Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Matchen mot Leeds tycker jag var en fin demonstration över hur vår säsong sett ut - släpp in mål och hamna i underläge tidigt, vänd och vinn i andra halvlek
Det är helt otroligt att vi ligger 4:a med det här spelet. Många matcher som blivit onödigt spännande hittills. Jag tackar och tar emot de 3 poängen även om de inte var helt förtjänta den här gången heller. Bentancur, han har utvecklats enormt under Conte och är på god väg att bli en av ligans bästa på sin position. Ett riktigt fynd! Samma med Kulusevski som kommit tillbaka från skada och presterat direkt.
Fin vinst även för er och Ødegaard fortsätter att övertyga! Enormt imponerad av Arteta och Arsenal hittills. Wolves borta är lurigt, även om de har det tufft just nu.
Jag tycker det är oerhört synd att vi har ett VM mitt under säsongen och att det nu blir uppehåll när vi har en så intressant tabell och allt känns väldigt öppet både i toppen och botten. Arsenal leder, Newcastle ligger trea och vi har fin fotboll från uppstickaren Brighton även utan Potter. Mycket kul som händer lite överallt och det känns helt fel med ett uppehåll nu.
Kanske ett bra tillfälle att göra en avstämning och se vad skribenterna i tråden tycker om säsongen hittills?
Bästa värvningen?
Största floppen?
Största överraskningen?
Bästa spelaren?
O.s.v…
Jag tycker själv att Haaland är rätt given både som bästa värvning (då han i sammanhanget anslöt för kaffepengar) och bästa spelare.
Största överraskningen för mig är nog Newcastle, som redan är med och slåss i toppen. Det trodde jag inte. Den spelare som överraskat mig mest är Almiron, som lite från ingenstans börjat göra mål. Trossard och MacAllister i Brighton har också överraskat positivt.
Det lag jag tycker floppat hårdast hittills är Nottingham. Just för att de värvat så många spelare för så pass mycket pengar men ändå varit helt hopplösa. Leicester och Villa har vänt sina trender annars hade de varit kandidater. West Ham är också en riktig besvikelse hittills. Chelsea bör också kunna diskuteras i sammanhanget efter sin satsning i somras.
Richarlison får nog ses som en floppvärvning hittills med tanke på prislappen och noll ligamål. Cucurella är en annan spelare som jag tycker har misslyckats.
Gabriel Jesus har 5 mål och 5 assist och är knappast en flopp hittills i mina ögon.
Jajamen! Får Conte ordning på vissa grejer som defensiven och att börja spela fotboll tidigare än minut 55 ungefär så kommer ni bli giftiga. Kul med Bentancur och Dejan, två värvningar som visar att man inte behöver lägga en miljard för att få in kvalitet. Är du nöjd med Bissouma? Gillade han under tiden i Brighton och hade gärna haft han i Arsenal i somras😊Trodde ett tag att ni skulle få svårt att nå topp 4 eftersom spelet såg sådär ut men ni fortsätter ta poäng och kan säkert krydda med något i Januari, blir riktigt spännande oavsett 😊
Håller med i allt du säger. Hade nog satt Chelsea som flopp före Nottingham även om det är ganska jämt men vi har ju sett lag tokvärva på det viset förut utan att lyckas. Kanske inte på samma nivå men gjorde inte Fulham det för något år sen och åkte rakt ner igen? Chelsea spenderade ändå 3 miljarder i somras, bytte ägare och tränare men ser verkligen inte bra ut. Tror de hamnar utanför topp 6 med tanke på att lag som Newcastle och Brighton imponerar som du säger plus att Liverpool och United verkar vakna till. Samtidigt kommer lag som Leicester och Aston Villa börja klättra.
Almiron är nog min favorit överraskning och om vi bortser från Haaland som inte är från denna jord hade jag nog sett Martinez som en av de bättre värvningarna åtminstone, relativt dyr med mycket prat om att han är för liten för ligan men de matcher jag sett har han vart klockren. Får United bort Maguire och Varane kommer tillbaka kommer de bli ett helt annat lag än förra året. Nunez fick också mycket kritik i början men ser bra ut. Blir kanske mycket från samma lag men blir ju så med tanke på hur säsongen sett ut och är jävligt imponerad av både Trossard och Caicedo, ska bli kul att se om Trossard får starta i VM.
Blir väldigt många namn men måste ändå nämna Xhaka som går ifrån att kasta kaptensbindeln och vara nära att lämna klubben till att nu vara solid rakt igenom och älskad av fansen. Saliba kommer in 21 år och utan tvekan topp 3 av alla mittbackar så här långt, Ben White spelar mittback hela förra säsongen, nu utflyttad till högerback och gör i princip aldrig ett misstag.
Tråkigt som du säger att vi ska ha ett VM i Qatar mitt i allt när säsongen faktiskt är spännande och inte enbart City som möljer på, även om de förmodligen vinner ligan anser jag att kampen om topp 4 är minst lika spännande. Inte omöjligt att typ Liverpool eller Chelsea (tveksamt) men framförallt allt Liverpool hamnar femma men vinner CL och då har vi 5 lag från PL i CL nästa år😊