2022-11-14, 20:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Så är det. Han gör typ 12 mål när säsongen är slut.

Så jävla kul att generalen dissade Jesus när det var snack om honom till arsenal.

Sen när han kom har han varit dunder bra enligt generalen
Var/när har jag påstått detta? Vad jag skrev, var att jag hade hellre sett en anfallare av typ Vlahovic eller Nunez till Arsenal istället för Gabriel Jesus. Annars så tycker jag att G. Jesus har gjort det OK i Gunners-tröjan såhär långt.
Citera
2022-11-14, 20:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Nu var det mycket barnsligheter i tråden... Jag tycker också att det är kul att retas lite, men flera här tar det så otroligt allvarligt när någon "skryter" lite om sitt favoritlag.
Visst är det så. Men som jag har poängterat tidigare, så domineras den här forumdelen av Liverpool och dvs Man Utd fans. Och jag kan kanske vara lite extra elak ibland mot Liverpool-kåren, fast alla tar ju och ”retar” de lite då och då.

Annars så ser jag på alla andra klubbar som AFCs rivaler, och jag gillar att det kan bli lite hetsigt mellan olika supporters ibland
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Ja jag håller med, jättekonstigt att bli så upprörd pga olika åsikter eller vilket lag man håller på. Beter ni er så IRL också kan jag fundera på🤔 Vilken skillnad det är på Aston Villa redan, kan bli bra med lite tid och någon Emery värvning 😊
Ja, det är milt sagt märkligt.

Om det hade varit tex Liverpool eller Man United som befann sig i den position som AFC gör nu, så hade vi haft 100+ inlägg om hur fantastisk bra Liverpool/MU är, att EPL har aldrig någonsin haft ett liknande lag etc, etc.

Hyckleri kallas det för.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-11-14 kl. 21:10.
Citera
2022-11-14, 21:07
Avslutad
Scamacca, en som jag följde nogrannt när han spelade i Sassuolo. Hur har italienaren klarat övergången till West Ham/PL?
Citera
2022-11-14, 21:08
Medlem
Måste ju finnas bättre sätt att avsluta tiden 8 Manchester United på än detta. En tanke är att det är ganska många som kritiserat United och att det är något som inte står rätt till där. Rangnick Mourinho Zlatan osv. Vid detta fallet känns det dock som att det faktiskt är på väg att ordna upp sig på planen iaf och då kommer han med detta. Hur ser ni Unitedfans på situationen? Kommer ni minnas CR7 med kärlek eller besvikelse?
Citera
2022-11-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är förfan inte Ronaldos fel att han är så mycket större än klubben!

Ronaldo kunde ha gått till City innan United la sig i.
Så fort United fick reda på att han var nära City så tänkte dom " Fan det går ju inte, vi får släppa våran plan och betala massor för att han INTE ska till City".
Hade han gått till City så hade han garanterat öst in mål i det laget och United fansen hade varit "Han är Judas/ Fuck Glazer som inte tog honom."
Respektera att han ändå valde det sämre laget i staden pga historian.
Respektera vad han en gång gjort för klubben. (Senast förra säsongen var han bästa målskytt)
ETH har verkligen ingen rätt att sätta honom på bänken och tro att han är större än Ronaldo. Hade det varit Pep,Mou,Zidane,Carlo eller någon annan världstränare så hade inte det blivit såhär.
United kommer aldrig någonsin ha en spelare som Ronaldo igen och ska vara jävligt glada över att ha haft honom.

Blir bara löjligt när lag som går sämre och sämre varje år tror att dom är bäst i världen och ska kunna locka till sig stjärnor för att dom en gång i tiden var bra. Ronaldo hjälpte mycket mer än vad du och alla andra "fans" kommer förstå! Ni hade inte fått Eriksen, Antony och Casemiro utan honom.

Du hade väl hatat på Sir Alex också om han kom tillbaka tre säsonger och inte lyckades rädda det han en gång i tiden skapade.

Vilken klubb Ronaldo än går till efter United kommer uppskatta honom som fan och se värdet i att ha en sån spelare i truppen. (Vinner Portugal VM så kan jag tänka mig att han lägger av men annars så)

Tänk på att han riskerar sitt CL-målrekord för att spela några säsonger i ett lag som inte ens kan ta sig dit. Så sluta gnäll på hans ego bara för att han vet att han är snyggast,bäst,rikast osv...

Hur kommer det sig att när han spelat i år har det inte gått nåt vidare för United? Han har inte heller rosa marknaden, ett mål eller något i Europa League. Utan han på planen har dom ju faktiskt spelat bra fotboll, jag har alltid gillat Cristiano men allting har ett slut och hans karriär verkar vara över. Han har verkligen gått ner sig fort om man jämför med förra året.
Citera
2022-11-14, 21:24
Medlem
Generalanderssons avatar
C. Ronaldo har helt rätt när han säger att Man United har inte utvecklats ett dugg efter att Ferguson gav sig, tvärtom så har de bara seglat längre och längre bakåt.

När det gäller Ronaldo & Man City, så spekuleras det i att City var i realiteten inte alls intresserade i Ronaldo, men att de visade intresse för att värva Ronaldo enbart för att reta United. Och att City visste att United skulle få panik om de visade ngt intresse för Ronaldo.
Citera
2022-11-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Scamacca, en som jag följde nogrannt när han spelade i Sassuolo. Hur har italienaren klarat övergången till West Ham/PL?
Inget vidare, tyvärr. 2 mål på 13 ligamatcher än så länge men så har hela West Ham varit dåliga och inte alls levt upp till förväntningarna i år utan harvar runt i botten. Jag tror inte att Scamacca blir långlivad i England…
Citera
2022-11-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Matchen mot Leeds tycker jag var en fin demonstration över hur vår säsong sett ut - släpp in mål och hamna i underläge tidigt, vänd och vinn i andra halvlek

Det är helt otroligt att vi ligger 4:a med det här spelet. Många matcher som blivit onödigt spännande hittills. Jag tackar och tar emot de 3 poängen även om de inte var helt förtjänta den här gången heller. Bentancur, han har utvecklats enormt under Conte och är på god väg att bli en av ligans bästa på sin position. Ett riktigt fynd! Samma med Kulusevski som kommit tillbaka från skada och presterat direkt.

Fin vinst även för er och Ødegaard fortsätter att övertyga! Enormt imponerad av Arteta och Arsenal hittills. Wolves borta är lurigt, även om de har det tufft just nu.
Jag tycker det är oerhört synd att vi har ett VM mitt under säsongen och att det nu blir uppehåll när vi har en så intressant tabell och allt känns väldigt öppet både i toppen och botten. Arsenal leder, Newcastle ligger trea och vi har fin fotboll från uppstickaren Brighton även utan Potter. Mycket kul som händer lite överallt och det känns helt fel med ett uppehåll nu.

Kanske ett bra tillfälle att göra en avstämning och se vad skribenterna i tråden tycker om säsongen hittills?

Bästa värvningen?
Största floppen?
Största överraskningen?
Bästa spelaren?

O.s.v…

Jag tycker själv att Haaland är rätt given både som bästa värvning (då han i sammanhanget anslöt för kaffepengar) och bästa spelare.

Största överraskningen för mig är nog Newcastle, som redan är med och slåss i toppen. Det trodde jag inte. Den spelare som överraskat mig mest är Almiron, som lite från ingenstans börjat göra mål. Trossard och MacAllister i Brighton har också överraskat positivt.

Det lag jag tycker floppat hårdast hittills är Nottingham. Just för att de värvat så många spelare för så pass mycket pengar men ändå varit helt hopplösa. Leicester och Villa har vänt sina trender annars hade de varit kandidater. West Ham är också en riktig besvikelse hittills. Chelsea bör också kunna diskuteras i sammanhanget efter sin satsning i somras.

Richarlison får nog ses som en floppvärvning hittills med tanke på prislappen och noll ligamål. Cucurella är en annan spelare som jag tycker har misslyckats.
Gabriel Jesus har 5 mål och 5 assist och är knappast en flopp hittills i mina ögon.

Jajamen! Får Conte ordning på vissa grejer som defensiven och att börja spela fotboll tidigare än minut 55 ungefär så kommer ni bli giftiga. Kul med Bentancur och Dejan, två värvningar som visar att man inte behöver lägga en miljard för att få in kvalitet. Är du nöjd med Bissouma? Gillade han under tiden i Brighton och hade gärna haft han i Arsenal i somras😊Trodde ett tag att ni skulle få svårt att nå topp 4 eftersom spelet såg sådär ut men ni fortsätter ta poäng och kan säkert krydda med något i Januari, blir riktigt spännande oavsett 😊

Håller med i allt du säger. Hade nog satt Chelsea som flopp före Nottingham även om det är ganska jämt men vi har ju sett lag tokvärva på det viset förut utan att lyckas. Kanske inte på samma nivå men gjorde inte Fulham det för något år sen och åkte rakt ner igen? Chelsea spenderade ändå 3 miljarder i somras, bytte ägare och tränare men ser verkligen inte bra ut. Tror de hamnar utanför topp 6 med tanke på att lag som Newcastle och Brighton imponerar som du säger plus att Liverpool och United verkar vakna till. Samtidigt kommer lag som Leicester och Aston Villa börja klättra.

Almiron är nog min favorit överraskning och om vi bortser från Haaland som inte är från denna jord hade jag nog sett Martinez som en av de bättre värvningarna åtminstone, relativt dyr med mycket prat om att han är för liten för ligan men de matcher jag sett har han vart klockren. Får United bort Maguire och Varane kommer tillbaka kommer de bli ett helt annat lag än förra året. Nunez fick också mycket kritik i början men ser bra ut. Blir kanske mycket från samma lag men blir ju så med tanke på hur säsongen sett ut och är jävligt imponerad av både Trossard och Caicedo, ska bli kul att se om Trossard får starta i VM.

Blir väldigt många namn men måste ändå nämna Xhaka som går ifrån att kasta kaptensbindeln och vara nära att lämna klubben till att nu vara solid rakt igenom och älskad av fansen. Saliba kommer in 21 år och utan tvekan topp 3 av alla mittbackar så här långt, Ben White spelar mittback hela förra säsongen, nu utflyttad till högerback och gör i princip aldrig ett misstag.

Tråkigt som du säger att vi ska ha ett VM i Qatar mitt i allt när säsongen faktiskt är spännande och inte enbart City som möljer på, även om de förmodligen vinner ligan anser jag att kampen om topp 4 är minst lika spännande. Inte omöjligt att typ Liverpool eller Chelsea (tveksamt) men framförallt allt Liverpool hamnar femma men vinner CL och då har vi 5 lag från PL i CL nästa år😊
Citera
2022-11-14, 21:42
Medlem
B-Dawks avatar
Intressant att vissa av Ronaldos fans säger att han är större än klubben. En spelare är aldrig större än klubben och särskilt inte en storklubb som United.
United vann titlar innan Ronaldo och de kommer göra det även i framtiden.

Ingen spelare kan leva på gamla meriter så det är bara bra att Ten Hag har satt ner foten och förklarat att presterar du inte NU spelar det ingen roll vad du gjort i det förflutna. United med Ronaldo på plan har den här säsongen sett klappkassa ut och Ronaldo själv gör ju knappt mål längre och gör en målgörare inte mål längre och inte bidrar med något annat i spelet ja då är tiden förbi.

Ten Hag visar snarare oftast att han är rätt ute när han sätter sopor som Maguire och Wan Bissaka utanför planen eller till och med utanför truppen.

Sen om vi återgår till Ronaldo så är det större chans att Portugal floppar i VM och Ronaldo blir mållös än att Portugal vinner VM och Ronaldo gör succé.
Citera
2022-11-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla

Citat:
Inget vidare, tyvärr. 2 mål på 13 ligamatcher än så länge men så har hela West Ham varit dåliga och inte alls levt upp till förväntningarna i år utan harvar runt i botten. Jag tror inte att Scamacca blir långlivad i England…
Det syns att han har mycket kvaliteter som målskytt, men West Ham har varit riktigt svaga, spelat väldigt defensivt, och inte skapat så många målchanser.
Citera
2022-11-14, 23:08
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
C. Ronaldo har helt rätt när han säger att Man United har inte utvecklats ett dugg efter att Ferguson gav sig, tvärtom så har de bara seglat längre och längre bakåt.

Jag har inte sett hela intervjun ska sägas, har sett lite klipp och läst en del citat ur den. Och en del av kritiken är ju vettig, som standarden på faciliteterna och hur omodernt allting är, vilket han inte heller är ensam om att klaga på(Di Maria m.fl.).

Men att hänga ut tränare, gamla spelare, ex-tränare osv på det där sättet är ju rent pinsamt. Saken om Rooney är fan bland de barnsligaste jag sett en så erfaren världsstjärna säga. Han anser sig uppenbarligen vara större än klubben, riv kontraktet asap.
Citera
2022-11-15, 01:25
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Största överraskningen för mig är nog Newcastle, som redan är med och slåss i toppen. Det trodde jag inte. Den spelare som överraskat mig mest är Almiron, som lite från ingenstans börjat göra mål. Trossard och MacAllister i Brighton har också överraskat positivt.

Ja, hoppas de fortsätter med det. Vore tråkigt för Howe om de satsade på typ Mourinho nu när laget spelar så fin fotboll
https://romapress.net/mourinho-approached-by-newcastle-united-for-summer-move/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in