dömde personens biologiska barn från en tidigare relation?
Eller handlar det om ett av era gemensamma barn? För enligt uppgifter i tråden görs det gällande att du skulle ha överlåtit vårdnaden av era två gemensamma barn till honom, alltså gjort honom till ensam vårdnadshavare trots att ni sammanlevde, ett lite anmärkningsvärt förfarande minst sagt för de som sammanbor.

Tack på förhand om du orkar svara på mina närgångna och nyfikna frågor.
Äldsta dottern har han med en annan kvinna. Soc sa nej när han ville ha vårdnaden om våra barn. Han överklagade till tingsrätten o där fick han vårdnaden för att vi var "överens " en av dom värsta dagarna i mitt liv då jag befarade vad de skulle innebära.
Citera
2023-02-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Den person som dömdes för köp av sexuell tjänst vad är hans relation till MÄ? Är det hennes exman (samma efternamn) eller annan sorts släkting?

En man han hittade via en sexsida dom hade ingen relation innan.
Citera
2023-02-16, 20:59
Medlem
Mimurs avatar
Vad jag tyckte mig läsa i Aftonbladetartikeln så började detta som en Bdsm-relation tidigt i förhållandet, vilket jag antar var något som båda tände på, eller? Min fråga till dig som brottsoffer, @Brunettc80 , är då, och jag respekterar ju om du inte orkar svara; när övergick det från ett gemensamt Bdsm-intresse till att bli ett övergreppsförhållande? För det finns ju en del gemensamma likheter mellan de två, där en Bdsm-relation kan vara väldigt kärleksfull(jag vet flera), men de skiljer ju sig också på många punkter och skillnaden är ju tydlig när man ser två extremer bredvid varandra, men det finns ju ett suddigt gränsland
All omtanke och välgång till dig!
Senast redigerad av Mimur 2023-02-16 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in