2023-02-12, 11:56
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
tror det
https://www.tiktok.com/@hak...n.soderm...n/video/6841945510278860037

Om det är han som är rösten på klippet låter han närmast overkligt omogen. Nästan som ett barn.

Ska man gissa på någon slags diagnos?
Citera
2023-02-12, 12:02
Medlem
Runkpappers avatar
Hade fan inte kunnat gissa att den här mannen hade en hel kyrkogård i källaren.
https://www.tiktok.com/@hakan.soderman/video/6852399743730076934

Verkar ju vara som vilken svennebanan som helst.
Citera
2023-02-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Om det är han som är rösten på klippet låter han närmast overkligt omogen. Nästan som ett barn.

Mansbäbis kallas de väl?
Citera
2023-02-12, 12:15
Medlem
Stackars kvinna.

Hoppas han får livstid (vilket han ej får då dom yrkat på 10 år.)
Citera
2023-02-12, 12:20
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.

Det tror jag inte. Möjligen svagbegåvad. Men det här är väl som vilken vanlig white trash som helst. Starkt att han är lärare.
Citera
2023-02-12, 12:22
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Hmm Sara...Ofta pseudonym för utländskt namn.

Vad fan spelar det för roll? Hon är svensk och heter Car*la.
Citera
2023-02-12, 12:25
Medlem
Citat:
Riktig idiot
https://www.tiktok.com/@hakan.soderman/video/6841945510278860037

Jävla tönt!
Och hon vågar ju knappt svara. Garanterat livrädd för att svara ”fel” enligt honom.
Citera
2023-02-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fysik34
Finns följande artikel i aftonbladet idag;

Har någon FUPEN eller vet vem GM är? Verkar vara stockholmsområdet..

Om Sara inte höll sig till avtalet om att ha samlag sex dagar i veckan lät sambon henne inte sova på hela natten.

Varje steg hon tog övervakades av kameror och gps:er.

Att lämna var inte ett alternativ. Då skulle han stycka henne.

Snart faller domen i ett fall som kan bli vägledande.

Det är den 31 maj 2022 och Sara tror att hon ska på bara ”ännu ett socmöte”.

Genom åren har socialtjänsten varit en ständig följeslagare. Orosanmälningarna om hur Sara och barnen egentligen har det har duggat tätt men Sara har aldrig sagt ett ord. Aldrig gläntat på dörren till det hon ser som skamfyllda hemligheter, sådant som hon inte kan berätta om för någon.

Hennes målsägandebiträde Rebecca Lagh har under 16 år jobbat med fall liknande Saras, med klienter som levt i alla tänkbara våldsamma situationer.

– Men det här är något av det värsta jag sett. Här finns liksom alla ingredienser. Våld och övergrepp, absolut, men framförallt den enorma kontroll hon levt under. År av manipulationer och isolering, en nedbrytning som till slut ledde till att hon blev så normaliserad att hon inte hade en faktisk möjlighet att uttrycka en egen fri vilja. Hans verklighet blev hennes helt enkelt., säger hon.

Funderingar. Om soc varit inkopplad under en längre tid borde det ha gjorts någon utredning och då brukar ju barnen ”förhöras” Vågade de inte berätta heller kanske?
Eller så gjordes ingen utredning kanske.
Socialtjänsten brukar ju se allvarligt om det förekommer våld i en familj med barn.
Citera
2023-02-12, 12:46
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Det tror jag inte. Möjligen svagbegåvad. Men det här är väl som vilken vanlig white trash som helst. Starkt att han är lärare.

Även om läraryrket tappat rejält i status är det knappast white trash-människor som jobbar inom det yrket. Det kräver trots allt några år på universitet.

Jag tror mer på någon defekt i hjärnan. Hur som helst är det något som inte står rätt till. Om anklagelserna stämmer är han bara ett eller två steg från Fritzl-nivå.
Citera
2023-02-12, 13:00
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Jag är inte en i rassedrevet, det var bara en reflektion.

Sara är ju ett otroligt vanligt namn oavsett om du kommer från mellanöstern eller Sverige. Det namnet används tamejfan överallt.
Citera
2023-02-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broks
Jag hoppas ändå inte att det är denna snubbe, varken snygg och verkar inte särskilt charmig heller. Hur i helvete väljer man att vara 9 år med en sån där snubbe? Han ser ju ut som en riktig tönt

Men hade du syrebrist vid födseln? Eller är dina föräldrar syskon? Hur är det möjligt att inte begripa någonting av artikeln? De beskriver ju på förskolenivå hur normaliseringsprocessen fungerar.

Genant faktisk att du inte fattar.
Citera
2023-02-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Sara är ju ett otroligt vanligt namn oavsett om du kommer från mellanöstern eller Sverige. Det namnet används tamejfan överallt.
Helt riktigt och det används väldigt ofta i sammanhang där "kvinnan heter egentligen något annat" och är av utländsk härkomst. Jag var bara intresserad av att lokalisera förövaren, inte rasifiera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in