2026-08-17, 14:38
Medlem
ExtremaMittens avatar
Varför går du inte till polisen med detta? Och såklart barnen inte fick gå ner till köket när föräldrarna hade sitt BDSM. Men var inte det båda föräldrarnas beslut sannolikt? Eller du vet att det bara var den ena… du verkar ha varit hemma hos dem mycket… eller hittar du på?

Citat:
Ursprungligen postat av AlltidDuff
Med rätt bra insikt då jag kände dom bra tidigare ,så kan jag lova att det inte var bara 2 kameror.
Jag vet även att barnen inte var tillåtna att gå ner från övervåningen efter ett visst klockslag.
Citera
2026-08-17, 15:36
Avslutad
Nu står det ju på bilderna också att det är olika webcam men HBO kan manipulert bilderna så klart.

Inga problem, jag har skärmdumpar på konversation mellan H och en kompis, vill du att jag skickar de till HBO?

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremaMitten
Du blandar ihop en rimlig fråga med ren hörsägen och låtsas att allt har samma bevisvärde. Det blir en enda röra.

Kamerorna går att reda ut i FUP, vilka fanns, var stod de, kunde de flyttas och när togs bilderna från kök och hall? Några stillbilder i HBO bevisar verkligen inte automatiskt ”massor av kameror”. Enligt polisen undersökning fanns två kameror, en i garaget och en i sovrummet mot en byrå (jag gissar värdesaker).

Sedan faller du. ”En kompis säger att H manipulerar” är andrahandsuppgift, inte fakta. Och att du kallar ett vittne fegt för att ansiktet är blurrat i internationell TV är ju bara barnsligt.

Det avslöjande är dina dubbla beviskrav, när något talar mot pappan räcker en kompis berättelse. När något talar för honom kräver du total öppenhet.

Det är inte källkritik. Det är konstigt...
Citera
2026-08-17, 15:52
Medlem
ExtremaMittens avatar
Du bör väl skicka olika bevismaterial i ärendet först och främst till polisen, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Koffi
Nu står det ju på bilderna också att det är olika webcam men HBO kan manipulert bilderna så klart.

Inga problem, jag har skärmdumpar på konversation mellan H och en kompis, vill du att jag skickar de till HBO?
Citera
2026-08-17, 15:54
Avslutad
Inga problem, det fixas!!

Citat:
Du bör väl skicka olika bevismaterial i ärendet först och främst till polisen, eller?
Citera
2026-08-17, 15:57
Avslutad
Det framgår att H vill att hon ska gå med på sex om inget annat för hans skull

Citat:
Citera
2026-08-17, 16:10
Medlem
Hahahah va, han är ju störd i huvet. Det ser ju alla. Några av hans sista ord i avsnittet var ”jag önskar att någon annan tog min sits” typ.

Like wtf, man brukar säga att man INTE önskar någon annan, den smärta/situation som man själv upplevt.

Och han skulle ha upprättelse hahah vad i hela psyk-hämnden?

Den mannen behöver psykiatrisk vård för resten av sitt liv. Och ett pannband som säger *VARNING* för alla kvinnors skull

Citat:
Det där blir mer avslöjande om ditt sätt att tänka än om Håkan.

Att ha arbetat ”på psyk” är ju inte samma sak som att ha gjort en psykiatrisk bedömning. En personlighetsstörning kan inte alls diagnostiseras från två redigerade tv-avsnitt. Det kräver långvarigt mönster, flera livsområden, anamnes och klinisk bedömning. Eller? Inte för dig?

Det enfaldiga ligger i genvägen, först får du ett starkt intryck av en person i en dokumentär, sedan letar du efter en psykiatrisk diagnos som bekräftar känslan och till sist lånar du sitt yrke som auktoritet.. Om du verkligen hade jobbat så hade du inte uttryckt dig så…😉

Om du tycker att han verkar arrogant, dominant eller motsägelsefull i vissa scener, säg det. Men ”personlighetsstörning” utan kriterier eller undersökning är inte psykiatri.
Citera
2026-08-17, 16:11
Medlem
ExtremaMittens avatar
Polisen tog mammans anklagelser på allvar. Det ska man göra. Frågan är vad som hände sedan.

När polis, socialtjänst, domstol och medier väl placerat henne som värsta offret och honom som hemsk förövare finns en risk att varenda ny uppgift tolkas genom samma mall. De hade samtycke och relation i nio år, två jobb, två barn och BDSM som hobby. Hon hade med sig hobbyn i relationen. Hon hade samtycke i nio år som tas tillbaka när han vill lämna? Hennes rädsla blir bekräftelse. Hans protester blir förnekande. Barnens avstånd blir nu ännu ett argument mot honom. Deras älskade pappa.

Men var granskades motsatsen?

Var analyserades digitalt material som kunde tala till hans fördel lika noggrant som det belastande? Varför tömdes inte mammans andra telefon? Var prövades alternativa motiv och förklaringar? Varför kom vissa tekniska kompletteringar sent? Hur självständigt bedömde socialtjänsten barnens kontaktförlust? Och hur tydligt skiljde medierna mellan domstolsfakta, partsuppgifter och dramaturgi?

Det finns också en könsfråga här. Mannens svartsjuka, kontroll och sexualitet blir tecken på farlighet. Kvinnans initiativ, otrohet, sexuella risktagande eller senare offentliga hatkampanj förklaras oftare genom utsatthet. Varför ska ansvar tolkas så olika?

Det betyder inte att hon ljög eller att han var oskyldig till allt. Det betyder att samma kritiska måttstock borde gälla båda.

Den konstiga kedjan är därför: anklagelse → polisens huvudbild → socialtjänstens riskbild → domstolens tolkningsram → mediernas berättelse → publikens dom.

När varje led lutar sig mot föregående led kan ju allihop förstärka samma första tolkning.

När slutade myndigheter o media själva försöka motbevisa den berättelse de redan trodde på?

Citat:
Det framgår att H vill att hon ska gå med på sex om inget annat för hans skull
Senast redigerad av ExtremaMitten 2026-08-17 kl. 16:33.
Citera
2026-08-17, 16:16
Medlem
ExtremaMittens avatar
Du gör bort dig själv. En klumpig mening i en redigerad dokumentär blir för dig bevis på att någon är ”störd”, behöver livslång psykiatrisk vård och borde märkas med varningsskylt…

Det är ju bara hån, amatördiagnostik och elak avhumanisering. Och ”upprättelse” är inget sjukdomstecken. En människa kan vara dömd och ändå anse att andra delar av processen eller publiciteten varit fel. Hur är det intressant för nån?

Det mest avslöjande är att du verkar vilja känna så mycket förakt, inte förstå vad som faktiskt sagts. Du kritiserar pappans omdöme. Ditt eget inlägg ger betydligt bättre bevis för dåligt sådant. Står du framför spegeln..

Citat:
Ursprungligen postat av Harepadd
Hahahah va, han är ju störd i huvet. Det ser ju alla. Några av hans sista ord i avsnittet var ”jag önskar att någon annan tog min sits” typ.

Like wtf, man brukar säga att man INTE önskar någon annan, den smärta/situation som man själv upplevt.

Och han skulle ha upprättelse hahah vad i hela psyk-hämnden?

Den mannen behöver psykiatrisk vård för resten av sitt liv. Och ett pannband som säger *VARNING* för alla kvinnors skull
Senast redigerad av ExtremaMitten 2026-08-17 kl. 16:34.
Citera
2026-08-17, 16:51
Avslutad
Va C otrogen medan hon va ihop med H?

Citat:
Polisen tog mammans anklagelser på allvar. Det ska man göra. Frågan är vad som hände sedan.

När polis, socialtjänst, domstol och medier väl placerat henne som värsta offret och honom som hemsk förövare finns en risk att varenda ny uppgift tolkas genom samma mall. De hade samtycke och relation i nio år, två jobb, två barn och BDSM som hobby. Hon hade med sig hobbyn i relationen. Hon hade samtycke i nio år som tas tillbaka när han vill lämna? Hennes rädsla blir bekräftelse. Hans protester blir förnekande. Barnens avstånd blir nu ännu ett argument mot honom. Deras älskade pappa.

Men var granskades motsatsen?

Var analyserades digitalt material som kunde tala till hans fördel lika noggrant som det belastande? Varför tömdes inte mammans andra telefon? Var prövades alternativa motiv och förklaringar? Varför kom vissa tekniska kompletteringar sent? Hur självständigt bedömde socialtjänsten barnens kontaktförlust? Och hur tydligt skiljde medierna mellan domstolsfakta, partsuppgifter och dramaturgi?

Det finns också en könsfråga här. Mannens svartsjuka, kontroll och sexualitet blir tecken på farlighet. Kvinnans initiativ, otrohet, sexuella risktagande eller senare offentliga hatkampanj förklaras oftare genom utsatthet. Varför ska ansvar tolkas så olika?

Det betyder inte att hon ljög eller att han var oskyldig till allt. Det betyder att samma kritiska måttstock borde gälla båda.

Den konstiga kedjan är därför: anklagelse → polisens huvudbild → socialtjänstens riskbild → domstolens tolkningsram → mediernas berättelse → publikens dom.

När varje led lutar sig mot föregående led kan ju allihop förstärka samma första tolkning.

När slutade myndigheter o media själva försöka motbevisa den berättelse de redan trodde på?
Citera
2026-08-17, 17:57
Medlem
ExtremaMittens avatar
I dokumentären säger hon att hon inte hann, pappan verkade har varit orolig och kontrollerande pga att han misstänkte. Han gjorde slut till sist bl a för att han trodde det, om jag förstått detta rätt. Just hennes andra telefon är viktig här, att den inte tömdes.

Citat:
Va C otrogen medan hon va ihop med H?
Citera
2026-08-17, 20:44
Medlem
Garanterat att kvinnan mytar som satan här.
Typiskt kvinnor att ta till alla medel när relationer tar slut.

Hon verkar vara en pervers sak. Sen när de börjar brännas så hittar man på att bli bunden, piskad och knullad av mer än en man skrev man och ställde upp på bara för att gubben gillade när man skriver sånt.

Här ser man väl hur olika män och kvinnor är inför lagen.
Citera
2026-08-17, 23:17
Avslutad
Men då va hon inte otrogen som du tidigare anklagat henne för här?
Dock kunde H acceptera att C va otrogen när dom sågs? Då va det ok???
[

QUOTE=ExtremaMitten|95703928]
I dokumentären säger hon att hon inte hann, pappan verkade har varit orolig och kontrollerande pga att han misstänkte. Han gjorde slut till sist bl a för att han trodde det, om jag förstått detta rätt. Just hennes andra telefon är viktig här, att den inte tömdes.
[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in