2022-11-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Gött med 3p i sista matchen innan uppehållet - Fulham borta denna säsongen är en match man kan tappa poäng i (vilket var nära) så 3p är 3p. Hoppas vi kan rensa ut lite i Januari (Ronaldo t.ex.) och ta in en annan striker.

Garnacho, vilken spelare! Där har vi framtiden säkrad om utvecklingen fortsätter. Totalt orädd i att utmana försvararna och bara gå rakt mot mål. Påminner lite om Martinelli i det avseendet. Ronaldo får mer än gärna sticka i januari men vem vill ha honom ens? Maguire får gärna dra dit pepparn växer också.

Snackats lite om Gakpo i PSV (dålig koll där) och Toney. Sistnämnda hade man inte tackat nej till.
Citera
2022-11-13, 20:49
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Gött med 3p i sista matchen innan uppehållet - Fulham borta denna säsongen är en match man kan tappa poäng i (vilket var nära) så 3p är 3p. Hoppas vi kan rensa ut lite i Januari (Ronaldo t.ex.) och ta in en annan striker.

Snacka om att dom två sista omgångarna var tunga för Fulham, tappade poäng i absolut sista sekunderna mot båda Manchesterlagen. Jobbigt uppehåll för laget.
Citera
2022-11-13, 21:01
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Är rätt bra odds på Arsenal vinner ligan, 3.25 just nu på 365.

Ni som är så säkra borde ju lasta pokemon och playboysamlingen på detta ? City står just nu på 1.44.

Man har ju varit med tidigare säsonger då Arsenal lett ligan vid jul (utan vm) och ändå raserat, mer än en gång. Verkar som vissa glömmer fort.

Tråkigt att tråden fortfarande är en cirkus, att Arsenal går bra har inte gjort denna tråd bättre direkt, minns inte att några fans tidigare betett sig lika illa 14 omgångar in på en säsong.

Det är rätt bra odds faktiskt. Jag har bara betfair och nordicbet. Hittar inget spel på nordicbet. 3.65 på betfair.
Citera
2022-11-14, 01:08
Medlem
Ronaldo går ut i intervju med Piers Morgan och säger bland annat att klubben gjort 0 framsteg sedan Fergie lämnat och att Ten Haag mfl vill ha bort honom från klubben.

Länk https://youtu.be/U1IjYUlS-aw
Citera
2022-11-14, 06:06
Moderator
zanteras avatar
Ronaldo är fan hjärndöd, skicka honom till turkiska ligan så slipper vi psykopaten.
Citera
2022-11-14, 06:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Ronaldo går ut i intervju med Piers Morgan och säger bland annat att klubben gjort 0 framsteg sedan Fergie lämnat och att Ten Haag mfl vill ha bort honom från klubben.

Länk https://youtu.be/U1IjYUlS-aw

Känner sig "förråd" och att ETH vill ha bort honom.

Citat:
Ronaldo has confirmed that he feels "betrayed" by United, insisting that both Ten Hag and senior members of staff at Old Trafford have tried to force him out.

Asked if United were trying to force him out, Ronaldo told Piers Morgan Uncensored: "Yes. Not only the coach, but two or three other guys around the club."

En timme efter segern mot Fulham, sista matchen före VM. Självklart helt planerad timing.

Istället för diskussioner om ETHs påverkan på laget, förhoppningar inför omstarten, värvningar, ett positivt momentum in i uppehållet, lite semester för dem som inte ska spela VM - den här skiten.

CR7s syfte är först och främst att tvinga sig bort så fort som möjligt. Få klubben att köpa ut honom, bryta kontraktet, bli free agent nu och genast och kunna hamna i en klubb som kysser hans fötter och spela sista perioden av karriären där. Men, att han pissar på klubben, lagkamraterna, ETH och förstör deras kväll och lediga dagar med att släppa detta direkt efter vinsten, är inget CR7 bryr sig om. Snarast en bonus i sammanhanget.

Killen skiter 100% i Man Utd och sitt legacy där. Han är villig att offra allt han gjort där, för att slippa sitta på bänken sista tiden i klubben/karriären (och tjäna bäst i laget). Att komma bort nu och få spela i en annan klubb i januari är prio. När man dessutom har ett ego i galaxstorlek anser han säkerligen att han gjort allt för United, men behandlats illa av United. Att petningen sker på rent sportsliga grunder och att laget är bättre utan CR7 anno 2022 på planen, det är i hans huvud en absurd tanke. Han är ju the goat!

Blir intressant att följa framöver. Spelar han en minut till i ETHs United är jag förvånad. Kasta i frysboxen och släng bort nyckeln hade jag sagt i normala fall, men när han kostar de pengarna... har United tur är CR7 så pass desperat att kontraktet bara bryts utan att pengar passerar någon riktning, men troligen vill han bli utköpt?

Och vilken klubb vid sina sinnens fulla bruk värvar honom nu? Inte fan plockar någon annan CL-jagande klubb in denna cancer i omklädningsrummet? Inte ens PSG är väl så dumma i huvudet?

Sporting Lisbon? MLS går väl bort pga våldtäktsanklagelsen? Arabvärlden?
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-11-14 kl. 06:12.
Citera
2022-11-14, 06:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ronaldo är fan hjärndöd, skicka honom till turkiska ligan så slipper vi psykopaten.

Turkiet är en bra shout. De hade kommit i brallan av att få ha CR7 i ligan, kan betala en skaplig lön och han hade fått göra som han ville i den klubb han kommer till. Troligen tillräckligt bra sportsligt än för att vara given starter.

Men, då ska det förhandlas en United-exit först. Är CR7 villig att stryka ett rakt streck över kontraktet, eller vill han ha en buyout? Det tror jag han vill, United har ju pissat på honom. The goat!
Citera
2022-11-14, 07:30
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Känner sig "förråd" och att ETH vill ha bort honom.

En timme efter segern mot Fulham, sista matchen före VM. Självklart helt planerad timing.

Istället för diskussioner om ETHs påverkan på laget, förhoppningar inför omstarten, värvningar, ett positivt momentum in i uppehållet, lite semester för dem som inte ska spela VM - den här skiten.

CR7s syfte är först och främst att tvinga sig bort så fort som möjligt. Få klubben att köpa ut honom, bryta kontraktet, bli free agent nu och genast och kunna hamna i en klubb som kysser hans fötter och spela sista perioden av karriären där. Men, att han pissar på klubben, lagkamraterna, ETH och förstör deras kväll och lediga dagar med att släppa detta direkt efter vinsten, är inget CR7 bryr sig om. Snarast en bonus i sammanhanget.

Killen skiter 100% i Man Utd och sitt legacy där. Han är villig att offra allt han gjort där, för att slippa sitta på bänken sista tiden i klubben/karriären (och tjäna bäst i laget). Att komma bort nu och få spela i en annan klubb i januari är prio. När man dessutom har ett ego i galaxstorlek anser han säkerligen att han gjort allt för United, men behandlats illa av United. Att petningen sker på rent sportsliga grunder och att laget är bättre utan CR7 anno 2022 på planen, det är i hans huvud en absurd tanke. Han är ju the goat!

Blir intressant att följa framöver. Spelar han en minut till i ETHs United är jag förvånad. Kasta i frysboxen och släng bort nyckeln hade jag sagt i normala fall, men när han kostar de pengarna... har United tur är CR7 så pass desperat att kontraktet bara bryts utan att pengar passerar någon riktning, men troligen vill han bli utköpt?

Och vilken klubb vid sina sinnens fulla bruk värvar honom nu? Inte fan plockar någon annan CL-jagande klubb in denna cancer i omklädningsrummet? Inte ens PSG är väl så dumma i huvudet?

Sporting Lisbon? MLS går väl bort pga våldtäktsanklagelsen? Arabvärlden?
Det är förfan inte Ronaldos fel att han är så mycket större än klubben!

Ronaldo kunde ha gått till City innan United la sig i.
Så fort United fick reda på att han var nära City så tänkte dom " Fan det går ju inte, vi får släppa våran plan och betala massor för att han INTE ska till City".
Hade han gått till City så hade han garanterat öst in mål i det laget och United fansen hade varit "Han är Judas/ Fuck Glazer som inte tog honom."
Respektera att han ändå valde det sämre laget i staden pga historian.
Respektera vad han en gång gjort för klubben. (Senast förra säsongen var han bästa målskytt)
ETH har verkligen ingen rätt att sätta honom på bänken och tro att han är större än Ronaldo. Hade det varit Pep,Mou,Zidane,Carlo eller någon annan världstränare så hade inte det blivit såhär.
United kommer aldrig någonsin ha en spelare som Ronaldo igen och ska vara jävligt glada över att ha haft honom.

Blir bara löjligt när lag som går sämre och sämre varje år tror att dom är bäst i världen och ska kunna locka till sig stjärnor för att dom en gång i tiden var bra. Ronaldo hjälpte mycket mer än vad du och alla andra "fans" kommer förstå! Ni hade inte fått Eriksen, Antony och Casemiro utan honom.

Du hade väl hatat på Sir Alex också om han kom tillbaka tre säsonger och inte lyckades rädda det han en gång i tiden skapade.

Vilken klubb Ronaldo än går till efter United kommer uppskatta honom som fan och se värdet i att ha en sån spelare i truppen. (Vinner Portugal VM så kan jag tänka mig att han lägger av men annars så)

Tänk på att han riskerar sitt CL-målrekord för att spela några säsonger i ett lag som inte ens kan ta sig dit. Så sluta gnäll på hans ego bara för att han vet att han är snyggast,bäst,rikast osv...
Citera
2022-11-14, 08:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är förfan inte Ronaldos fel att han är så mycket större än klubben!

Ronaldo är inte större än klubben. Inte som varumärke, och definitivt inte sportsligt.

Ronaldo 2022 är sportsligt en impact sub för ett lag som United. En rotationsspelare för matcher när hans egenskaper passar matchbilden - inte en given starter och stjärna. Åldern tar ut sin rätt även för en så bra spelare med så fantastisk fysik.

Det kan inte hans ego hantera.

Tänker osökt på Billy Bean och David Justice i Moneyball:

https://www.youtube.com/watch?v=eyYNxT1_Avo

Men där filmens David Justice accepterar sin roll och vad han kan tillföra laget, skulle dagens Ronaldo aldrig drömma om det. Han är the GOAT, han ska vara stjärnan, annars tänker han pissa på laget och klubben.

Citat:
Ronaldo kunde ha gått till City innan United la sig i.
Så fort United fick reda på att han var nära City så tänkte dom " Fan det går ju inte, vi får släppa våran plan och betala massor för att han INTE ska till City".
Hade han gått till City så hade han garanterat öst in mål i det laget och United fansen hade varit "Han är Judas/ Fuck Glazer som inte tog honom."

Delar bilden att United fick lätt panik när det snackades om CR7 till City. Då var man villig att spendera alldeles för mycket för en spelare som absolut inte var värd de pengarna (längre). Delar inte alls bilden att Ronaldo blivit en given succé i City. Tror snarast han fått en liknande utveckling - massa mål, delvis succé, men när sen Pep börjat fasa ut honom på rent sportsliga skäl - City är, som bekant, bättre än United - chansen att Ronaldo skulle varit given där nu är rätt låg - hade han blivit lika sur och divig.

Citat:
Respektera att han ändå valde det sämre laget i staden pga historian.
Respektera vad han en gång gjort för klubben. (Senast förra säsongen var han bästa målskytt)

Haha, "valde".

Han valde jack shit. City var lite sugna, United bjöd över dem, City drog fortare än en löning på krogen. Ronaldos två options var att stanna i Juve, vilket jättebebisen vägrade, och bli bäst betald i PL i 2 år i United.

Ronaldos prestationer historiskt betyder ingenting inför nästa match. För att citera Beane i klippet ovan: "I'm not paying for the player you used to be. I'm paying you for the player you are right now.". Och Ronaldo 2022 är på inga sätt superviktig för Uniteds elva. Han har en plats i truppen om han håller käften och är professionell, men återigen - det klarar han inte.

Citat:
ETH har verkligen ingen rätt att sätta honom på bänken och tro att han är större än Ronaldo. Hade det varit Pep,Mou,Zidane,Carlo eller någon annan världstränare så hade inte det blivit såhär.
United kommer aldrig någonsin ha en spelare som Ronaldo igen och ska vara jävligt glada över att ha haft honom.

ETH har all rätt i världen att sätta Ronaldo på bänken. In fact, det är ETHs skyldighet och ansvar att sätta Ronaldo på bänken om han anser att det är vad som leder till bäst resultat. Vilket det verkar vara. Och återigen, Ronaldos historiska prestationer spelar ingen som helst roll när elvan ska tas ut inför nästa match.

Citat:
Blir bara löjligt när lag som går sämre och sämre varje år tror att dom är bäst i världen och ska kunna locka till sig stjärnor för att dom en gång i tiden var bra. Ronaldo hjälpte mycket mer än vad du och alla andra "fans" kommer förstå! Ni hade inte fått Eriksen, Antony och Casemiro utan honom.

Du hade väl hatat på Sir Alex också om han kom tillbaka tre säsonger och inte lyckades rädda det han en gång i tiden skapade.

Vilken klubb Ronaldo än går till efter United kommer uppskatta honom som fan och se värdet i att ha en sån spelare i truppen. (Vinner Portugal VM så kan jag tänka mig att han lägger av men annars så)

Tänk på att han riskerar sitt CL-målrekord för att spela några säsonger i ett lag som inte ens kan ta sig dit. Så sluta gnäll på hans ego bara för att han vet att han är snyggast,bäst,rikast osv...

Intressant världsbild du och CR7-fanboys har. Verkligheten vs er, 1-0.

Jag håller för övrigt inte på United. Jo, Casemiro, Eriksen och Antony hade kommit ändå, av det enkla skälet att United betalar fina pengar för dem, som de inte fått någon annanstans.

Riskerar sitt CL-målrekord... yeah right. Vad schysst Ronaldo var som offrade sig för att gå till United och hjälpa sin gamla klubb upp till toppen igen, så pissar de på honom när han bara visat United kärlek och lojalitet!
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-11-14 kl. 08:33.
Citera
2022-11-14, 08:35
Moderator
zanteras avatar
Förstår inte Ronaldo fans faktiskt. Även om man nu får ståfräs av CR7 och har en affisch på väggen så kan det väl inte finnas någon som tycker han uppträder värdigt en spelare på den nivån? Han är inte en startspelare längre och hans reaktion till det är som en femåring som inte får leka med nallebjörnen på dagis. Pinsamt.
Citera
2022-11-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Såg inte eran match idag pga jobb men såg ut att vara en svängig historia, mäktigt att Kulusevski spelar på den nivån han gör, verkar vara extremt viktig för er! Ni lär behöva en mittfältare eller ytter som kan bryta mönster på det viset som kan lasta av han vid skador och trötthet 😊 Ja alltså det låter knepigt kanske men jag skiter nästan i om vi inte vinner titlar så länge vi spelar rolig fotboll igen, det var det som fick mig att fastna för dom i början på 2000 talet. Dock kan jag tänka mig att man i efterhand minns om man vann titeln mer än om man spelade roligt, men du förstår hur jag menar antar jag😊 Ni tycker ifrån Chelsea gött nu iaf fast dom spenderade 3 miljarder i somras, det ska ni ha cred för 🤣✌
Matchen mot Leeds tycker jag var en fin demonstration över hur vår säsong sett ut - släpp in mål och hamna i underläge tidigt, vänd och vinn i andra halvlek

Det är helt otroligt att vi ligger 4:a med det här spelet. Många matcher som blivit onödigt spännande hittills. Jag tackar och tar emot de 3 poängen även om de inte var helt förtjänta den här gången heller. Bentancur, han har utvecklats enormt under Conte och är på god väg att bli en av ligans bästa på sin position. Ett riktigt fynd! Samma med Kulusevski som kommit tillbaka från skada och presterat direkt.

Fin vinst även för er och Ødegaard fortsätter att övertyga! Enormt imponerad av Arteta och Arsenal hittills. Wolves borta är lurigt, även om de har det tufft just nu.
Jag tycker det är oerhört synd att vi har ett VM mitt under säsongen och att det nu blir uppehåll när vi har en så intressant tabell och allt känns väldigt öppet både i toppen och botten. Arsenal leder, Newcastle ligger trea och vi har fin fotboll från uppstickaren Brighton även utan Potter. Mycket kul som händer lite överallt och det känns helt fel med ett uppehåll nu.

Kanske ett bra tillfälle att göra en avstämning och se vad skribenterna i tråden tycker om säsongen hittills?

Bästa värvningen?
Största floppen?
Största överraskningen?
Bästa spelaren?

O.s.v…

Jag tycker själv att Haaland är rätt given både som bästa värvning (då han i sammanhanget anslöt för kaffepengar) och bästa spelare.

Största överraskningen för mig är nog Newcastle, som redan är med och slåss i toppen. Det trodde jag inte. Den spelare som överraskat mig mest är Almiron, som lite från ingenstans börjat göra mål. Trossard och MacAllister i Brighton har också överraskat positivt.

Det lag jag tycker floppat hårdast hittills är Nottingham. Just för att de värvat så många spelare för så pass mycket pengar men ändå varit helt hopplösa. Leicester och Villa har vänt sina trender annars hade de varit kandidater. West Ham är också en riktig besvikelse hittills. Chelsea bör också kunna diskuteras i sammanhanget efter sin satsning i somras.

Richarlison får nog ses som en floppvärvning hittills med tanke på prislappen och noll ligamål. Cucurella är en annan spelare som jag tycker har misslyckats.
Gabriel Jesus har 5 mål och 5 assist och är knappast en flopp hittills i mina ögon.
Citera
2022-11-14, 09:36
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Matchen mot Leeds tycker jag var en fin demonstration över hur vår säsong sett ut - släpp in mål och hamna i underläge tidigt, vänd och vinn i andra halvlek

Det är helt otroligt att vi ligger 4:a med det här spelet. Många matcher som blivit onödigt spännande hittills. Jag tackar och tar emot de 3 poängen även om de inte var helt förtjänta den här gången heller. Bentancur, han har utvecklats enormt under Conte och är på god väg att bli en av ligans bästa på sin position. Ett riktigt fynd! Samma med Kulusevski som kommit tillbaka från skada och presterat direkt.

Fin vinst även för er och Ødegaard fortsätter att övertyga! Enormt imponerad av Arteta och Arsenal hittills. Wolves borta är lurigt, även om de har det tufft just nu.
Jag tycker det är oerhört synd att vi har ett VM mitt under säsongen och att det nu blir uppehåll när vi har en så intressant tabell och allt känns väldigt öppet både i toppen och botten. Arsenal leder, Newcastle ligger trea och vi har fin fotboll från uppstickaren Brighton även utan Potter. Mycket kul som händer lite överallt och det känns helt fel med ett uppehåll nu.

Kanske ett bra tillfälle att göra en avstämning och se vad skribenterna i tråden tycker om säsongen hittills?

Bästa värvningen?
Största floppen?
Största överraskningen?
Bästa spelaren?

O.s.v…

Jag tycker själv att Haaland är rätt given både som bästa värvning (då han i sammanhanget anslöt för kaffepengar) och bästa spelare.

Största överraskningen för mig är nog Newcastle, som redan är med och slåss i toppen. Det trodde jag inte. Den spelare som överraskat mig mest är Almiron, som lite från ingenstans börjat göra mål. Trossard och MacAllister i Brighton har också överraskat positivt.

Det lag jag tycker floppat hårdast hittills är Nottingham. Just för att de värvat så många spelare för så pass mycket pengar men ändå varit helt hopplösa. Leicester och Villa har vänt sina trender annars hade de varit kandidater. West Ham är också en riktig besvikelse hittills. Chelsea bör också kunna diskuteras i sammanhanget efter sin satsning i somras.

Richarlison får nog ses som en floppvärvning hittills med tanke på prislappen och noll ligamål. Cucurella är en annan spelare som jag tycker har misslyckats.
Gabriel Jesus har 5 mål och 5 assist och är knappast en flopp hittills i mina ögon.

Håller med, otroligt tråkigt med VM nu just när det börjar bli spännande.
Haaland är nog bästa värvningen men det är inga kaffepengar vi pratar om, visst transfersumman var inte hög men hans lön och alla avgifter runt omkring är astronomiska.
City utreds ju just nu igen för sina skumma affärer gällande sponsorskap.

Newcastle har ju inte ens värvat så aggressivt, det är förvånande att dom ligger så högt, vi får se hur dom agerar i fönstret, tveksamt om dom orkar hålla den nivån.

Richarlison istället för Firminho i VM, visst jag är färgad men ändå...

Kul att ingen pratat om Nunez i Liverpool längre, skakig start men gör nu riktigt bra ifrån sig! Rolig spelare att titta på, man vet aldrig vad han ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in